En hverdag uten

Jeg kan nesten 100 % sikkert si, at samtlige av mine venninner sliter med det samme som meg. Mageproblemer, hva er det med oss jenter egentlig? Det er ALLTID noe, ikke sant? Eller? Er det bare meg og mine venninner? Vi stiller utallige diagnoser, tror vi har funnet det ut, men … Nok en gang. Neida, FAIL! Heldigvis- og desverre, har jeg selv funnet ut hva som skyldes mine problemer. Pappa har jo cøliaki, som vil si at han ikke tåler hvetemel. Jeg sier ikke at jeg har det, men det er ihvertfall på tide å komme seg til legen for og få sjekket det ut. Brød, er noe av det beste jeg får. Til frokost, lunsj, kvelds.. Grovbrød, loff, hvitløksbrød, foccacia, ja – alt det som er best! Men. Jeg kan rett og slett ikke spise det lengre, og det svir langt inne i sjelen. Så nå er jeg i full gang med helomvendig, en nok så kjedelig en da såklart, siden det eneste jeg helst vil spise er ferske rundtstykker … Bah. MEN – på den lyse siden så finnes det massevis av gode alternativer likevel, bare litt kjedelig at man ikke kan spise akkurat det man vil, når man vil. Tenkte jeg skulle teste ut glutenfrie brødvarer, for å se om det hjelper. Visst ikke har jeg jo de nydelige hjemmelagde knekkebrødene mine – og det hjemmelagde brødet som jeg liker så godt. I tillegg spiser jeg mye youghurt med musli og bær, vaniljekesam med bær, eller omelett / eggerøre med grønnsaker, ost og skinke. Og det er supergodt! Men det er liksom det det går i. Likevel så vil jeg ha mer alternativer å velge i . . Så derfor tenkte jeg og høre litt med dere, regner med dere har massevis av deilige frokost/lunsj/kveldstips som dere vil dele både med meg og hverandre? Mine beste tips pr idag er :

  • Sitronskyr med blåbær
  • Mager vaniljekesam med jordbær
  • Yoplaityoghurt med musli og bær (blåbær, bringebær og fruktmusli)
  • Eggerøre med brokkoli, purreløk, ost og skinke
  • Omelett med tomat, squash, løk, ost og skinke

NB! Med det samme så vil jeg gjerne komme med en konkurranse til dere på denne fine formiddagen. Dere husker da jeg var på kino på søndag, på filmen “En som deg?” Vel, nå får jeg lov å dele ut 3 X 2 fribilletter til filmen! Og dere kan delta i konkurransen ved å klikke dere inn på DETTE innlegget. Og bare legge igjen en kommentar i kommentarfeltet ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg