Enkle grep til litt mindre støy i hverdagen

Reklame i samarbeid med Klarna


Idag skal jeg sette inn støtet og handle julegaver – det er kanskje på tide nå! Det er jo så hyggelig å gi gaver til de man er glad i, men jeg skal være ærlig og si at jeg synes den fysiske shoppingen er litt … støy! Jeg synes det er mye enklere å shoppe på nett, da kan jeg sitte hjemme i sofaen under pleddet med en deilig kopp kokos-latte og klikke ting hjem. Jeg gjorde det i fjor – kjøpte alle julegavene på nett lenge før jul og sendte det rett hjem til øya!

… Sjekk ut med Klarna når du shopper på nett! Hvorfor? 

I tillegg er det både veldig smart og gratis å sjekke ut med Klarna foran å betale med én gang. Noen liker jo å få betalingen unnagjort med én gang, men det er ikke alltid man har ork til å hente kortet sitt når man sitter limt fast i sofaen( (ja, for så late har man blitt?? Alt skal være så enkelt som mulig) Og for de som i tillegg ikke har nettbank på mobil så er det jo enda mer ork å lete etter brikken i tillegg. Den finner jeg aldri så det er bare å gi opp. Det er jo heller ikke alltid at det man klikker hjem passer, eller sitter som man skulle ønske, og har man betalt med Klarna så slipper man i ettertid og passe på at pengene har kommet inn igjen på konto. For da har man faktisk ikke betalt det enda. Klarna har forfall på 14 dager, så da rekker man fint å få det hjem, se på, prøve på og bestemme seg for om man vil betale det – eller returnere det.

Ett steg til en enklere hverdag, med mindre støy! Ja takk! Klarna-appen ;

Som regel er det enkle ofte det beste – og det gjelder mange ting i hverdagen. Heldigvis kan man gjøre bevisste valg for at ting skal gå litt “smooothere” – og det er ingenting som er bedre enn det i en travel hverdag. Alle tiltak jeg kan gjøre for at jeg får en, to eller tre mindre ting å gjøre er varmt velkomment hos meg. To-do-listene er lange nok som de er.

Mine tips til en litt smooothere hverdag er å starte med å laste ned Klarna sin app på telefonen. Dette er gratis, og hvorfor i alle dager skal man det? Joda, det skal jeg fortelle deg!

Hvor mange ganger har du fått en faktura på mail som du har glemt av? Jeg rekker opp hånda der og føler meg skyldig som fy! Det skjer HELE tiden. Jeg kan til og med klare å glemme forfallsdato på de fysiske fakturaene i posten. Rett og slett fordi det faller bort i alt annet man skal huske. Og det er ikke kult å være den som glemmer en faktura, og får purring i posten. Dette her er også noe av det jeg kaller for STØY. Og jeg må kvitte meg med mest mulig støy i hverdagen for å få brukt kapasiteten min på de tingene jeg skal ha fokus på. Fordelen med Klarna-appen er nemlig at man slipper å glemme forfallsdatoer og få purringer, gjennom appen legges fakturaer direkte inn, og man får varsling på telefonen når den skal betales.

Klarna appen hjelper deg med disse tingene ;

  1. Betale fakturaer med et klikk i appen
  2. Aldri gå glipp av en betaling, man får melding av appen når en faktura nærmer seg forfall.
  3. Chatte med kundeservice 24/7 (døgnåpent)
  4. Snooze betaling – utsette betaling i 10 dager gratis
  5. Melde retur av varer – da fryses også betaling av dissevarene.
  6. Oversikt over alle kjøp man har gjort med Klarna

Det er GENIALT og gir deg ganske mye mindre støy og ganske mye mer oversikt på en veldig enkel måte! Du starter ved å laste ned Klarna-appen. Så logger du deg inn med BankID. Du kan laste ned Klarna-appen til apple/ios her – og til android/play her

Ha en deilig førjulstid!

1 kommentar
    1. Hei Lene!
      Et litt kanskje utfordrende spm! hva tenker du om at mye av handelen foregår på nett og hva det gjør for eksisterende butikker i dag og i fremtiden? Jeg personlig føler at bloggere spesielt mener at nett er bedre enn butikk men det kan være fordi bloggere er mer synlige enn en «vanlig manns mening» og at bloggere gjerne blir sponset av nettbutikker.

      Jeg lurer bare generelt på om du ville savnet om fysiske butikker ble borte noengang? Eller om du liker utviklingen som at «alt» kan handles på nett? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg