En bloggers hverdag

BOOM, yes – dette emnet kan man vel diskutere opp og ned i mente, alle har vel sin mening om denne saken, positivt eller negativt. Det er ingen hemmelighet at betegnelsen “blogger” har fått et stempel, mest i negativ retning hos veldig mange, noe jeg synes er ekstremt trist. Hvorfor er det sånn, spør jeg. Min mening er at veldig mange er forhåndsdømmende i dette landet, og det synes jeg er enda mer trist. Og urettferdig. All creds til dere fantastiske lesere, mine gode venner, kjæreste, familie, bloggkollegaer, annonsører, samarbeidspartnere – som er positivt innstilte! Jeg blir så glad. Dere har skjønt det. Vi er ikke hodeløse høns som løper rundt med et kamera, tar selfies (jo, ja okei da, jeg tar litt selfies) og skriver litt tekst, og at det er det dagen vår dreier seg om. Nei. Det er ihvertfall ikke det min hverdag går ut på.

Når skal man legge fra seg den negative tonen og innstillingen når det kommer til blogging? Når skal man skifte innstilling og heller være litt open minded og positiv? Jeg hverken ser ned på, eller rakker ned på noen, uansett yrke. Og den innstillingen synes jeg så mange flere burde ha. Jeg sikter ikke til noen spesielle her, men rent generelt sett presenterer jeg meg som blogger med litt bismak. Ikke fordi jeg skjemmes, men fordi mange andre gjør det. Media skriver om bloggere i alle mulige vinkler, og folk fyrer løs i kommentarfelter og med forhåndsdømmende ord, som det skulle vært en verbal krig. Gjør heller noe meningsløst istedet for å rakke ned på andre. Du gjør din greie, jeg gjør min greie, så sier vi oss fornøyd med det.

Det er jo heller ingen hemmelighet at blogg, instagram og andre sosiale medier vokser? ALLE er jo en del av det, så hvorfor skal vi bli omtalt så negativt av så mange? Flere store annonsører, samarbeidspartnere, store bedrifter tar blogging seriøst, og benytter seg av det – og det burde jo bety en del? Vi er jo bare vanlige mennesker vi og, akkurat som deg. Jeg kunne skrevet en leengre avhandling om dette, om nettmobbing, janteloven, forhåndsdømming, dette er et tema jeg aldri blir klok på. For meg er det helt utenkelig og sette seg ned for å slenge dritt til andre.

Blogging for meg er en hobby, ja – jeg elsker det! Det er blitt en stor del av livet mitt, av hverdagen min. Og ja, det er for meg en jobb også, rett og slett fordi det er sånn det har blitt. Og jeg er ikke annet enn takknemlig for det! Bloggen gjennom de 5 siste årene, har gitt meg muligheter jeg ikke en gang kunne drømt om. Jeg har oppnådd så mye gjennom bloggen, og jeg er så stolt. Grynt gjerne på nesen når jeg sier jeg er blogger, men prøv og forstå at jeg er så mye mer enn det. Og da tror jeg at jeg snakker på vegne av mange andre også. I en alder av 28 år har jeg eget AS, jeg jobber med store bedrifter, har mange samarbeidspartnere, er presentert av United Bloggers. Jeg har gitt ut to gjestekolleksjoner for Bik Bok, har mange baller i luften til enhver tid, står på og jobber for pengene jeg tjener, jobber lange dager og føler jeg gjør så godt jeg kan. Mange av dere lurer på hva jeg gjør i løpet av en uke, i løpet av en dag, en måned. Og det lurer også media på, ikke bare hva jeg gjør – men andre bloggere også.

Jeg har hatt med meg fotograf og journalist fra A-magasinet i dag – og hatt det så gøy. De jobber med en sak, og jeg har gitt dem et innblikk i min hverdag, møtt de jeg jobber med, sett hva jeg jobber med, og vi har hatt utrolig gode samtaler hele dagen gjennom. Det har vært en givende dag, og jeg gleder meg veldig til saken kommer ut.. Jeg vil vise hvem jeg er. Mål og ambisjoner er viktig for meg, jeg er positiv, har sunne verdier og puster for de jeg er så glad i, og heldige å ha i livet mitt. Det vet alle som kjenner meg, og jeg vil ikke høre noe annet. Nøkkelen til suksess er å være seg selv,  blid, positiv, ha en positiv innstilling til andre, være støttende, unne andre suksess, inkludere, ha et åpent sinn, og være profesjonell. Husk – man vet ikke hvordan noen er før man faktisk har møtt de! Det er det så alt for mange som glemmer. Blogger eller ikke, man kan være en snill og oppegående person for det 🙂

Yes, da hadde jeg fått luftet hjertet litt, her får dere pittelitt bilder fra en hyggelig dag med A-magasinet på slep ♥ Hva vi har gjort idag, får dere se etterhvert.

07.15.. Klar for trening med fotograf på slep!
Uten navn-14
Uten navn-8 Uten navn-9 Uten navn-10Etter trening med Helle, og fotografen tett på under hele økten. Jeg ser glad ut, men jeg haaaater livet akkurat her, hehehe. Takk Helle for den tyngste økten i historien idag …. Kjenner det godt både her og der.

På vei fra det ene til det andre.
Uten navn-15Intervju med disse girlsa innimellom slagene.. Mer av dette får dere se i en videosnutt i August. Jeg fikk tidenes morsomste (ikke så morsomt akkurat der og da) utfordring som inkluderte blant annet søte Erna Solberg.. Hehe.

Uten navn-11
Avsluttet med et lite intervju her hjemme, etter flere møter på UB. Sier meg godt fornøyd med dagen ♥

Uten navn-18SMIL Lene

23 kommentarer
    1. ALL creds til dere store bloggere! Jeg blogger bare på hobbybasis, men ved siden av fulltidsstudier og jobb er dette mer enn nok jobb for meg, så jeg kan bare se for meg hvor mye jobb det er! Gøy å følge med på alt dere oppnår og hvordan hverdagen deres funker som fulltidsblogger 🙂 xx http://www.thelondongirl.no

    2. HURRA for innlegg som dette! Jeg føler innimellom det samme med å gå på sykepleien. “Hvorfor blir du ikke heller lege?” spør mange meg blant annet… Jeg blir irritert… Om jeg hadde villet bli lege hadde jeg da selvfølgelig gått på medisinstudiet. Det at man ikke respekterer og anerkjenner valgene til andre mennesker er vanskelig for meg å forstå. Og hvorfor noen yrker for noen klinger bedre enn andre er også irriterende. Alle yrkene i verden er jo en stor del av akkurat hvilken verden vi lever i. Det viktigste er at en har det bra inni seg med det en gjør, og at en har viktige støttespillere og folk å gi støtte til rundt seg. Gleder meg til å lese intervjuet når det kommer ut 😀

    3. De fleste er nok misunnelig.hvem vil ikke ha mange chanelvesker.bo på Aker brygge,reise til vakre destinasjoner ofte,vakker drømmebil,dusinvis av venner,vakkert utseende,masse penger….en blogger er nok drømmen for mange når det innebærer alt det……du er heldig hadde vært gla om jeg hadde noen av de tinga… Er ikke pen…har ikke bil,er syk,har omtrent ingen venner,ingen chanel,bor øde til…. Jau… Og reiser sjelden… Hehe hadde jeg våknet opp i dine sko hadde jeg vært lykkelig og sovnet med et smil om munnen:)

    4. Jaaaaaaaaaaaaa, ett fra hjertet INNLEGG!! JIPPI!:) Jeg har alltid tenkt at bloggen VAR hobbyen din, tilbake i urtiden, når du jobbet på Bik Bok etc, men NÅ er det jobben din, og en JÆVLIG bra en som du skal være utrolig stolt av. Det er nok LITT mer glamorøst enn en vanlig A4 hverdag, men jaggu meg har det side down sides også, helt sikkert 🙂 KEEEP it up GØØØRL! <3 Du går inn i nye faser i livet du Også helt sikkert etterhvert, og da får du bare vise dem Lene , at det går an å sjonglere alt i LIVET med jobben din SOM blogger ELLER HVA DU ENN ENDER OPP MED SENERE, Vær stolt av deT, og tenk hvor mange dører den HAR åpnet, og hva den FREMDELES kan bringe til bordet :)<3 ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHH , Misunnelse er noe dritt, og det er der mye av kritikken dere får kommer av, men tenk, misunnelse har INGEN dyp mening… med andre ord ingenting du skal bry deg om 🙂 Kleeeeeeeeeeem fra Ålesund <3 Vet du kaaa… strikka jakka mi fra første kolleksjon fikk tyggis på se…………………………. e døøøøøøøøøøøør, kan like godt ga naken e no……………….. 😛

    5. Du må ikke si at vi ALLE er en del av denne karusellen av sosiale medier og selfies. Jeg har ikke facebook eller instagram, og bare en drit gammel telefon, som ikke kan ta imot bilder engang. Jeg føler meg som et utskudd noen ganger, men jeg er vel ikke den eneste som står utenfor. Jeg har valgt å ha det sånn selv, fordi jeg orker ikke stress og mas, og at alt skal være så innmari fint og perfekt.Når det er sagt er du en av ytterst få blogger jeg leser(og den eneste motebloggen ) Fordi, det merkes at du virkelig brenner for jobben din, og at du tar det seriøst, og ikke minst at du er åpen om hvor heldig du er som faktisk kan ha en så “lett” jobb, og tjene så bra(jeg jobber i fiskeindustrien, så ja, du har en lett jobb) Det er så godt å se at du er en blogger som faktisk går inn for å levere et godt produkt hver dag, flere ganger om dagen, til leserne dine.Jeg er glad for at du finnes, og at du har den jobben du har. Alle kan ikke bli bloggere og alle kan ikke jobbe på fiskebåt, men du har kommet på rett plass. TAKK Lene 🙂

    6. Kjære Lenemor!:) Nå er det sånn at vi lever i en verden med en GOD blanding av mennesker som ikke tenker lenger enn til nesetippen. Dessverre når mennesker ikke har et fint nok liv så føler de at de må hakke ned på andre mennesker, nettopp forde de skal føle seg bedre enn de dem hakker ned på. Jeg forstår ikke hvorfor mennesker føler at de må uttrykke hat eller hakke ned på andre pga de er annerledes eller lever et liv de bare kunne ønske de hadde. Som blogger forstår jeg VELDIG godt at du blir litt frustrert! Jeg blir frustrert og irritert selv av å lese tåpelige kommentarer eller hatfulle meldinger, så jeg kan bare tenke meg hvordan du/dere bloggere kan ha det. Nå synes jeg du er den _beste_ bloggeren og leser bloggen din hver dag, (ja noen ganger klikker jeg meg fint inn flere ganger dagen), forde jeg synes du er en rå blogger. Hvis jeg har en slitsom/lang dag, så er det ingenting bedre enn å lese/se på andres lykke og fine dager og ta litt del av den gleden som du deler med oss lesere. For mange kan det virke som at du har “det perfekte liv”, noe jeg ikke tviler på du har (ettersom alt arbeidet du har lagt ned i det du har skapt av venner, samarbeid, reiser, osv osv), noe som er VELDIG positivt! Selv om livet ikke alltid er en dans på roser så synes jeg ikke du skal føle at du må forsvare deg eller skrive om dårlige dager sånn sett, hvorfor dele “elendigheten” når optimisme er nøkkelen til en bedre hverdag?!Du er alletiders blogger og jeg er stor fan 🙂 Se bort i fra alle de negative menneskene og kommentarene og fortsett som den sprudlene, glade, optimistiske og fantastiske Lene du er! Jeg forstår virkelig ikke hvorfor mennesker skal være så slemme enkelte ganger! 🙂 Det er ikke som at bloggere tvinger noen som helst å lese bloggene, så hvorfor klikke seg inn om man skal være en surpomp 🙂 Færreste mennesker skjønner hvor mye tid dere setter av til bloggen HVER dag, og på hvilken måte dere åpner dere opp for offentligheten.Nå ble dette nesten et blogginnlegg selv, haha 🙂 Tar igjen for få kommentarer ellers på bloggen, beklager sterkt for det altså! Jeg bare følte at akkurat dette måtte jeg lufte hjertet mitt med også :)Stå på Lene! Du er super og min favoritt blogger!

    7. Utrolig bra skrevet, Lene!=)Mange ser på blogging som overfladisk, men hvorfor skal man bry seg om hva alle andre tenker? Man kommer lengst her i verden med å IKKE bry seg om hva andre tenker(:Jeg skjønner at det kan være slitsomt i lengden å alltid ha med kamera på slep klar til å ta bilder som du senere skal ha til innleggene dine etc, og det å ha en så inspirerende, morsomt, kreativ og flott blogg som det du har, er en mye større jobb enn det folk tror=)Sett utenifra kan det virke lett å ha en blogg, men når man først setter seg ned og skal lage et innlegg og man skal komme med noe nytt og spennende hver eneste dag, og gjerne flere ganger daglig, det er da man først forstår hvor mye jobb som er lagt bak det!Jeg synes ihvertfall bloggen din er utrolig flott, og jeg leser den hver eneste dag! Den startet jo da du var sjef får Bikbok og i starten av 20 årene, også har den endret seg gradvis for hvert år som går, og du kommer med nye flotte innlegg hele tiden!(:Du er uten tvil min favoritt blogger, og ja du slår til og med Caroline Berg Eriksen sin blogg, fordi du virker som en veldig jordnær, søt og hyggelig person, som ikke trenger å framstå som perfekt hele tiden. Man får rett og slett dårlig selvtillit av å lese blogger som Caroline sin. Bare noen nevner høyt “fotballfrue” tenker folk sitt… og det er veldig sjeldent positivt(:Så stå på, Lene! Du er en vanvittig flink blogger!(:

    8. Hei 🙂 Veit du har sagt før at den jakka er frå ´Save the duck´, men har du en link til kor eg kan finne den? Synst den er sååå fin, men finner den aldri :O

    9. Jeg tror at grunnen til at bloggere ikke blir tatt seriøst av samfunnet, er fordi det føles urettferdig at dere tjener så vanvittig bra. Ikke misforstå, sier ikke at dere ikke fortjener det. De fleste jobber seg gjennom årevis med studier og gjør seg kvalifisert til ei luselønn i forhold til hva dere får utbetalt. Det er jobber som samfunnet faktisk ikke hadde overlevd uten, og veldig mange yrker er så til de grader underbetalt i forhold til hva de gjør, og verdien av yrket. Når mannen i gata får servert en overflate av livet deres, litt som at 20% av isfjellet er over vann og de resterende 80% er under, så er det ikke så lett å forstå hvorfor dere skal tjene så godt. Vi ser faktisk ikke arbeidet bak, selvom dere sier at det er så mye mer enn vi tror. Når det i tillegg finnes de bloggerene, ikke deg, som konstant klager på at de aldri har fri, fordi de må tenke på bloggen til en hver tid, ja da forstår jeg at folk blir provosert – og dømmer dere. Dere er så ufattelig heldige som kan livnære dere på deres eget liv, men ja, det føles faktisk urettferdig. Jeg unner dere suksessen, for all del, og livet er urettferdig. Jeg sier bare at det kanskje føles sånn for mange, fordi til syvende og sist så er blogging et yrke samfunnet ikke trenger for å overleve. Det er nok en viktig del av markedsføring, men vi hadde klart oss uten. Bare en tanke. Ønsker gjerne en tilbakemelding på hva du tenker rundt det jeg har skrevet?

    10. “Gjør heller noe meningsløst istedet for å rakke ned på andre”. Mener du meningsfyllt kanskje? 🙂 haha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg