Et lite tips til sommersolen

Hei dere! Wow – for en respons på forrige innlegg. Ikke bare jeg som sliter med pigmentflekker, skjønner jeg – så derfor velger jeg å lage et lite innlegg om dette, for det vet jeg dere setter pris på ♥

Jeg er på kosetur med Gabrielle og Kine på Ibiza, vi bor på rolig spahotell og bare koser oss mens vi er her. I går dro vi til Formentera og leide båt hele dagen, og det angrer vi ikke på! For en koselig dag ♥ Og på ferie går jeg uten sminke – med mindre jeg skal noe spesielt på kveldstid. Jeg elsker når ansiktet mitt får farge, og ikke minst masse fregner! Man blir så fresh – og da trenger man ikke sminke på huden. Jeg begynte å oppdage mine pigmentflekker første gang for noen år siden. Hvor jeg fikk to store flekker med pigment under hvert øye, på kinnet. Den ene så ut som Norgeskartet, hehe.. Litt frustrerende fordi man føler man ser “skitten” ut i ansiktet.. Synes ikke det var noe hyggelig følelse, og var kjempeflink å bruke høy solfaktor uten at det hjalp. I dag bruker jeg SPF 50 i ansiktet.

Som dere ser så har jeg ikke pigmentflekker under øynene lengre!

I fjor ble jeg tipset om en ansiktskrem som heter “Illuminate” – jeg ble fortalt at denne gir glød og fukt i tillegg til at den får pigmentflekker til å synes mindre å jevnes mer med hudtonen. Den er ganske tykk, og hvit så den må jobbes godt inn i huden. Men veldig god! Resultatet jeg har fått er at pigmentflekkene under øynene som jeg hadde – er borte! Helt fantastisk. Dog har de flyttet seg til over øyenbrynene men jeg er kanskje ikke så flink å smøre krem akkurat der (?) .. Den har i hvertfall hjulpet meg, men det har ikke skjedd over natten. Jeg har brukt denne siden i fjor sommer om jeg husker rett.

Det var en av dere som spurte om jeg hadde tatt lipliner rundt leppene – men det har jeg ikke. Det er så rart, for hver gang jeg er i solen så får jeg pigment/fregner rundt leppene som blir like markert som en lipliner, haha! Har en venninne som har helt samme.

Jeg vet ikke om denne vil hjelpe dere – men den har hjulpet meg i hvertfall. Og det er et godt alternativ. Kom gjerne med andre tips til kremer som dere har god erfaring med ♥

Nyt dagene!

24 kommentarer
    1. Takk for tips! Jeg får selv en pigmentflekk midt mellom brynene på størrelse med en 20-kroning, og jeg får også lip-liner pigmentflekkFørste gang jeg oppdaget den var når kjæresten min spurte om jeg hadde drukket cola uten å tørke meg rundt munnen etterpå og latt det størkneGod sommer videre skjønne! Elsker å følge deg på reisene dine❤️

      1. Hehe – så søtt! <3 Fin den lipliner-streken! <3 Så kos du liker å følge med, tusen takk Elise. God sommer <3

    2. Hei fine! <3 Da jeg begynte å få pigmentflekker, fikk jeg råd fra hudlegen om å bruke solfaktor 50 hver dag i solen. Det har ikke forverret seg siden. Jeg er sikker på at pigmentflekkene kom p.g.a at jeg var sløv på å bruke solkrem da jeg var mye yngre… Så det er syyykt viktig alle jenter der ute! Stor klem til skjønne deg! <3<3<3

      1. Hei! Ja, ikke sant. Jeg bruker selv som sagt 50 nå. Vi må være flinke til det <3 Stor kleeeeem!

    3. Jeg hadde forferdelige stygge pigmentflekker pga p-piller (yasmin) og soling for noen år siden. Tok en kjemisk peeling fra Dermaceutic (spot peel) i salong og det er det lureste jeg har gjort. Etter en ukes tid med masse flassing ble det etterhvert helt borte. Kostet en del med behandling og masse produkter før og etter, men så verdt det. Anbefales.

      1. Jeg gikk også på de! Isjeeee bra :-/ De p-pillene altså.. Men så bra det hjalp for deg! Ante ikke man kunne ta sånt en gang jeg! 😀

    4. Rart dette med komplekser, jeg har fått masse pigmentflekker, og jeg hater det. Føler jeg ser skitten ut som du sier. I sommer har jeg virkelig følt på at jeg ser ille ut. Så ser jeg på deg og syns du er så vakker! Så naturlig og fin. Jeg syns liksom ikke at sånne ting er stygt på andre, bare på meg selv.

      Takk for tips til krem, den skal jeg prøve <3 Også skal jeg prøve å ikke være så hard mot meg selv. Jeg liker bloggen din så godt, du er flink til å spre inspirasjon og glede.

      1. Det er vel bare noe man føler selv tror jeg, du er sikkert helt nydelig <3 Det ser jo bare ut som litt ekstra fregner på et vis 🙂 Ikke være hard mot deg selv <3 Stor klem! Takk for fin tilbakemelding, setter pris på at du liker bloggen min. Klem

    5. Du burde prøve Smoothing cream fra Elixir. Kjøpes på Beths Beauty. Kjempe god!
      Fruktsyrer i kremen som jevner ut hudtonen. Så resultater etter 2 uker. Brukte 3 ganger i uka.

    6. Du er alltid fin uansett❤️Zoskin har også mange gode produkter mot pigmentflekker. Og et lite tips til er shiseido sin farget dagkrem . Dekker fint, jevner ut huden og msn får en fin glød uten å se så «sminket « ut. Fortsatt fin ferie finingen

    7. Kjære Lene. Jeg skal i bryllup i midten av september, og jeg hadde satt stor pris på om du kunne tipset meg om kjole – dersom du har en i tankene. Elsker stilen din ♥️

      1. Hei! Åh det var skikkelig fint!! Synes du skal gå for begge jeg! Jeg hadde nok valgt en fin og litt dekkende svart lace bh under og svarte pumps, helt enkelt. Evt kan du jo ha en stram og litt pyntet singlet under i svart om du ikke vil gå bare med bh! Superfin farge, og det vil ikke se rart ut!! Nå blir du kuuuul <3

    8. Jeg syns du er kjempesøt med pigmentflekkene dine jeg:) Men jeg lurer på noe annet; jeg har klippet meg ca likt som deg (bare litt kortere enn du har det akkurat nå), men jeg er ikke vant til å ha kort hår så jeg er ikke så flink til å style det. Kunne du laget en video om hvordan du pleier å style det? Og kanskje du har noen tips til hvordan man kan ha det i bryllup? Du er alltid så smashing på håret

    9. Slet skikkelig med pigmentflekker i panne, over leppen (sommerbart) og nese. Selv med solfaktor 50, samt solhatt og skygge ble problemet mer synlig for hvert år. Prøvd Obagi, peeling og laser. Ingenting fungerte. Men nå etter kun 3 behandlinger på DMK klinikken i Trondheim, er det nesten helt borte!! Aner ikke hva den damen gjør, men anbefales på det varmeste ❤️ Du ser forresten nyyyydelig ut uten sminke❤️

      1. Oh woow så herlig!! At du fant en løsning som fungerte for deg <3 Åå tusen takk for at du sier det – det er hyggelig å høre <3 Stor klem!

    10. Dessverre kommer disse pigmentflekkene som oftes av langtidsbruk av p-piller:/ Men personlig syns jeg de er ganske sjarmerende:)

      1. Ja, legen har sagt det 🙁 Får se om det gir seg fremover ved mer bruk at kremen <3

        Hihi 🙂 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg