En helt magisk kveldstur

Nå kom jeg akkurat inn etter en fantastisk kveldstur. Tror dette er noe av det fineste jeg har gjort for meg selv på lenge. Det har vært rundt 30 grader her idag, så deilig – alt man trenger er en lett sommerkjole og et par sandaler – så er man good to go. Så deilig følelse ♥ Jeg har hatt dette på “listen min” siden jeg kom og idag kom jeg endelig på det! Turist-level 10.0 – men likevel, det å sykle over Brooklyn Bridge mens solen gikk ned er virkelig noe av det fineste. Varmt i luften, sykkel, sommerkjole, solnedgang, rosa himmel, og nesten det aller beste som virkelig satte stemningen for meg ;  jazzmusikk på ørene. Jeg måtte smile for meg selv når jeg var på vei tilbake til Soho på sykkelen når det begynte å bli skumring og mørkt – rett og slett fordi jeg synes det virkelig var helt fantastisk! Så glad jeg gjorde det.

Kjolen er fra Reformation ♥

Altså har dere sett. Det var så fint å oppleve det, og så kunne jeg ikke dele det med noen hjemme, for alle hadde jo lagt seg – da er det fint å få skrevet det ned til dere så dere kan lese imorgen ♥

Jeg skrev jo noen ord her for en stund siden om at jeg følte på at ting var litt vanskelig. Og noen ganger kan man ikke overstyre følelser med reflektering eller fornuftig tankesett – sånn er det bare. Og da må man stå i det og føle det akkurat sånn. I ettertid tror jeg faktisk at jeg har klart å løse det for meg selv.

Jeg har ikke hatt det kjipt én gang siden dagen etter jeg nevnte det på bloggen her for dere, og det er akkurat en uke siden idag. Ikke ÈN kjip følelse! Jeg tror liksom jeg har klart å knekke koden. Jeg lærer altså nye, utrolige ting hver dag. Når man har kjipe følelser inni seg så tror jeg det er viktig å komme seg gjennom det der og da, og i ettertid finne ut hva kjernen i “følelsene/problemet” er – og deretter prøve å stykke det litt opp og finne løsninger for hvordan man kan unngå det i fremtiden. Ta valg som gjør at man unngår at kjipe situasjoner og følelser oppstår.

For min del handler det om og alltid være sharp, være på pluss-siden både fysisk og psykisk. Nok søvn, trening, sunn mat, og ikke være ute sent og drikke etter 12-ish i helgene (og ellers selvsagt.) Jeg elsker å være sosial, og spise god mat å drikke vin er en stor del av livet mitt, men jeg har ikke lengre behov for og drikke for å gå ut på byen og den slags. Da er det for meg mye bedre og gi masse bra energi, være med og deretter trekke seg tilbake og få en god natts søvn. Så våkner man og er kvikk i hodet, og sterk i sinn! Det er den aller beste følelsen. Best of both worlds. Jeg vil ikke komme dit at jeg tillater at hverken hodet eller kroppen skal være fryneste og ikke være på topp – da blir man automatisk svakere og det er vanskelig å takle utfordringene som måtte komme ♥

Nå skal jeg spise opp salaten min og deretter skal jeg sove. Trening tidlig i morgen. Jeg har forresten testet Switch Playground som jeg nenvte for dere – HELLO så rått det var! Jeg elsker Barrys, men …. Dette var bedre! 1 hel time med 2 minutter på hver stasjon, heiii hvor det gikk. Aldri vært så svett før i mitt liv. 😀

14 kommentarer
    1. Eg trur mange av oss har fått angst/redsel for å oppleve at ting ikkje alltid er fint og flott, og at det slår oss i bakken når det skjer. Kanskje det er ein del av tida vi lev i, der livet vert framstilt som rosenraudt gjennom ulike kanalar (særleg Instagram og bloggar). Trur vi treng å innsjå at det ikkje er noko unormalt i å kjenne på meir negative kjensler, som t.d. når ein reiser/flyttar til ein ny by utan noko nettverk. Det er inga skam å tenke/seie at ein kjenner seg (litt) ukomfortabel og lurer på kva ein har gjort, det er ei reell kjensle og ein må berre stå i det til ein oppdagar at ting byrjar å betre seg.

      1. Helt sant det du skriver Odette, og veldig enig med deg. Det som er fint med disse tankene / følelsene er at man kan lære seg å løse de slik man kanskje unngår de i fremtiden <3 Alt er en læring! Stor klem!

    2. Synes det er så fint at du skriver om sånne ting som at livet er litt kjipt innimellom også<3 Fikk meg en liten knekk her om dagen selv, hvor alt i livet føltes kjipt og mislykket ut. Takk for at du deler så mye av deg selv og tips til hvordan man kan takle det! Du sprer så mye posivitet og good vibes gjennom bloggen og instagram!<3 Håper du får en fantastisk uke!

      1. Åh så fin kommentar å få Elise, tusen takk. Knekker er aldri bra, men alt er en læring og man vet at etter en knekk så kan det bare gå en vei! OPPPOVER <3 Jeg skal fortsette å spre positivitet og good vibes <3 God uke til deg, håper du føler deg bedre allerede!

    3. Ja til flere slike innlegg! Fint å se deg så ærlig og flott. :~) Neste gang må du se over skrivefeil, for her kunne jeg telle altfor mange og/å-feil.. Skuffende hos en så dedikert og flink dame som deg!

    4. Tror det er sunt at det noen ganger er litt tungt og vanskelig – man lærer mye og vokser mye på det. Synes det er fint at du oppdaterer mer nå, om både det som er bra, men også om andre refleksjoner rundt det å være alene og “ensom”. Du er tøff som gjør dette for deg selv – motiverende! Klem
      http://www.charlottetunes.no

    5. hei lene, hvilken frisør går du til for å få den utrolige fine blonde fargen? jeg syns aldri jeg får det “hvitt” nok, eller kaldt nok, gått til mange forskjellige frisører, men det blir bare gult og “skittenblondt.” Ditt ser så rent og klart ut, setter pris på om du kan dele hvem du går til. Har du ellers noen tips til å få kald og fin blondfarge? Jeg bruker forskjellige lillashampoer, men syns fargen hoper seg opp, og liksom ser litt skitten ut.

    6. SÅ utrolig inspirerende du er ! At du lærer deg selv å kjenne og hopper i det. Håper du koser deg max! Det fortjener du

    7. Wow, så nydelige bilder! Vil bare si at jeg synes du er så tøff som følger drømmen din, og du har faktisk inspirert meg til å bestille min første reise alene! Jeg drar til Madrid på mandag og gleder meg masse til å se og oppleve nye ting 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg