En deilig kyllingrett

Hei dere! Snart i mål med julegavene nå hoho, når man først setter i gang så går det jo rimelig fort. Selv om det er mange å kjøpe til. Fått unna 3/5 treningsøkter denne uken har jeg også! Det er så deilig å føle seg ekstra fresh før jul, for det blir jo som vi vet, ekstremt mye kos i julen – noe jeg gleder meg veeeeeldig til!

I går lagde jeg en av mine favoritt kylling-retter, som jeg tenkte jeg ville dele med dere. Den er veldig enkel, og gjør seg omtrent selv. Bruk gjerne en jerngryte om du har det, det går greit uten også.

Dette trenger du ; kyllinglår, timian, småpoteter, løk, champignon, stykke med bacon (ikke skiver,) salt, pepper & smør.

Start med å skjære bacon i store terninger, stek det mens du skjærer opp løk og sopp. Ha poteter, løk,  sopp i gryten og ha i smør og vann. Vannet skal bli til typ “sjy” så ikke ta for mye. (Heller ikke for lite) Jeg tar alt sånt på gefylen. Ha i noen klatter med smør, salt og pepper, og la det småkoke til potetene blir møre. I mellomtiden steker du kyllingen i pannen slik den blir gullen på begge sider, krydre godt og ha timian både i pannen og på kyllingen, NAM. Når den er gyllen – legger du den på toppen av grønnsakene i gryten og lar den “koke” sammen med det andre. Baconet kan du ha i helt på slutten. Denne retter er bare helt njudelig, spesielt med sjyen til som lager ekstra god smak. Smak til den underveis så du vet den er krydret nok!

NAM – den er så god! Anbefales virkelig. Jeg elsker den (om jeg skal si det sjæl) … ♥

7 kommentarer
    1. Åhh Jeg håpet du skulle legge ut oppskriften på denne retten!!!:)Gleder meg masse til å prøve,den så Nydelig ut!:)Ha en Superduper fin dag vakre deg Lene!:)

    2. Hei Lene! Jeg kjøpte den røde matte leppestiften du hadde på for noen dager siden, men lurer på om du har tips til en god lipliner å bruke sammen med den☺️ Føler den kanskje lett kan skli litt utover stor klem

    3. Hei, nydelig brunfarge du har på de siste bildene dine? Er det selvbruning og hvilket merke i tilfelle?

    4. Hei. Vet du om noen butikker med fine nyttårsantrekk i Norge eller Sverige? Ikke nettbutikker for da rekker ikke pakken mest sannsynlig

    5. Så deilig ut! Kan du legge ut oppskrift på pastaretten du hadde her om dagen på instastory? Den med pastaputer. Nam!
      Hva heter sønnen til Henriette?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg