En sunn start på 2016

Annonse

Det er vel ikke til å skyve under en stol at det nå er sesongen hvor veldig mange bestemmer seg for å spise sunnere. Jeg rekker opp hånda, for jeg er en av de! Jeg snakker ikke diett, men jeg snakker om og faktisk bare bli litt mer bevisst på hva jeg putter i munnen. Jeg var jo så flink før sommeren i fjor, og etter sommeren har jeg kost meg og spist akkurat hva jeg har villet uten at jeg har brydd meg, og det er selvfølgelig kjempeviktig ♥ Man skal kose seg. Men nå føler jeg at jeg vil bli mer bevisst og sunnere igjen, og det føles godt.

Det er absolutt ingen hemmelighet at denne jenta her er fan av enkle og sunne frokoster. Som dere var vitne til i fjor, så vet dere at jeg elsker meieriprodukt med frukt, bær, mandler, muesli og fruktpurréer. Dette har jeg faktisk spist til frokost helt siden februar, med unntak av julen. Ikke fordi jeg måtte det, men fordi jeg har blitt litt…. Hekta.. Hehe ♥ Her er to tips fra meg til et godt, sunt og raskt måltid med meieriproduktet Skyr®

FROKOST : 1-2 skyr, bringebær, blåbær og hakkede mandler
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAEn av mine favoritt-smaker er Jordbær&Lime. Den er forfriskende, og veldig god med bær til. Her kan man eksprimentere med forskjellige typer bær selvfølgelig, eller muesli om man ønsker det istedet for mandler. Og best av alt.. Det tar bare et par minutter å lage. Frokost i en fei ♥


LUNSJ / MELLOMMÅLTID : 1-2 skyr, melk, blåbær, bringebær og mandlerOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Perfekt som lunsj eller mellom-måltid når du bare vil kose deg litt ekstra. I skrivende stund nyter jeg denne “smoothien in a cup” som jeg kaller den, mens jeg sitter her og jobber. Her brukte jeg 2 skyr med jordbær og lime, litt melk, samt bringebær og blåbær. Mandler og bær på toppen! Full fart i blender og boom så har du en smoothie som er supergod og frisk. Om du vil ha en litt søtere variant, kan du ha i litt banan.

Skyr er proteinrik, fettfri og uten tilsatt sukker. Les mer om Skyr smaker og varianter her.

Smakelig måltid♥


Jeg vil bare si tusen takk for fantastiske kommentarer og åpenhet vedrørende innlegget mitt igår. Viktig at vi alle får luftet litt på hjertet vår her inne. Jeg skal få svart dere alle sammen senere, og kanskje jeg også kommer med et oppfølgings-innlegg ♥ Dere er best!!

6 kommentarer
    1. Hei Lene:)

      Det så godt ut:)

      Kanskje lettere å bli motivert til å bli sunnere når du får produktene gratis og betalt for å skrive om dem: 😉

      Heier på deg !

      1. Hei, hehe, jeg får ikke produktene gratis 🙂 Og jeg har alltid spist skyr jeg 🙂 Men veldig godt ja!! 🙂 Klem

    2. Hei Lene!
      Vet at det ikke har noe med dette innlegget å gjøre, men jeg følger deg på snap og la merke til at du så på Netflix-seien Making a Murderer. Nå har jeg nettopp sett den ferdig og sitter igjen med så mange følelser. Jeg er sjokkert, sint og alt på en gang..
      Kan du skrive et innlegg om serien og dele dine (og kanskje Gard) sine tanker rundt dette? Jeg synes flere bør legge merke til serien og se den. Ikke i form av underholdning, noe å kose seg med, men for å se hvor urettferdig verden vi lever i er. Hvilken makt systemet har over oss enkeltindivider.
      Klemmer fra meg

    3. Hei Lene,
      Så at du hadde fått deg nytt bord og lurte bare på om du kanskje skulle selge bowl -bordet ditt?
      🙂

    4. Hei Lene! Dette er ikke ment som noe negativ slem kritikk, men som en konstruktiv kommentar du kanskje kan få nytte av. Synes det er veldig fint at du fronter sunne verdier, spesielt det at du har evnen til å kose deg og leve etter en god balanse. Jeg reagerer litt på måltidsforslagene dine fordi 1-2 skyr + litt bær og nøtter inneholder relativt lite kalorier. Jeg vil gjette på ca. 300 kalorier. For en normal kvinne vil et såpass kalorifattig måltid være for lite til frokost eller lunsj. Skriver dette bare fordi jeg ikke vil at noen allerede spiseforstyrrede lesere skal “kopiere” måltidene dine og bruke dem som et mål for hva de selv kan spise. Been there, done that. Ellers håper jeg du får en fortsatt fin søndag, fine deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg