#fail

Uten navn-89
Ser dere hvor jeg er? Definitivt ikke på en strand i Dubai i stekende sol og 30 grader. Hjemme.. HJEMME! Wææ. Det siste døgnet har vært helt sprøtt. Vet snart ikke hvor jeg skal begynne.. Vil nødig virke sytete, og er ikke ute etter sympati, men jeg må jo bare fortelle dere historien. Den har vært trist, og lei, vi har vært sinte og frustrerte – men jaggu meg har vi ledd mye også innimellom. Helt tragikomisk. Man kan jo ikke annet enn å le når frustrasjonen har lagt seg.

Here goes ..

Kom på Gardermoen igår i strålende humør, skravlet og lo mens vi planlagte alt vi skulle foreta oss på Dubaituren vår, skal til å sjekke inn og gir Maria passet mitt. I det jeg åpnet passet – SER JEG GARD!! Og IKKE meg selv. Jeg trodde jeg skulle svime av, altså. Ja, det er riktig – Gard har tatt mitt pass med seg til Ungarn, og ikke merket det siden de reiste hele veien uten pass. Så der står vi da, som to spørsmålstegn. Jeg måtte jo bare kaste meg rundt, så jeg løpte ned til politiet for nødpass og fikk beskjed om at det ikke var sikkert det gikk i og med at det var snakk om innreise til Dubai, løpte opp til Norwegian og fikk beskjeden som gjorde at heeele turen falt i grus. Nope, ikke snakk om at man kommer inn i Dubai med nødpass. Så.. Ja. Dere kan tenke dere hvor kjipt det føltes. Og Gard stakkars, han er jo helt knust over denne forferdelige tabben.

Vi ble sittende på Gardermoen i 5 (!) timer for å prøve og finne en løsning på problemet. Nødpass var bare å glemme, express med post kunne vi se langt etter, prøvde alle sosiale medier for å høre om noen kjente noen som kjente noen som skulle fra Budapest til Oslo ila kvelden/tidlig idag. Men nei. Var inne på tanken om å fly til Budapest for å hente det, for så og dra tilbake – eller dra direkte fra Budapest til Dubai – men det hadde kostet med nesten 7000,- ekstra. Ikke på tale. Til slutt fant vi ut at Gard måtte komme seg til flyplassen i natt for å prøve og finne noen som skulle til Oslo med de 3 flyene som gikk, mellomlandinger på alle flyvningene men vi måtte bare prøve. Her tenkte vi at det måtte være stooore muligheter for at dette gikk i boks, så vi booket nye billetter med Emirates til idag. Klokken 03 i natt tok han taxi i 1,5-2 timer for å prøve lykken. Men nei, én person skulle til Norge med de 3 flyvningene, ÈN! Og han skulle til Stavanger, så da var jo alt håp ute. Altså, vi har prøvd utallige andre muligheter, virkelig. Vi har nesten ikke sovet og bare googlet, googlet og googlet. Tok inn på hotell sent igår i håp om at Gard kanskje klarte å sende med noen passet, slik vi bare kunne hente det på Gardermoen tidlig idag – men sånn gikk det da ikke.

Vi fikk vite hos politiet på flyplassen igår at det kaaaanskje kunne være en ørliten sjangse for å få ordne et helt nytt pass på politistasjonen på Grønland, men at det omtrent ikke var håp. Men jeg måtte jo prøve. Kastet meg på flytoget klokken 07 idag og møtte opp på politistasjonen i håp om at det kunne ordne seg. Det skal jo ganske mye til for at det går i boks, så jeg tør absolutt ikke håpe på noe, kanskje vi finner en annen løsning med passet jeg har i Budapest. Så nå venter jeg bare hjemme til vi finner ut en løsning! Får så vondt av Maria, det går jo utover henne også – og det er utrolig kjipt. Krysser alt jeg har for at det ordner seg ♥

Var noen som spurte hvordan det gikk med nødlandingen igår, flyet vi skulle ta måtte nødlande i Køben pga en hysterisk person, så det ble jo ganske forsinket – men mer enn det vet jeg ikke. Siden jeg … Jaa, ikke var der. hehehe. Håpløst altså. HÅPER jeg ligger på en strand i Dubai imorgen på denne tiden.

Håper dere har en fin start på ferien deres ♥

1. Får helt vondt av uflaksen din! 🙁 Håper virkelig dere kommer dere avgårde !! Dubai er jo helt fantastisk <3

2. Åå, uff da 🙁 Kjedelig å høre! Må likevel le litt av “men mer enn det vet jeg ikke. Siden jeg … Jaa, ikke var der.” Tragikomisk <3 Håper alt ordner seg !!

3. Neiånei, nå fikk jeg skikkelig vondt på deres vegne. Snakk om maks uflaks!! Krysser alt jeg har for at det på mirakuløst vis ordner seg 🙂

4. Han som skulle til Stavanger kunne vel bare levert passet til noen som skulle til Gardermoen ? Det går jo flere fly dit …håper det ordner seg !! Lykke til

5. Åå herregud då tragisk:( huff syns du takler det bra da, men hva kan man gjøre? sjekka du ikke passet før du dro til Gerdermoen da eller..huff håper ordner seg for Gud for en nedgang:( Ha fortsatt god ferie

6. åå stakar deg 🙁 krysser alt jeg har får at du får passet ditt i tide! så deg på flyplassen igår (flydde selv til Manchester) men du snakket i tlf så ville ikke forstyrre deg. Du så stunning ut <3

7. Herregud, så utrolig kjipt!! Bra du tar det med et smil, jeg hadde vært såå sint! Håpe virkelig det ordner seg, og at dere får dratt idag! 😀 <3

8. Å, så utruleg kjedelig – håper virkelig det går i boks for deg!!! <3Eg må bare takke deg altså, eg såg posten din i dag tidleg, i det eg las pass, så ringte det nokre bjeller hos meg – eg spratt opp og sprang å sjekka passet mitt, og som eg tenkte.. det var gått ut i februar!! YIKES. Eg skal ut å reise neste fredag, så hadde eg ikkje lest posten din, så hadde eg aldri komt på å sjekka passet mitt.Har vært på politistasjonen og bestilt nytt, men dei meinte at det var liten sjans for å få nytt i tide, så blir kanskje nødpass på meg..Tusen takk fine du!! <3http://regine.femelle.no/

9. Neeeeei… Å så kjedelig… Min mann har en liknende historie da han skulle til Mexico for noen år siden. Han skulle reise via USA. Siden han har britisk pass kunne han ikke bare få nytt maskinlesbart pass på politistasjonen her i Norge, så han ringte den britiske ambassaden og spurte om han trengte det for gjennomreise. De mente han ikke trengte å han reiste. Kom seg til Frankfurt før han ble stoppet i gaten og de ikke ville slippe ham videre… Måtte betale 7000,- for en returbillett til Stavanger… Da hadde jeg vondt av ham… http://poppiesandprada.femelle

10. Hei Lene! Jeg trenger sårt noen tips her! Jeg flyttet til Oslo i høst for å få studert, bort fra venner og kjente og til noe nytt! Jeg elsker virkelig byen og kunne ikke tenke meg å flytte, men det er en kald by når man ikke kjenner noen her! Jeg har mange venner hjemme og en utrolig jentegjeng som jeg savner mye og jeg savner å være sammen med venninner i hverdagen da dette har vært en stor del av livet mitt frem til jeg flyttet hit!Noen tips til hvordan man også kan knytte bekjentskap i storbyen?

11. For en start på ferien! Kjempekjipt, aner ikke hva jeg hadde gjort, sikkert satt meg ned og grått.