Fav things in my kitchen

Selv om jeg elsker julen og alt til, så må jeg faktisk innrømme at det var litt godt å få ut juletre og diverse. Man får liksom en litt ny start på et vis. Ble litt inspirert til å gjøre om litt, og selv om det bare var å flytte litt på spisebordet, så føles det som en forandring her hjemme ♥ Plasserte lenestolen med puffen rett foran peisen også, så dere kan tro jeg gleder meg til kos der i ettermiddag.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOver til overskriften. I litt mangel på inspirasjon til noe å skrive om i disse dager (aner ikke hvorfor) så fant jeg ut at jeg kunne vise dere noen favoritter på kjøkkenet! Kanskje det kan være til inspirasjon for dere ♥

OLYMPUS DIGITAL CAMERAHay barkrakkene vi har til kjøkkenøya. De er så fine synes jeg! Virkelig til å anbefale om dere har kjøkkenøy eller andre steder hvor en sånn krakk passer inn. Disse får dere bestilt hos Hay, Hviit.no, Room21 etc..

OLYMPUS DIGITAL CAMERASpisestuestolene våre! Dette er jo replica, men en veldig fin en synes jeg. Vi fant våre på Vertigo Interior, ikke så verst pris, men husk at de må fortolles! Veldig fornøyd med disse.

OLYMPUS DIGITAL CAMERASpise-brikkene våre i ull, de er så fine! Lette å vaske også. Disse er kjøpt på Hay.

OLYMPUS DIGITAL CAMERASi hallo til min nye favoritt! Le Creuset kasserollen vår ♥ Denne ønsket vi oss til jul, og det fikk vi! Elsker den. En ordentlig god, og veldig fin jernpanne. Tenker vi må ha flere av denne typen (i andre str) i den nye leiligheten!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAKaffemaskinen vår, den fikk vi til jul i fjor og jeg elsker den. Kjøper Nespresso kapsler og lager skummet melk eller sjokomelk som vi har i kaffen vår, mm!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAHvor fin er ikke denne? I am in love. Fikk den i julegave av Maria ♥ Hun har vel sett at vi mangler til tørkerullene, og denne er jo bare helt amazing. She knows my style! Vet ikke hvor den er ifra, men kan spørre om noen er interessert.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAMine elskbare salt og pepper kverner fra Menu! Sett noe finere? Disse skal jeg aldri bytte ut! Hehe.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAMin nye tekopp fra Le Creuset som jeg fikk i julegave av Renate! Morsomt at hun kjøpte dette merket, mtp at vi fikk kasserollen også, hihi. Koppen er superskjønn, og te’en er kjempegod! Den kjøpte hun på en eller annen te butikk på Sandvika. Smaker peach ♥


Det finnes så mye fint, og så mange koselige ting til kjøkken! Vi skal jo få ganske stort kjøkken oppe i den nye leiligheten, så jeg må begynne å tenke litt på hva vi burde kjøpe inn. Veldig lyst til å begynne og samle på litt forskjellige sett og serier med fat, glass, bestikk o.l.. Nå har vi mye rart i skapene.. 1 av den, 3 av den, 2 av den.. Hehe, håpløst!

Nå skal jeg møte min beste Helen til lunsj! Ha en nydelig dag videre ♥

38 kommentarer
    1. Takk for tips om fine spisebrikker. Har vaert paa jakt og ikke funnet noen. Vil gjerne vite hvor jeg kan faa tak i holderen til kjökkenrull

    2. Kanskje du kan komme med en oppskrift på noe du lager i den nye jerngryten din i ett innlegg? 😀 Gjerne noe som du tilbereder i stekeovn! Er sånn på leting etter en god oppskrift på retter tilberedet i jerngryte 🙂

    3. Så morsomt innlegg! 🙂 Kjedelig å høre at inspirasjonen ikke er på topp, av og til er det bare sånn 😉 Men tips til innlegg kan være moteinnlegg; der du tar for deg trendene du liker fremover, dine favorittplagg, et veskeinnlegg (om vesken dine, bruksområder, og hva du tenkte da du gjorde investeringene- elsk på din “nye” Saint Laurent (YSL monogramme) btw!), favorittsko (hverdag vs fest), hårtutorials (videoblogg feks ala sminkeinnlegget), festsminke (du er jo så flink!), hvordan du holder deg så brun og fresh (spraytan, selftan og hvordan du holder det fint) eller innlegg om hvordan prosjektleder Lene tenker ift planlegging av ny leilighet (inspirasjon, innhenting av tilbud etc.) Noe av dette har du jo gjort før men det blir aldri for mye av det gode 😀 Phuuuuuuh lang innlegg, soorriiii-hadde bare mange ønsker 😀

      Ha en fin dag vennen<3

      Nuss fra S

      1. Sånn er det bare av og til ja 🙂 Men åh så mye inspo du gav meg nå! Skrevet ned alt sammen jeg 🙂 Tusen takk fine Sara 🙂 Klemmer

    4. Hei. Flotte ting! Kan du skrive et innlegg om hvorfor du har valgt å droppe lavkarbo kostholdet du spiste for en tid tilbake?

      1. Heia, tjaa det er ikke så mye å skrive egentlig. Jeg likte veldig godt lavkarbo kostholdet, men har hatt vanlig kosthold igjen siden etter sommeren 🙂 Rett og slett fordi jeg ville spise det jeg hadde lyst på 🙂 <3

    5. Ååh, er så fint hos dere! Noen sier kaldt, jeg sier klassisk og moderne! Men blir spennende å se hvordan den nye leiligheten blir! Skal alt av møbler kjøpes nytt eller tar dere med noe? (Feks stolene siden du nevner her at du er veldig fornøyde med de) 🙂 Så noen spurte om Slettevoll-stilen i et annet innlegg. Håper dere fortsetter med den kule trendy stilen deres, og ikke kjører TM-design bare fordi “alle” andre i bloggosfæren har det hjemme. Jeg liker ditt uttrykk, føler den gjenspeiler dere, selv uten å kjenne dere. Trendy, sporty og gøyale! 🙂 Klem

      1. Tusen takk 🙂

        Vi tar med noen få ting, men ikke mange. Skal selge mye av det vi har 🙂 Blant annet sofa, spisestue stolene, skjenken, sofabordet, sengen … 🙂 Vi kommer til å fortsette med vår egen stil ja 🙂 Hehe, trendy, sporty og gøyale – så artig <3 Takk! Klem

    6. Den gryta har jeg også og den er helt fantastisk!
      Anbefaler virkelig å lage eltefritt brød i den.
      Himmelsk!

    7. Hvordan vasker du spisebrikkene? Har prøvd å funnet det ut, men har ikke lykkes. Det har resultert i at mine bare ligger i skuffen. Litt kjedelig :/

        1. Vi pleier bare å ta en klut med litt zalo og vann, og rett og slett bare tørke/gnikke bort flekker. Når de var helt nye loet de litt, men har blitt mye bedre etter bruk 🙂 Favoritt spise- og drikkebrikker! Kjøpte en hel haug når jeg først kjøpte de 🙂

    8. Hei!

      Har du tips til hvordan lage sjokomelk som du skreiv ovenfor? Eller noe annet enn bare “kapsel kaffen” fra Nespresso. Har lik maskin 🙂

      1. Hei, nei jeg lager ikke sjokomelk, jeg heller sjokomelk i melkebeholderen og varmer den 🙂 Så putter jeg den i kaffekoppen, mmm <3 Såå godt 🙂

      1. Jeg har tatt en liten pause fra TheMOON nå, til det blir litt mer å gjøre der for meg 🙂 Jeg har jo mitt eget firma ved siden av, så da har jeg valgt å prioritere dette frem til TheMOON trenger med 100 % igjen 🙂 <3

    9. Hei Lene,

      Dere har det så fint 🙂 Jeg tror at tørkerull-holderen er fra Lagerhaus, om jeg ikke tar helt feil. Den nye interiørbutikken som har kommet i grensen. De har så mye fint! 🙂

      Ha en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg