Fall wardrobe

Høsten kom så brått! Jeg har ikke rukket og forberede meg noe særlig. Jeg har jo solgt mesteparten av høstklærne mine for lenge siden, men har en del godbiter som jeg allerede har tatt i bruk. Likevel så kjenner jeg at jeg mangler litt base ting, som gjør at garderoben blir helt hel. Og tro meg, det er ikke ofte jeg setter av en formiddag til shopping, men det har jeg bestemt meg for å gjøre i morgen ♥ Gleder meg, og i den forbindelse tenkte jeg og gjøre litt forberedelser, slik at jeg vet nøyaktig hva jeg trenger. Ellers kommer jeg garantert hjem med for mye av de tingene jeg nettopp ikke trenger.

Her er noen av mine favoritter denne sesongen
14808726_10158126287880355_822730731_o14799734_10158126287765355_177066156_o14787084_10158126287730355_861414742_oGrønntoner og mørkeblått er mine favorittfarger, uten tvil.

Jeg kan være et rotehode når det kommer til garderoben min, det innrømmer jeg lett! Maria og Henriette er helt oppgitt over meg til tider, hehehe. Men når man til slutt aldri finner det man skal ha fordi det ikke er system, da må man faktisk bare ta seg selv i nakken og gjøre noe med det. Sett av en ettermiddag, hør på digg musikk, ta deg ett glass vin og sett i gang.

Jeg har allerede begynt og organisere. Jeg har ryddet, og sortert i klesskapet. Pakket vekk sommersko, sommerjakker etc. Det føles så god og bare luke ut det jeg ikke trenger før til neste år. Her er noen av mine tips til hvordan man kan organisere garderoben sin.

• Klesskapet mitt er nogenlunde sortert slik jeg vil ha det. Jeg har delt det opp på følgende måte :

1. Jeans og bukser
2. T-shirts, topper, bluser, tynne gensere
3. Everyday kjoler og løse party kjoler
4. Bandage kjoler
5. Tykke gensere, tynne jakker
6. Maxi kjoler, maxi maxi bluser, maxi cardigans etc

Dette synes jeg er veldig greit, for da vet jeg akkurat hvor jeg skal gå når jeg trenger noe. Alt som hører sammen, henger liksom sammen, og det føles bra, jeg føler jeg har kontroll på tingene mine, og da er det så mye enklere å finne inspirasjon og kombinasjoner når jeg skal kle på meg.

I de forskjellige skuffene ser det sånn ut :

1. Bh’er, silke morgenkåper, nattkjoler, bodyer
2. Truser og sokker
3. Treningstøy
4. Skjørt
5. Joggedresser, koseklær og kose t-shirts
6. Bikinier

Nå jobber jeg med ett siste punkt, og den siste skuffen.. Det er til accessories. Jeg må finne en eller annen lur løsning til skuffene mine, slik jeg lett får sortert det. Både solbriller, belter, klokker, og jewellery.

Ellers har jeg åpen løsning to steder i garderoben min, hvor jeg har pumps og andre heels, samt alle veskene mine ♥ Det gir virkelig en indre ro når man har orden i klærne sine.. Dessverre er det alt for kort vei til rot og kaos for min del, når jeg har hektiske perioder, eller perioder hvor jeg er mindre hjemme, sklir det ofte litt lett ut. Jeg har vel prøvd å bestemme meg for å holde det ordentlig så lenge jeg kan.. Så får vi se da, hvor lenge det holder denne gangen. Jeg har forsåvidt planer om ett utsalg i nærmeste fremtid også! Må bare finne en søndag som passer!

Plagg som jeg vil ha i høstgarderoben i år : (Noe har jeg allerede, men tenkte dette kunne være til inspo)
Jeans (både svarte og blå, gjerne i flere blå varianter)
Flared jeans (svart og blå)
Skinnbukse
Ullgensere i flere farger (blå, grønn, grå, burgunder, svart)
Cardigans (grå, beige, brun)
Basic t-shirts, det får jeg aldri nok av. (Grå, svart, hvit)
Skjorter (hvit, muligens i noen andre farger også)
Bluser og fine gensere
Kåper
Pelsjakker
Skinn/suede jakke
Svarte klassiske boots, både høye og lave
Ett par coole sneakers. Gjerne svart med hvit såle
Over the knee boots
Luer, skjerf, hansker

Det trenger ikke være så mye av hver ting, men har man dette, har man uendelig mange kombinasjoner, og mange antrekk som man kan leke seg litt med. Det viktigste jeg har i min garderobe, det er faktisk basic t-shirts. Jeg kan ikke forklare det, det bare er sånn. Er det noe jeg føler jeg alltid mangler når jeg skal sette sammen antrekk, så er det overdeler jeg er 100 % fornøyd med, derfor er det alltid gull og ta på seg en basic t-shirt! ♥

Noen andre ting jeg har i garderoben min denne høsten..
14795724_10158126287725355_910791085_o14807950_10158126287900355_659985867_oSom dere ser, så går det i svart, grønn, blå, beige.. Synes det er herlige farger til denne årstiden!

Neste uke kommer ett oppfølgingsinnlegg med litt bilder fra klesskapet, samt noen av de nye innkjøpene som jeg muligens gjør i morgen. Mange av dere spør veldig om tips og råd, så det var kanskje på høy tid med ett lite innlegg. Spør i vei om dere lurer på noe da ♥

33 kommentarer
    1. HVORFOR skriver du “jewellery” når vi har et norsk ord som passer helt utmerket? Beklager å kritisere, men jeg blir så oppgitt over bloggeres språk når de er det norske ungdommer leser mest.

      1. Enig, jeg synes mange engelske ord gjør teksten ganske rotete. Ellers liker jeg bloggen her veldig godt!

    2. Takk for inspo 🙂 Liker at du har så utfyllende innlegg, man ser at du bruker tid på det. At du har med både bilder, lister, og at vi får vite litt av hvordan du tenker 🙂 Kunne tenkt meg bilder fra inni skapet jeg.. 😀 Bare for å se hvordan du løser det, og det trenger ikke være perfekt og brettekanter 😉

    3. Hvor kjøper du dine basic tshirts? Syns det er så vanskelig å finne noen som jeg er helt fornøyd med !

    4. Jeg kan forholde meg til at du slenger inn et engelsk ord i ny og ne, men snakker vi ikke om høst? Da burde vel kanskje overskriften være “Autumn wardrobe”? 🙂

    5. Jeg såg noen heels du hadde på snap som jeg falt helt for! Så fine! Grå med tykk hæl og spisse fremme. Hvor er de fra??? Digger deg Lene! Hilsen fast leser fra dag 1 🙂

    6. Hei Lene ! <3 Jeg lurte på om det er mulighet for å leie deg som interiørdesigner? Jeg har en kjellerbod som jeg seriøst skulle ønske jeg fikk til noe kult med. Jeg ønsker å kunne utnytte plassen 100%. Det er et rom hvor jeg har masse drit og gammel stæsj.
      Også lurer jeg på en annen ting. Du har skrevet i flere innlegg at du er veldig rastløs av deg og aldri slapper ordentlig av. Har du sjekket om du har ADHD eller noen andre diagnoser? Jeg mener IKKE dette som noe nedlatende overhode, men jeg bare lurer på om du har sjekket det opp med legen 🙂

      Klem <3

    7. Hei Lene! Jeg lurer så fryktelig på hvor mye tid du setter av til Levi hver dag. Kjæresten og jeg har sett på samme type hund som er til salg på søndag, og vi har SÅ lyst på den, men hvordan få det til å gå rundt med to som jobber mye? Hvor mange ganger lufter du den daglig og i hvor lang tid? Håper du kan gi noen råd på veien. Kjærlig hilsner og god helg til deg 🙂

      1. Hvis det er det som bekymrer deg – om du skal få tid til å lufte den så bør du ikke skaffe deg hund altså. En huns skal ikke bare luftes, den må ha omsorg, kjærlighet og samvær med flokken sin (deg og kjæresten). Hvordan skal du gi hunden din tilstrekkelig med tid dersom du ikke engang vet om du kommer til å klare å lufte den nok?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg