En dag med Cosmica

Annonse

Dere husker vel at jeg og Annette var i Stockholm med Cosmica rett før påske? Vi hadde det så hyggelig, med presentasjon og gjennomgang av alle produktene deres, vi fikk lage en helt egen daycream på laben, spiste lunsj og fikk svar på spørsmålene dere hadde ♥

Her kommer bilder!

Uten navn-5Uten navn-9Her er vi inne på laben til Cosmica, utrolig lærerikt og morsomt! De testet hudtypen min og Annette sin, slik at vi kunne lage en krem som passet vår hud perfekt. Jeg hadde normalhud jevnt over, men var litt tørr i kinnene.

Uten navn-10Uten navn-6Her fikk vi altså være med på å lage kremen vår helt selv, puttet i de nødvendige ingrediensene. Og til slutt fikk vi velge lukt på kremen også. Jeg er jo veldig opptatt av at det skal lukte godt og friskt, og gikk for en eplejuice duft, som var helt nydelig!

Uten navn-7Uten navn-11Ferdig! Det tok ikke lange tiden før kremen var ferdig laget. Utrolig morsomt og være med på dette, og ikke minst – få kremen i en egen krukke med navnet mitt på! Stas. Bruker kremen idag, og den fungerer så godt til huden min. Vil du finne ut hvilken hudtype du har selv? Da kan du gå inn her ♥

Uten navn-14Uten navn-12To happy girls! Har virkelig troen på Cosmica sine produkter og deres visjon om bra produkter. Gøy å møte menneskene bak og!

Svar på spørsmålene deres //

Tips mot hudormer? Og hva er det egentlig? 🙂 Er veldig tørr i området på hver side av neseborene, flasser nesten litt.. Men huden i ansiktet ellers er ikke så tørr.

Dessverre er det vanskelig å fjerne hudormer. Bruk kun lette fuktighetskremer på slike områder. Det er vanskelig å vite hvorfor huden rundt nesen din er tørr. Er det mulig at du behandler den for hardt med ulike produkter for å fjerne hudormer?

Inneholder de solfaktor? Evt. om jeg blander faktor med denne dagkremen, hvordan er da virkningen?

Visse dagkremer fra Cosmica inneholder solfaktor, for eksempel Protecting Day Cream 25+ eller Lifting Day Cream 40+. Det finnes også spesielle ansiktskremer med både høy og medium solbeskyttelse i Cosmicas solserie, se her: http://goo.gl/PwMU5T. Det frarådes å blande sin egen dagkrem med solkrem, for da påfører man for lite solbeskyttelse i ansiktet og ansiktet får ikke den beskyttelsen det trenger.

Jeg har egentlig aldri hatt problemet med kviser eller uren hud før noen år tilbake. Men nå, med en gang jeg spiser litt godteri eller potetgull får jeg kviser. Utrolig irriterende. Hva er grunnen til det?

Om du aldri har hatt problemer med kviser tidligere, men har det nå når du spiser godteri eller potetgull, er det nok det som gir deg hudproblemer. Sukker og visse andre typer matingredienser påvirker hormonbalansen i kroppen, og øker dermed sannsynligheten til å få kviser. For å være spesifikk, sukker og andre matvarer øker produksjonen av talg som fyller porene og gir kviser.

Hei! Supert at du kan ta med noen av spørsmålene 🙂 jeg sliter veldig med kviser/utslett ved både hake, hals og på siden av ansiktet. Det kommer og går i perioder. Akkurat nå ser jeg ikke ut i ansiktet, og er veldig tørr hele tiden. Jeg smører meg godt og renser huden hver kveld, skrubber også en gang i uken. Har gressallergi, og huden har blitt veldig tørr den siste uken samtidig som jeg har vært dårlig på grunn av allergi. Jeg trener som regel hver dag og opp til flere ganger om dagen, men det har ikke vært noe stort problem før at huden har blitt så ekstremt tørr. Jeg er 22 år og burde vel egentlig være over de verste periodene med ured hud nå (håper jeg, hehe). Jeg sliter også med det samme på ryggen. Har du/dere noen tips til hva jeg kan gjøre annerledes? Blir så fortvila når jeg prøver flere ting for å føle meg bedre.

Ut i fra beskrivelsen din virker det som at du har en hormonell ubalanse i kroppen. Om man har for mye av visse hormoner, f.eks. testosteron, får man kviser i ansiktet, på brystet og også på ryggen. Jeg anbefaler at du snakker med legen din, slik at du får testet dine hormoner. Man kan behandle slike tilfeller. Angående din tørre hud, prøv å bytte renseproduktet med en mildere variant og body lotion til en med mer effektive fuktbindere, som f.eks. inneholder karbamid. Karbamid går dypt inn i huden og tilfører effektivt fuktighet, og reparerer dessuten hudbarrieren.

Jeg sliter veldig med atopisk ekstem (tørr hud, kløe og utslett). Finnes det noen produkter fra Cosmica som hjelper mot dette?

Om du lider av atopisk eksem, burde du kontakte lege for å få tips om passende behandling. Kosmetiske produkter, slik som Cosmica, er ikke tilpasset for å bekjempe atopisk eksem. Men om huden i ansiktet ditt kun er tørr uten eksem og du ønsker et passende kosmetisk ansiktsprodukt, kan du prøve Cosmicas kremer til tørr hud, de kan passe deg. Det finnes ulike varianter, både med og uten anti-aging effekt.

Håper dere fikk svar på det dere lurte på! Den 10 april, altså om 3 dager – kan dere følge med på instagrammen min, og jeg vil dele ut en hudpleieserie til en av dere, og den vil være tilpasset din hud ♥ Love!

9 kommentarer
    1. Hei skjønne Lene!Skal absolutt prøve ut noen nye hudprodukter fra Cosmica 🙂 Bare lurte på en ting, hvor høy er du? 🙂 Skjønner absolutt hvis du ikke vil svare på det men lurte på angående den lange kjolen fra kolleksjonen din som har blomster og splitt om den er veldig lang til deg? Tror vi er på ca. samme høyde og har veldig lyst på den kjolen! heheHa en fortsatt fin uke!Mvh Madeleine 🙂

    2. Takk for svar om hudormer! 🙂 Har som regel alltid brukt en litt fet dagkrem, og en enda fetere nattkrem. Skal jammen meg prøve å bytte disse ut med noe som er lettere! Igjen, tusen takk for svar 🙂

    3. Hei Lene!! Har fulgt bloggen din veldig lenge, og jeg liker bloggen din utrolig godt! Elsker at du har så varierte innlegg, og den postitive holdningen din inspirer meg virkelig:) Men jeg lurer litt på om du alltid har vært den positive, og vært deg selv fullt ut når du var yngre og? Jeg føler hvertfall at jeg alltid har vært veldig postiv, og når jeg er med vennegjengen min så får de virkelig frem det beste i meg. Men etter jeg startet på videregårende med helt nye mennesker, så føler jeg ikke at jeg klarer å slappe av og være meg selv 100%, noe som er ganske slitsomt og ikke ligner meg i det hele tatt. Jeg trives jo, men jeg merker bare at jeg er ikke er helt trygg og slipper meg like mye løs som jeg skulle ønske. Jeg er tross alt med de på skolen min hver dag, og jeg skulle ønske de ble kjent med den “ordentlige” meg. For jeg tenker veldig mye på hva alle andre tenker og syntes om meg. Det her kom litt ut av det blå, men lurte litt på om du hadde noe erfaring med det samme fra tidligere, eller om du har noen råd. Men igjen, du er virkelig inspirerende og utrolig vakker!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg