Reise : En skikkelig SOME pause

La meg ta dere gjennom noen deilige bilder ♥ Så kan vi drømme oss litt bort, sammen … Man trenger det i blant, bort fra grått og kaldt vær, is på veiene, slaps og sølepytter

Herlig, ikke sant? Noen som ser hvor det er? That’s right – Tulum, Mexico ♥ Jeg har vært i Mexico før, for mange år siden, men bare innom Tulum på dagstur. De siste månedene har jeg sett så mange som har reist hit og blitt amazed over hvor utrolig FRESHT det er! Det er så up to date, edgy, nytt, kult, fint, eventyrlig, og jeg blir så utrolig nyskjerrig! Strendene og vannet i Mexico er to die for, virkelig. Det er så nydelig vakkert at jeg har ikke ord.

Jeg har bestilt tur til Tulum og reiser om under to uker, og jeg kan ikke få sagt nok HVOR MYE JEG GLEDER MEG. En sånn type ferie, bo på hotell rett ved beachen, altså rett ved vannet, kjenne sanden under føttene, droppe skoene, bo i “jungelen” av trær og fuglelyder. Ja. Akkurat DET ♥

I den anledning har jeg også bestemt meg for å ta helt fri. Fra alt egentlig.. I fjor hadde jeg en sosiale medier break, og det er noe av det beste jeg har gjort. Dette skal jeg også gjøre når jeg er i Tulum. Jeg vet ikke hvor mange dager enda, men appene skal puttes bort, logges av, slettes for noen dager. Jeg skal selvsagt være flink å ta bilder og videoer til dere slik jeg kan vise dere når jeg er på igjen, for jeg elsker jo å ta bilder! Det gir meg så mye. Men denne gangen blir det fordi jeg har lyst, ikke fordi jeg føler jeg må. Jeg vil koble av hodet en stund, ikke scrolle, ikke poste, ikke stresse. Og det ser jeg utrolig frem til. Jeg tror alle trenger en sånn break av og til jeg og nå skal jeg ta den- for meg selv.

Jeg har funnet så mange fine hoteller, lunsj-steder, restauranter, og fått noen tips fra dere allerede. I tillegg har jeg googlet meg ihjel for å finne ting jeg vil gjøre. Og nummer 1 på lista er å besøke et typ water-fall sted. Jeg har sendt melding til en kompis av meg som har vært i Tulum, han og kjæresten var på et sånt sted, og det har jeg så lyst til jeg også! ♥

Kom kom kom med tips om dere har Tulum-tips å dele! Da blir jeg så glad. Jeg skal bruke flyturen dit på å planlegge ALT.

Jeg skal prøve å lage en superfin vlog til dere mens jeg er der, det må være lov å gjøre selv om man melder seg ut av den sosiale verdenen for en stund.

LOVE ♥

45 kommentarer
    1. Å Mexico er jo bare så fint, et av de stedene jeg vil tilbake til<3
      Hvem reiser du med? Og hvor lenge blir du borte?
      Gleder meg til å se masse inspo bilder !

      1. Ja, det er så fint! Har liksom glemt litt av det 🙂 Blir fra 6-15 🙂 Skulle gjerne blitt lengre, men.. Får se om jeg i det hele tatt kommer hjem igjen, hehehehe 😀

      1. ÅH JAA, det må dere!! Vurderer BE Tulum, Habitas, La Valise, Nomade.. Er så mange fine, klarer ikke bestemme meg ! 😀

    2. Hei Lene!
      GLED DEG! Reiste Mexico på langs i fjor, og Tulum var det fineste stedet vi var 🙂 Helt nydelig! Mener å huske at dykking ikke var helt for deg, men dra til cenoties likevel. Dette er underjordiske grotter fylt med vann, og er helt magisk! Man kan bade i “hull” der elvene åpnes, og slik unngå å dykker. Disse åpningene ligger midt i jungelen, og er utrolig idylliske, med nydelig lys og fantastisk omgivelser. Det er også veldig fint å sykle rundt i området, og de fleste hoteller har sykler til utlån. Og ta deg en tur opp i byen også, var veldig koselig der, og annerledes på stranda. Mer lokale og backpackere å bli kjent med 🙂 Sushiresturanten i byen hadde fantastisk mat og en kjempekul og hyggelig eier. Det er også en resturant i byen som ser shabby ut, med gamle plaststoler, åpent inn til kjøkkenet og ingen drikkeservering (gå på butikken og kjøp med øl) – denne hadde noe av det beste mexicanske vi spiste på hele turen.
      Masse masse god tur, hils Tulum fra meg 🙂

      1. Åh så herlig Astrid! Tusen takk for så fine tips 🙂 Så gøy å reise Mexico på langs, måtte vært en super opplevelse! Gjett om jeg skal bade i sånne cenoter/cenoties (?) det høres og ser helt amazing ut! <3 Ja har hørt at de lokale-restauranene har syyyyk mat! <3 Takk 🙂 <3

    3. Du kan se vlog på youtube fra Jannid/Jon Olsson. De var nettopp i Tulum, og har laget noen helt sinnsyke videoer fra oppholdet.

    4. Du må uten tvil bade i en eller flere cenoter, bare Google Centote og du vil forstå hvorfor, det er magisk. Tulum er deilig, god tur:)

    5. Hei, Lene 🙂

      Tulum ser helt fantastisk ut!
      Jeg leter etter en bryllupsreise til meg og mannen, men vi klarer ikke å bestemme oss for sted. Jeg har veldig lyst at vi skal ha en fin, avslappende og uforglemmelig bryllupsreise, men budsjettet stopper oss litt… vi har en tak på maks kr 15 000,- og jeg sliter med å finne noe til den prisen. Vi ønsker å ta reisen en gang mellom 29. juni-15. juli, så det er nok det værste tidspunktet også. Det vi ser etter er egentlig varme, god mat, basseng, litt utflukter/opplevelser, men mest av alt rom og tid til å bare være sammen <3

      Jeg vet at man ikke kan legge inn en bestilling her, og så vipps har du en løsning/forslag, men jeg har følgt bloggen din og vet at du har mye reiseerfaring, så jeg har et lite håp om noen idéer 🙂

      1. Hei Pia <3 Så deilig med bryllupsreise, åh 🙂 <3 Gratulerer! 15K for to? Joo det kan du kanksje få til, men da blir det nok ikke så langt opphold? Jeg fant billetter til Tulum for 4K tur/retur. Spørs om du finner det i juni/juli.. Spørs litt på hvilken standard dere ønsker da, for det er ganske dyrt på nesten alle hoteller. Dog har jeg sett noen billige, men vet jo ikke helt hvordan standaren er på de hotellene, mulig Ving eller noe har noen bra pakkedealer?? <3

        1. Ja, 15 k for to stykker – jeg vet at det er lite, men vi har klart oss fint med det budsjettet til andre sommerferier 🙂 Vi har ikke behov for noe fancy, egentlig bare varme og mulighet for å være kun oss to. Drømmen er Maldivene, men det er ikke realistisk nå 🙂
          Hvor fant du de billettene?
          Jeg skal sjekke Ving og følge med, takk for svar! 🙂

          1. Deilig det <3 Billettene fant jeg på finn.no <3 Masse lykke til og kos dere når den tid kommer 🙂 Maldivene er amazing! <3

    6. Åååh! Jeg var i Tulum i sommer, og det er baaare å glede seg 😀 Et sted jeg tenkte å tipse deg om er Del Cielo (delcielotulum på Instagram). Sykt fint sted for å spise frokost eller lunch, og jeg angrer på at jeg ikke dro tilbake flere ganger! 🙂 Alt på menyen deres, og ikke minst instafeeden fristet ! <3

    7. Jeg var i tulum i 2 uker for noen år siden!
      Det finnes noen gruver som ligger ca 10 min fra selve “sentrumet” i tulum, der vannet er krystallklart og fikser og skilpadder svømmer fritt rundt deg.
      Vannet er så fult av mineraler at du får skikkelig babyhud etter å ha badet der.
      Tror det koster ca 100 kr.
      Det er så utrolig vakker at du nesten ikke tror det er sant!

    8. Så herlig! Jeg var i Tulum sammen med min mann i 1992, og strendene var helt fantastiske. Men det var ingen hoteller som dette på den tiden, så mye har nok skjedd i årene imellom 🙂 Uansett, det er et flott reisemål. Vi tilbrakte hele dagen på stranda i Tulum, og så på ruinene og var på marked (mange flotte vevde tepper, broderte bluser og ting i leire). Vi fant til slutt et sted å overnatte, et 2-etg hus med 4 rom som nesten var ferdig til utleie. Vi var de første som bodde der.
      Vi leide bil og kjørte gjennom jungelen til Chitzen Itza, hvor vi så på de fantastiske Maya bygningene. Det kan anbefales. Vi stoppet i Valladolid og i en grotte rett utenfor byen som het Dzitnup. Den hadde et hull i “taket”, hvor det eneste lyset slapp inn. Krystallklart vann som vi svømte rundt i – det var spesielt.
      Jeg husker at vi ladet opp til reisen med å leie ‘Against All Odds’ på VHS. Endel av filmen er spilt inn i Tulum og Chitzen Itza. Om du sjekker ut tittelmelodien: Against All Odds • Take a Look At Me Now • Phil Collins, på Youtube ser du noen glimt (jada, jeg vet den er gammel – men likevel). God tur!

      1. Heii! Ja Maya ruinene er fantastiske, har sett de før 🙂 <3 WOW, ok den grotten må jeg sjekke ut! Tusen takk for skjønne tips Hege!! Stor klem

    9. Så herlig!!!!! 😀 Gleder meg til å se bilder og vlogs! 😀

      Når har du tenkt til å dele hvem du reiser med? Hihi, er litt komisk. “Alle” vet jo hvem det er… 😉 Bare koselig det altså! Unner deg en fin ferie med avslapning og ro.

    10. Å, Lene mor! Hva gjør man når man ser sitt forbilde og inspirasjon også skal man ikke glo?? Struggle… you are gorgeous!

    11. Kjærepære, om alle «vet» hvem hun skal reise med, hvorfor må hun legge det ut på bloggen da? Kanskje hun har behov for litt privatliv også innimellom? Jeg heier på deg Lene, alltid syns du har hatt en herlig blogg og gir mye av deg selv, men tror nok også det finnes en side som vi lesere ikke ser, og det unner jeg deg å ha for deg selv! Nyt livet og tiden i Mexico!☀️

      1. Takk <3 Ja, noe privatliv må man ha :-* :-* Du er god!! Stor klem til deg og takk for fin kommentar 🙂

    12. Hei!
      Jeg har bodd i Mexico i 12 år og Tulum er absolutt en favoritt. Anbefaler på det sterkeste å bo på Be Tulum, evt Nomade. Fantastiske hoteller, veldig hotte for øyeblikket. Begge har blant annet veldig bra beachclubs, hvor man også kan dra uavhengig av om man er gjest på hotellet. Av restauranter anbefaler jeg Hardwood, Gitano og Casa Jaguar (her bør man muligens reservere litt i forkant). Azulik er også vel verdt et besøk, de har gode drinks. Eufemia er et annet sted man kan besøke på dagtid med veldig kul atmosfære/vibe, hvor det serveres enkel, god mexikansk mat (tacos y tostadas). Enjoy!

      1. Heii! Har du??? 12 år? WOW lucky girl! 🙂 Så spennende. Ja, jeg prøver å få rom på både BE og Nomade men de er så fullbooket 🙁 Får reise tilbake til høsten, hihi. Tusen takk for tips, alt dette skrives ned på MEXICOOO-listen min!

    13. Hei Lene! Jeg kom hjem fra Tulum for 4 uker siden. Aboslutt et av de fineste stedene jeg har vært. Fantastisk fint, freshe steder, nydelig mat og skikkelig boho-vibe <3 Anbefaler Gitano, Casa Jaguar og Heartwood for middag og drinks. Sjekk også ut Coco Tulum og Papaya Playa på beachen, Habitas, Be Tulum og Ahau for drinks og Raw Love for brekkie. Vi dro til Cenote Cristal, den er liten, men ikke turistifisert. Får ikke anbefalt Tulum nok! God tur!

      1. ÅÅÅ JAAAA,nå blir jeg glaaaaa´!! Boho-vibe <3 Skal bo på Habitas faktisk! Og prøver å få til noen netter på BE, men de er så fullbooket 🙁 Casa J har jeg allerede på listen men nå har jeg jo SÅÅÅ MYE MER <3 YASS 🙂 Åh jeg tror 7 hele dager er ALT for lite der……… Hehe, tuuuusen takk for amazing tips! 🙂

    14. Kan anbefale Dreams Hotel i Tulum! Går du ned på beachen der – gå et stykke til høyre der og du vil finne den nydeligste stranden jeg noensinne har sett!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg