En drøm og et mål for 2019

Reklame – DREAMS 


Nytt  år – nye drømmer og nye mål! Å reise er noe av det viktigste jeg gjør for meg selv, og noe jeg prioriterer å spare opp penger til.

For meg handler mye av livet om å sette av penger, og prioritere det som gir meg litt ekstra. Og for meg er litt ekstra – opplevelser. Det handler om å forelske seg i nye steder, kjenne på nye følelser, møte nye mennesker, se verden. Bli inspirert! Jeg er nok også der i livet at jeg leker med idéen om å flytte til utlandet – for en liten periode, bare for å prøve. Utfordre meg selv. I år er min drøm at jeg vil dra på en tur, helt alene. Være alene med mine egne tanker, og oppleve verden helt for meg selv. Det er skummelt – men ingenting er for skummelt til og ikke hoppe i det! Tenk så spennende!

Så i år vil jeg legge av penger til min egen lille Lene-ferie. Jeg vil spare, og jeg vil glede meg. Glede meg til en utfordring som føles litt skummel – men som jeg trenger å gjøre for meg selv. Alle har godt av å gjøre noe sånt helt på egenhånd, tror jeg.

Reise er som vi alle vet ikke gratis, og man må legge av penger for å få det til. Reising for meg er en av prioriteringene som står høyest på listen min. Jeg bruker mer penger på reiser og opplevelser enn jeg gjør på shopping. Fordi det er mye viktigere for meg. Så det handler jo om å være bevisst på hva man faktisk ønsker å bruke pengene på. Og skal man få til reise drømmen man har, enten det er helt alene, med venner, kjæresten eller familien – så kommer det alltid godt med å være bevisst på å SPARE. Men sparing kan være både gøy og effektivt. Og til det skal jeg gi dere et veldig bra tips slik du kan oppnå din drøm litt enklere ♥

Hva er din drøm for 2019? DREAMS – appen hjelper deg på vei til å nå drømmen din. Om det er reise, en interiør-ting, en opplevelse eller hva det nå enn måtte være du ønsker å spare til. Du oppretter en drøm, setter et budsjett, og en dato – legger til bilde og skriver hvorfor du eller dere ønsker å få til denne turen. Deretter kan du velge om du ønsker å spare pr dag, pr uke, eller pr måned. Jeg vil spare 15.000 til min Lene-ferie, frem til 1 oktober. Da må jeg spare 56,- pr dag. Pengene trekkes direkte fra bankkontoen din, for du logger deg inn med bank-id og legger til bankkort.

Jeg har 271 dager igjen å spare på for å nå drømmen min om å oppleve verden for meg selv.

DREAMS – appen er også genial for ting man ønsker å gjøre sammen. Gruppesparing. Om det er en middag, en opplevelse, jentetur, blåtur og lignende hvor alle legger litt i potten for å få til noe hyggelig sammen! Supersmart, enkelt, oversiktlig og effektivt!

Dere kan laste ned appen her.

14 kommentarer
    1. Reiste på min første alene-ferie da jeg var 27. Nå elsker jeg aleneturer, noe helt annet enn turer med mann og barn, på godt og vondt!

    2. Hei Lene! Jeg har et sterkt ønske om et nytt innlegg angående ansiktsminke og glød. Tenker på deg hver morgen mens jeg sminker meg og skulle ønske jeg kunne ringe deg om råd, haha 🙂 Synes huden min er så vintergusten, tørr og blek. Har du noen gode tips til hva som gir fuktighet til huden? Hvilken foundation som er best på vinteren? Hvilke produkter, nye eller gamle som er et must når det gjelder glød? Hadde blitt superglad for et oppdatert innlegg, ettersom det kan være forvirrende å bla seg gjennom 10 gamle innlegg. Håper du får en strålende dag! 🙂

      1. Åh fine deg!! 🙂 Jeg kan lage et innlegg med noen tips til hvordan få gløøøød 🙂 <3 Det blir hyggelig innlegg. Takk for at du etterspør 🙂

      1. Heii, ooo – den er vanskelig! Jeg vet ærlig talt ikke selv jeg. Har kjøpt alle mine jakker på Zara i år .. Hehe 🙂 De har masse fine!

      1. Oppleve verden for meg selv var vel mer en setning for å beskrive et bilde 🙂 <3 Jeg mente ikke at jeg skulle reise verden rundt alene 🙂 Men dra på en tur alene, ja 🙂 Og for meg er det å "oppleve verden" 🙂

    3. Jeg reiser mye alene, og det kan anbefales. Ingen som maser og du kan bestemme over tiden din 100%.
      Jeg har alltid blitt godt mottatt dit jeg kommer, og man treffer mennesker på en helt annen måte. Det skal dog sies at man bør ta sine forholdsregler, spesielt med hensyn til drikke. Selv et vannglass kan tukles med.
      Jeg bor alltid bra, og føler en god porsjon sikkerhet i at hotellet ivaretar meg godt som reisende alene. Sjelden fått bedre service enn de gangene jeg reiser alene.
      Ikke noe å være redd for. Jeg kommer alltid hjem godt utvilt og med mange nye minner. Lykke til.

      1. Så hyggelig!! Det var kjekt og høre, føler meg tryggere på å gjøre det da 🙂 <3 Må være fantastisk å reise på tur alene 🙂 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg