En liten update

Hei alle sammen ♥ Håper alle har det bra om dagen til tross for situasjonen vi står midt oppi. Har nettopp lest meg gjennom alle nyhetssaker etter pressekonferansen – og belager meg på flere uker til hjemme. I første omgang. Sånn er det – og vi må alle ta vårt ansvar i denne perioden. Man har vel aldri vært så mye inne, så lite sosial, eller så lite aktiv som nå – og jeg har vel aldri laget så mye mat i mitt liv heller. Føler alt jeg gjør er å sette på oppvaskmaskiner. Prøver å jobbe så mye det lar seg gjøre – hjulene må holdes i gang. Det er rart å venne seg til tanken på hvilken situasjon verden er i, nesten som at man ikke helt forstår det. Men nå må vi stå sammen, holde oss inne og følge med på nyhetene ♥

Jeg tutler mye hjemme, og koser meg med det. Her om dagen tok jeg hele madrassen med puter og dyner inn i stua. Rett og slett laget med en liten kino-avdeling, så koselig!

Jeg har laget pølsegrateng, beef bourgogne, rundstykker, pizza, chili con carne, bananpannekaker, pepperkrabbe (Oh my lord nam) og bananbrød. Og tenkte jeg nå skulle dele oppskriften på det deilige bananbrødet med dere, for herremin så deilig det var!

Du trenger :

4 modne bananer (evt en ekstra til “pynt”)
4 egg
100 gram havregryn
50 gram smør
1 ss sukrin gold (kan sløyfes eller bytter ut med vanlig sukker)
2 ts bakepulver
En dæsj med kanel

Mos bananene med en gaffel, pisk eggene i en bolle. Miks bananer, smeltet smør og egg sammen og ha i sukrin / sukker, bakepulver og kanel. Ha røren i en brødform, og skjær en banan i to som du legger på toppen (bare om du ønsker) Stekes i 30 minutter på 225 grader. Nytes med smør og jordbærsyltetøy uten sukker / eller med ♥ SÅ DIGG, I promise!

Herlig å starte morgenen med å bake litt ♥

Akkurat nå tok jeg meg en liten pause i å høre på mine egne podcast episoder. Vi har ventet litt i forhold til alt som har skjedd nå – men det er veldig koselig at så mange etterspør podcasten! Virkelig! Nå kan jeg avsløre at det nærmer seg. Mer info vil komme snart. ♥

I kveld skal jeg spille Wii U, og Yoshi Wooly World.. 😀 Koser meg. Hva gjør dere for å få dagene til å gå?

10 kommentarer
    1. Det var et skikkelig godt bananbrød, takk for oppskriften. Vi spiste opp et helt til lunsj, er det normalt? 😉

      1. Hehehe så søt du er!! Jeg aner ikke?? Men det er jo så godt at hvorfor ikke 😀 <3 Hihi man skal kose seg <3

    2. Åh oppskriftene dine er så gode, Lene! Har prøvd ut flere og mmm nam!! Fikk helt vann i munnen da du la ut bilde av pepperkrabbene. Vil du dele med deg av oppskriften (eller kanskje du har postet den et sted allerede..?) <3 😀

      1. Hei! Takk søte 🙂 Den har jeg glemt å dele! Det skal jeg få gjort – den er heeelt vill!!! <3 Får vann i munnen bare av å tenke på den krabba sjæl 😀

    3. Mitt brød ble totalt mislykket fulgte oppskriften din, og rørte inn havregrynene til slutt (stod ingenting i oppskriften om når de skulle blandes inn..). Røren ble veldig flytende (skal den være det?) og min mengde med moste bananer ble vesentlig mer enn du har på bildet.. noe gikk i hvert fall galt, for den er fortsatt veldig flytende/våt inni selv etter 40min i stekeovnen! Noen tips, så jeg kan få det til neste gang? Pisker du eggene mye eller bare så de er blandet? Ser jo så godt ut det du bakte

      1. Hei! Åh så rart? Røren er ganske rennende ja. Jeg pisket eggene for seg, blandet i smøret, så resten av ingrediensene. Kanskje du hadde veldig store bananer? Hmm – merkelig. Flere andre som har testet og deres brød ble bra! Du hadde nok varme og? Midt i ovnen? Hmmm <3 Det er jo så godt så jeg håper jo du får det til! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg