En kjapp og effektiv kardio økt!

Takket være min beste Espen Hilton så har jeg nå fått meg en favoritt kardio økt! Jeg trener mye på Barry’s om dagen – eeeelsker Barry’s. Utenom det er jeg på SATS og da liker jeg å trene med vennene, det er mye gøyere å motivere hverandre synes jeg. Så er det jo sosialt. Men de dagene hvor jeg bestemmer meg for å trene på treningssenter på morgenen er denne økten genial. Så tusen takk Espen for at du viste meg dette programmet.

Han kaller det pyramide intervaller. HEY HEY. Jeg var skeptisk i begynnelsen, men det skjer så mye at man ikke rekker å tenke før 20 minutter er gått.

LETS GOOOO!

Varm opp litt først. Så setter du i gang. 10 runder.

Du begynner på 10 i speed – 20 sek på. 10 sek av.
11 i speed – 20 sek på. 10 sek av.
12 i speed – 20 sek på. 10 sek av. Ja dere skjønner greia. Fra 10 skal du altså jobbe deg opp til 20. 

Når du endelig har kommet deg på toppen, kan du ta deg en velfortjent pause på 1 minutt, eller lengre om du trenger det. Du må ikke begynne på 10 heller. Jeg begynte på 8 første gangen og jobbet meg til 17. Farten bestemmer du helt selv, men gøy å utfordre seg selv litt.

Så er pausen over og du jobber deg fra 20 i speed – 20 sek på. 10 sek av.
19 i speed – 20 sek på. 10 sek av. 
Osv..

Denne runden gjør jeg to ganger. (Espen pleier å gjøre den fem… Jeg skal dit jeg også en vakker dag.) To runder opp og to runder ned. PUH. Og ja – man holder nesten på å kaste opp et sekund eller to der – men SÅ effektivt,  gøy og ikke minst.. Deilig følelse etterpå! Dette har blitt min nye favoritt. Glad for at jeg har venner som kan inspirere og og motivere på treningsfronten – så kan jeg dele det videre med dere.

Skal du prøve du og?! JAAA!
Toppen er fra Bare Philosophy på Steen & Strøm, tights fra H&M

Burn baby, burn! Og kan jeg bare få si at min favorittdrikk etter trening er YT sin restutisjonsdrikk med jordbær og banan.

Happy workout, ladies! Og riktig god helg ♥

8 kommentarer
    1. Så kjekt å ha en som kan motivere deg og hjelpe deg til å finne økter som passer deg 🙂 Det skal jo være gøy og effektiv å trene – spør du meg! Jeg har skaffet meg PT, og det var virkelig en god investering for min del! Endelig treningsglede og motivasjon 😀 Ha en strålende helg!
      http://www.charlottetunes.no

      1. Det har du helt rett i 😀 😀 Men ja, dette velger du jo selv <3 Kanskje starte på 11 og slutte 20 da, eller bare kjøre 11 runder, hihi!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg