Et knippe Oslotips

Nå som det er høst så koser jeg med veldig med tre ting ; musikk, mat og drikke ♥ Og jeg tenkte jeg skulle dele litt med dere. Om dere ikke bor i Oslo eller i nærheten, så kan det alltids være greit å ha en liste å se tilbake på når dere skal på tur hit! Jeg elsker å prøve nye steder i byen, det får meg til å føle at jeg er i en helt annen by! Jeg har en liste med restauranter og steder jeg skal prøve fremover. Mye hyggeligere det enn og alltid gå på de samme stedene. Men man får jo sine favoritter, selvsagt!

MUSIKK :

Mine spillelister er det flere som har spurt etter. Det er så hyggelig. Jeg lever virkelig for musikk og har musikk på ørene konstant. Jeg har en spilleliste som jeg kaller DINNER. Denne har deilige, rolige sanger, jazz og sånt som er behagelig å høre på når man har middagsgjester. Den neste som jeg hører mest på heter DEILIG. Det er rolige sanger som jeg bare aldri får nok av. Er så behagelig! Og til slutt har jeg en som jeg kaller FEELS. Den er litt mer upbeat og den blir man giret av vet dere, o g det er bra! Spørs helt på hvilken dagsform man er i, men nå har dere litt å velge i!

Et lite spotifytips! Om dere går inn på spillelisten og ser øverst i høyre hjørne, så har dere tre streker. Ikke de tre prikkene, men de tre strekene. Trykk dere inn der og velg “Recently added” så får dere de ferskeste sangene først!



MAT OG DRIKKE :

 

Tre i én type kveld! Start med noe å drikke på Håndslag på Youngstorget. Deretter går dere opp trappen og til venstre til et fantastisk pizzasted, Girotondo. Bestill Formaggio pizzaen, jeg lover deg! Når dere har spist, går dere til rommet ved siden av, Andre Til Høyre som er en fantastisk koselig coctailbar som bare må besøkes. Men ikke gå for sent, for det er stor pågang der! Elsker det stedet ♥

Trøffel-himmelen! Trattoria Populare på Løkka må besøkes. De har en avdeling nede og en oppe. Den nede er litt mer “urban” mens den oppe er litt mer classy. De har en hel side med mat som har trøffel i seg. Halloooo ♥

Nedre Foss Gård. Her hadde jeg lanseringsfesten min for smykkekolleksjonen! De har både vinbar, restaurant og bryggeribar (bring your man!) Maten er helt sinnsykt og det er superfresht og veldig koselig.

Kumi. Brunch på lørdager med mimosas! Super fresht og nytt sted som dere må prøve ut!

Bølgen Briskeby. Et av mine favorittsteder. Det er så sosialt der oppe, elsker det! Bestill litt forskjellig og del! Løksuppen, spekematfatet og trøffelpastaen er nammenam! Og de har verdens beste cæsarsalat!Vi var på italiensk aften på Bølgen på mandag. Trøffel og ost, takk!

Kaffesteder ; Samson i Majorstukrysset, BIT på Frogner – her liker jeg å sitte og jobbe. Og selvsagt alle Kaffebrenneriene. Jeg elsker den kaffen! Og Espressohouse for de har kokosnøtt-sirup!

Sawan! Alltid en vinner på lørdagskveldene. Drinkene er amazing og maten ligeså.Girls night!

Olivia er den mest sikre. Dit går vi alltid om vi ikke orker å tenke, hehe. Pizzaene der, og pastaene og tomatsuppen med ekstra kjøtt i og med parmesan er magisk. Veldig fin den Oliviaen på jernbanetorget.

Jamie Oliver på Brygga har masse deilig italiensk mat! Nam.

Juicery på Frogner! Almond Bowl og Go Nuts er mine favoritter ♥

Steder jeg skal teste fremover, og som jeg gleder meg til!
Perlen – beste coctail i Oslo sies det!
The Golden Chimp – restaurant med kun DIMSUM. YES!
Andre restauranter ; Nemisis, Lulu, St Lars, Katla, Brutus, Galt, Fangst, Palace, Bass og Kontrast.

16 kommentarer
    1. GLED deg til Katla, Galt, Bass, Brutus, Nemesis og Kontrast (!) restaurantarenaen i Oslo er blitt helt fantastisk de siste 2 årene. Verdt å prøve ut: nyåpnede Restaurant Einer i Prinsens gate. Åpnet bare litt etter Katla, og har prøvd ut begge to med 2 ukers mellomrom, og Einer var til og med BEDRE enn Katla (som jeg ikke visste gikk an). Der velger man 4 eller 6 retter (enten animalsk meny eller vegetarisk) for 890,- (samme pris som set-meny på Katla), og man får en helaften uten like. Helt fantastisk atmosfære – lunt, koselig, rustikk, uhøytidelig – akkurat som Katla, men så kommer gourmet-mat uten like ut fra kjøkkenet! Og veldig gøy at ikke så mange har prøvd Einer enda (kokker fra Maemo, Palace osv) <3 og all naturvinen på Brutus er helt fantastisk (!). Ellers er vinbaren nederst på løkka (rett ved Le Benjamin og Delicatessen): Territoriet sterkt å anbefale! Spesielt hvis du har spist på Bass/Golden Shrimp/Nedre Foss/Kontrast/Løkka generelt/Brutus. Har du ikke prøvd Arakataka eller Hapolati (samme kjede/eiere som Nedre Foss og Trattoria Populare) MÅ du. Arakataka er en all time favoritt, men småretter (samme som Bass) <3 beklager lang kommentar, meeeen så du hadde nevnt disse du ikke hadde vært på, og om du har Katla, Galt osv på listen så elsker du også Einer! De har også en egen Einer-bar i kjelleren for drop-in for fantastisk vin-utvalg samt en liten "bar-mat-meny" med blant annet trøffel/sopp-toast 🙂 denne åpnet sist uke, så den er HELT ny. Altså i underetasjen på selve restauranten! Ha en herlig Halloween, sprudlende, fine Lene <3 KLEM

      1. HEI LINN! Assa WOOOW, hvor har du vært hele mitt liv??? HA HA <3 Åh tuuuusen takk for kommentar, har skrevet alt på listen min! Aldri hørt om Einer en gang jeg! Herlighet nå skal jeg kose meg. TAKK!!

    2. Så fine tips <3 Er selv super fan av kokos, men fått helt dilla på chai latten fra espresso house den siste tiden, har du smakt den før? <3 klem

    3. Hvordan får du så fint filter på bildene? Elsk <3 Jeg vil gjerne herme, om du kan røpe hva filteret heter og evt hvor du bruker det? (snap, insta ect) <3

      1. Hei! Jeg bruker litt forskjellig, presets på Lightroom, VSCO, Tezza, Afterlight! <3 Liker vintagelooken jeg da 🙂 KLEM

    4. T-shirt fra, den hvite med litt lengere arm?
      Komenterte en insta story hos deg men du har ikke sett den, skjekk Rockefeller 14 februar. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg