En deilig helg i fjell-luft

Annonse ; sponset hytte-opphold

Fine, fine dere, hei! Håper dere har en produktiv og fin mandag idag – jeg har hjemmekontor for å få kartlagt uken, og gjort alt jeg må gjøre for og komme meg ajour. Elsker å lage lister og den slags, slik jeg har oversikt utover i uken.

Åh herlighet for en fin helg vi jentene har hatt på fjellet. Det er rett og slett bare supersavn deluxe allerede. Nydelig hytte, nydelig location, været, selskapet, maten, opplevelsene, nei – jeg gir helgen 10/10 – til tross for at jeg sovnet kl 23 natt til søndag! #HeyOldie! Men man blir jo så trøtt av mange timer i fjell-luft. Bare deilig spør du meg.

For en drøm, sier jeg bare. Goals!

Jeg kom hjem rundt 18 tiden i går, etter en 2 mils skitur til Pellestova i … Jeg vet ikke hvor mange minus! Men et sted mellom -15 & -20 tipper jeg, været var helt amazing og når man kommer seg over tretoppene er det jo bare usedvanlig vakkert uansett hvor man snur seg. Vel verdt timene vi brukte opp og ned altså. Når vi kom inn på Pellestova fikk jeg en eller annen reaksjon, og kjente at det var på nære nippet at jeg fikk panikk inne på toalettet, hehe – herregud.. Når jeg har vært ute i kaldt vær og kommer meg inn i varmen er det noen ganger jeg KLØR så fryktelig at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. (Jeg klør bare jeg skriver om det) Men aldri før har jeg kjent en sånn type reaksjon, jeg var illrød på lårene og på rumpa (kniiiis) og fikk sånne svære blemmer på størrelse med en klementin! Åh fysj, kjente det bare snurpet seg til i halsen. Gikk heldigvis over på 10-15 minutt og merket ingenting på vei hjem, eller når vi kom tilbake på hytta. Tror jaggu jeg fikk elveblest eller noe jeg altså! Nå må jeg slutte å skrive om det for hele meg klør (sorry om dere klør av å lese det, haha)


På vei til Pellestova. Bukse fra Bjørn D – jakke fra Rossignol – luen tror jeg er fra XXL og brillene fra Quay

Anyways! På fredag kom vi opp ganske tidlig- og vi hadde hytte helt øverst i trekket, ski in & out for å si det sånn. Vi fikk låne hytta gjennom en venninne, og faren hennes driver firma som bygger de. Ja, vi var på Hafjell, forresten, hehe.. Og hytta vi fikk låne var en visnings-hytte, som de skal bygge flere av, og som er til salgs. Så vet dere det ♥ Leve Hytter heter de, og hyttefeltet heter The Nest.

På fredag tok vi oss en deilig langrennstur med solen på vei ned, før vi dumpet oss opp i jaquzzien hvor man har utsikt rett i skibakken, utrolig flott! Og spesielt flott var det når solen gikk ned og himmelen ble nydelig og rosa. Åh, for en kveld! Etterfulgt av pulled pork taco, og ikke hvilken som helst taco. Kim som var med, lagde altså verdens beste tilbehør. Altså hjelpes meg, min fredagstaco blir døll-kjedelig heretter.. Hun laget salsa av mango, granateple, rødløk- altså jeg husker ikke. Og en annen type tomatsalsa av roasted grønnsaker- KIM VIL DU GIFTE DEG MED  MEG? … Hehe, jeg skal tvinge henne til å gi meg oppskriftene- så skal jeg dele de med dere, for dette må dere smake.

Lørdag var det tid for bakken – og jeg prøvde mine nye slalåmski for første gang! Digg med nytt utstyr, ikke fornyet siden.. Ja gudene vet når sist gang var. Etter bakken tok vi oss en tur til Gaiastova før vi dro hjem og koste oss hjemme i hytta. Ragnhild laget fantastisk Beef Wellington til oss, med rødvinssaus og deilige poteter- herlighet så heldige vi har vært i helgen. Jeg har virkelig fått mat-fri og bare lent meg tilbake, hihi!

Skibukse og jakke fra Rossignol, ski og støvler er fra G-Max

Marie, Renate og Kim, fine ladies i bakken altså ♥

To glade jenter på fjellet! Fulle av energi!

Ja, og gårsdagen gikk til lang langrennstur og jeg var så skutt, og trøtt når jeg kom hjem at jeg ikke orket å ta opp macen en gang for å oppdatere dere. Sorry! Det ble sofaen med lasagne, SATC og dyne. Skulle egentlig på Vixen A men det fristet mer med hjemmekveld i går faktisk ♥

Ok – wow det var mye å fortelle! Men et tegn på at jeg har kost meg i helgen, da! Vi var 6 jenter. Jeg, Marie, Renate, Kim, Ragnhild og Trine  – fantastisk gjeng.

37 kommentarer
    1. Ser fantastisk ut, og det er så herlig når været viser seg fra sin beste side 🙂
      Ja takk til taco-oppskrift, hørtes veldig godt ut! 🙂

      1. Ja, virkelig. Elsker snøkledde trær, frisk fjelluft og blå himmel. Er noe av det vakreste altså! Ja, jeg skal fri til Kim <3

    2. Jeg opplevde akkurat det samme som du beskriver med kløing etter en gåtur i kaldt vær for et par uker siden. Vet ikke hva det skyldes, men har heller aldri opplevd noe liknende før den situasjonen. Regner med at det er en kuldereaksjon.

    3. Hei!
      Jeg sliter med det samme, også når det ikke er så kaldt som det er nå, men når man går mellom varmt og kaldt eller er ute lenge når det er kaldt. Det har også skjedd når jeg trener i helt nytt treningstøy som jeg har glemt å vaske før jeg bruker det (jeg vet det høres rart ut)!
      Anbefaler deg og bruke fuktighetskrem i hvert fall to ganger om dagen for det kan faktisk bli fremprovosert av at du har tørr hud. Canoderm på apoteket er bra og den jeg fikk anbefalt av lege mot samme problem. Det kan også være lurt å ha med seg noen allergipiller i lommeboka.
      Håper du finner en løsning for det er ikke godt! 🙂

      1. Jeg er helt samme som deg, kan aldri løpe ute når det er kaldt feks, da er det gjort! Ja, fuktighetskrem hjelper nok litt på- tusen takk for hjelpen Johanne <3

    4. Dette bør du ta opp med legen din, og bli foreskrevet antihistamin som feks Telfast. Får samme reaksjonen selv, og det kan faktisk være dødelig. Tar 1-2 tabletter når jeg vet jeg skal eksponeres for kulde, og da går det helt fint.

        1. Vår eldste fikk konstantert kuldeallergi da han var rundt året. Og vi fikk beskjed på at han ikke måtte får altfor brå overganger mellom kaldt/varmt. Hvis han f.eks kom inn fra snøen, kunne vi ikke ta han i en varm dusj. Da kan kroppen gå i sjokk. Han vokste det heldigvis ifra seg

          1. I sjokk ja? Det føltes jaggu meg sånn ut når det stod på. Uff! Men ja, jeg må bare la overgangen gå litt smoothere enn -17/-18 eller hva det nå enn var og rett inn i peis-varme 😀 Bra han har vokst det av seg da <3 Stor klem!

    5. Så herlig med fjelltur! Kjenner det lengtes etter en skitur i strålende sol. Såg du hadde spørsmål om hvilke vlogger vi vil du skal lage. Det hadde vært veldig gøy med en vlog der du lagde slik pulled pork taco. Fra start til slutt.
      Ha en finfin kveld videre<3

      1. Veldig, jaa ta deg en skitur neste gang det er soool! Jaa, pulled pork taco er så digg. Setter på listen <3

    6. Jeg får også alltid sånn «kløgreier» når jeg blir kald! Er helt sykt ubehagelig! Hjelper med allergitablett for min del 🙂 eller krem som er veldig fet. Jo mer du klør deg jo verre blir det i hvert fall! Får panikk av tanken, lol!

      1. Panikk ja, fy når det stod på som verst 😮 Eneste jeg tenkte på var at jeg trengte en allergitablett! Men det hadde jeg jo ikke 🙁

    7. Ahh, ser ut som at du har hatt en DIGG helg!
      Du skal ikke tilfeldigvis ha et klessalg snart? 🙂 🙂 🙂

    8. Jeg får akkurat det samme hver eneste gang jeg er ute i kulde. Men det går over av seg selv hver gang 🙂 tror det bare er kuldeallergi, men har aldri sjekket det opp

    9. Herregud , du er så fantastisk energi! Hatt en litt tøff periode og du redder dagen med dine positive innlegg:) Ååå for en skjønn pelslue!! Hvor er den fra?

      1. Åh så synd og høre Amy, men hyggelig at jeg kan redde dagen din <3 Håper det går bra fremover 🙂 Den er fra NA-KD; men det er lenge siden dessverre <3

    10. Hei. Hva har du under buksen fra bjørn d. Ingenting eller ull undertøy ? Har den samme. Ikke mye plass til noe under.:)

    11. Hei! Hvor har du kjøpt den hvite oppvaskkummen på kjøkkenet i den forrige leiligheten din? Hvordan syntes du det var å ha den i hvit? Fikk du flekker på den? På forhånd takk for svar!

      1. Hei! Hmm, si det. Den ble bestilt fra Kvik i hvertfall – noe mer husker jeg ikke dessverre <3 Flekker kom det – men ikke noe problem å fjerne det 🙂

    12. Hei Lene 🙂
      Hvilken størrelse har du Bjøen Dæhlie Terminate buksa i? Har akkurat kjøptbuksa i XS, men synes den er utrolig liten i størrelsen.. ser at de kun har M jeg eventuelt kan bytte i, men er redd denne blir for stor igjen hvis det er stor forskjell på størrelsene.

    13. Ja, det er “kuldeallergi”, men det kommer nok mest av at man har for lite klær på seg ift hvor kaldt det er. Når kroppen er i bevegelse og jobber, så pumpes mer blod i blodårene dine og da blir musklene varm, mens huden din er iskald fordi du har for lite klær på. Da oppstår blemmene og kløen. Du SER veldig fin ut i alt utstyret ditt, men kanskje du burde kle litt mer på deg når det er så kaldt 🙂

      1. Hei, ja det er nok det. Litt begrenset hvor mye man orker å ha på seg når man skal gå fort på langrenn også, og hvor mange lag man får under en langrennsbukse 😀 Hihi 🙂 Men jeg tror jeg skal grave frem en sånn ull-shorts jeg har liggende til neste gang!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg