Excotic meal

God kveld hjertene! Sende nettopp kjærleiken ut på vift, hihi – guttekveld! Jeg skal jobbe litt, kose meg med smoothie, ferske blad og den nyeste episoden av Gossip Girl. Tenkte egentlig jeg skulle rydde både skuffer og skap på kjøkken og soverom, men jeg kjenner at jeg egentlig ikke orker. Har holdt på med noe i absolutt hele dag, så jeg gleder meg til å kunne klappe igjen mac’en og slappe av! Favoritt ingredisene i smoothien, jordbær, yoghurt og ananas. Har dog hatt en liten pause, og laget en eksotisk matrett som jeg liker å kalle det .. Men bare fordi jeg puttet ananas oppi .. Kan vel kalle det eksotisk fordi? Kyllingsnadder med grønnsaker, bernaisesaus og potetbåter til 2 pers // 4 poteter 300 gram kyllingstrimler Paprika, løk, purreløk & ananas Bernaisesaus Salt, pepper & dill Start med å dele potetene opp i båter. Stek de godt i smør og krydre med salt, pepper og dill. Stekes i 5-10 minutter. Legg de i en ildfast form, ha litt olje over og la stå i ca 20 minutter på 165 grader (varmluft) Hakk grønnsakene i små biter, og surr de litt på pannen, legges til side mens kyllingen stekes. Ikke stek kyllingen for lenge, da den lett blir tørr, krydre med salt, pepper og litt tacokrydder. Bland grønnsakene og kyllingen og ha i ananasen til slutt. La det stå og putre litt mens du lager til saus.   Servér med poteter og saus. Mmm, herlig snadder!   Elsker forresten den nye morgenkåpen min, kunne tuslet rundt i den hele dagen.. Perfekt både til morgen, kveld, late søndager, og ikke minst – på ferieturer. Herlig! Denne er herfra. Ha en avslappende kveld!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg