En annerledes dusjdør

Mandag! Og en skikkelig grå en?! I hvertfall her i hovedstaden, kunne ikke tatt et interiørbilde her inne om jeg hadde villet en gang, for det hadde blitt helt groggy og uklart. Hehe, men humøret er alt annet enn grått! Har hatt en skikkelig innholdsrik og herlig helg, med herlige mennesker ♥

På fredag møtte jeg en venninne, Marie- for et glass vin på Vineria Ventidue, så koselig sted! Vi satt på hver sin barkrakk og dinglet med beina og tittet ut på vintermørket mens vi skravlet i vet. Deretter bar det videre til herlige The Well. 2-3 timer i godt selskap der på en fredagskveld? Ikke og forakte ♥ På lørdag var jeg på innflyttnings-brunch hos Marie på dagtid, hun hadde laget tapas til oss! Superhyggelig start på lørdagen, etterfulgt av bursdagsmiddag for Egil med “familien” på Olivia. På kvelden kom Henriette og Noah til meg og overnattet til søndag, så vi har spist godteri og sett på lego-filmer til den store gullmedalje. Så herlig å ha de her.

Resten av søndagen i går ble tilbrakt på sofaen, så derfor bestemte jeg meg for å ta en bloggefri-søndag.. Mistenker at jeg har begynnende magesår, eller katarr eller noe lignende, men jeg får holde meg unna kaffe, sterk mat og mat / drikke med syre i og håpe det går over! Uansett så var det da utrolig deilig og bare slappe av på sofaen under dyna ♥

Og en annen viktig detalj for helgen. ENDELIG har dusjdøren kommet på plass! Og glassveggen mellom stue og kjøkken er ferdig. Halleluja så fornøyd jeg er. WOW!!

Når jeg planlagte badet, var jeg fast bestemt på at jeg ville gjøre noe annerledes når det dusjdøren. Min første tanke var å lage dør i samme stil som flisene, men det lot seg ikke gjennomføre. Av og til kan jeg være litt VEL ambisiøs med planene mine, hehe.. Vel .. Jeg begynte å tenke hva jeg ville ha, og var ikke i tvil om at jeg ville ha en dusjdør med svarte detaljer, noe annet! Noe jeg ikke hadde sett før. Og fantasien har ingen grenser. Ofte har man lyst på noe, og ser det for seg- men man gjennomfører det ikke fordi det kanskje er litt ork .. Og fordi det letteste er og velge noe som allerede finnes. Vel, sånn tenker ikke jeg. Jeg tenker at alt er mulig. Jeg ville spesial-designe en dusjdør som ingen andre har. Så jeg sendte en mail til de som også har levert glassveggen på stuen min, og spurte om ikke de laget dusjdører også. Egentlig ikke, men de kunne prøve! Så derfor sendte jeg avgårde en skisse av hvordan jeg så for meg at dusjdøren skulle være, og nå er den endelig levert. Det koster naturligvis litt mer, men det er også verdt det, synes jeg!

Nok tekst.. Her kommer bilde ♥

En dusjdør av glass, og svart matt metall, egendesignet og med god hjelp fra Elvebyen Eiendom (døren er ikke sponset om noen skulle lure på det) Men mange har spurt hvor den er fra (siden jeg la ut bilde på instagram i går) ♥

Likte dere den??? Jeg elsker den! Og i fremtidige oppussingsprosjekt, kommer denne til gå igjen, hehe.. It’s all in the details ♥

Mandagsklem til mine herlige lesere.

44 kommentarer
      1. Takk Kaja! Jeg har en dusj-hylle i svart liggende, men vurderer om den skal opp.. Jeg har det i skapet på badet og tar det frem når jeg bruker det 🙂

    1. Dødsbra! Så fin detalj som løftet badet så mye. Du er så dyktig og jeg er så enig: kjør på selv om det ikke er standard, så mye finere! God mandag Lene

    2. Er det ikke kynisk av deg å svare til meg at «ingnting på dette bilde er sponset» når du viste bilde av blant annet kjøkkenet ditt, så legger du ut nå at det er sponset (delvis, helt, IDK) ? Det er slik oppførsel som gjør at du til stadighet ikke blir oppfattet troverdig.

      1. Hei, hva mener du? Bildet jeg la ut av kjøkkenet er en ig-post jeg har fått betalt for, jeg har ikke fått kjøkkenet sponset. Og når har jeg svart deg på at ingenting på dette bildet er sponset? Tro meg på at jeg gjør alt jeg kan for å merke alt jeg skal helt riktig, det er jo jobben min, og viktig for meg at alt gjøres etter lover og regler 🙂

    3. Hei,
      Hvis du fortsatt har smerter som kommer og går øverst i magen, så må du undersøkes av legen din. Om det er syre-problematikk så kan det plutselig bli fryktelig vondt. Og det uten at du har spist eller drukket noe surt eller sterkt. Du bør få Pantoprazol tabletter som du først tar som medisin og deretter forebyggende.
      (Du trenger ikke å vise denne kommentaren, men gjør noe med dette, kjære deg. Jeg snakker utifra egen erfaring. Det kan bli svært smertefullt, jeg ble hentet i ambulanse)

      1. Søte deg Live <3 Jeg har blitt bedre nå- men kommer det tilbake så skal jeg absolutt undersøke det. Tusen takk for omtanken 🙂 Stoor klem!

    4. Flott bad! Vi skal i gang med renovering av et 70tallshus selv, så veldig greit med inspirasjon!:) Når du starter slike prosjekter, må du koordinere snekker, rørlegger, elektriker etc selv, eller tar f.eks snekkeren på seg litt overordnet ansvar for slikt? Blir litt stressa av å tenke på alt som må bestilles og organiseres :/

      1. Hei Renate! SÅ spennende! 🙂 Du kan velge en total-entrepenør som har kontroll på arbeidet, elektriker, rørlegger etc. Jeg gjorde ikke det-men jeg liker å ha kontroll selv 😀 Lag deg en liste over alt, og snakk med de håndtverkerne som skal pusse opp for dere for å finne den beste løsningen <3 Lykke til!

    5. E L S K E R ❤️ Digger stilen i leiligheten din, og drømmer meg bort i hver eneste innlegg og bilde Kunne flyttet rett inn jeg og følt meg som hjemme!

    6. Må være det fineste badet æ har sett Lene!!
      Du inspirere så på interiørfronten, kan ikke vente til æ flytte ut!! Da skal æ gå inn på dine bilda for inspirasjon, treng ikke ‘’ Weheartit’’ når vi har Leneorvik.no <3

      – Følg drømmen, ikke strømmen

      Ønske dæ en flott uke videre!!

      1. ÅÅ Stine, tusen takk for så koselig kommentar <3 :-* Så skjønn du er!! Hihi, setter pris på det 🙂 Helt enig, drømmen, ikke strømmen :-* Stoooor god klem til deg!

    7. Så utrolig lekkert det blir Lene! Fantastisk design på døren, virkelig 🙂 Så må jeg bare tipse deg om både probiotika (sunne tarmbakterier) og Base te om du sliter med sur mage fortsatt. Probiotika har utrolig mange fordeler, så anbefaler deg å lese litt om det:) Jeg bruker selv probiotika hver dag, og holder meg frisk når kjæresten ligger syk, på tross av dårlig immunforsvar. Base teen til merket Helios, er en te som støtter” basen” i kroppen. Får man for mye syre (sur kaffe, alkohol, etc) kan denne hjelpe til 🙂 Begge produktene er helt naturlige helsekost produkter, så det er ikke noe annet enn naturlig. Også kan det hende du blir tipset om en probiotika med mange milliarder tarmbakterier, men det er overhode ikke nødvendig. Kroppen klarer nemlig bare å ta opp et vist antall 🙂 Stor klem og håper dette kan være til nytte 🙂

      1. Tusen tusen takk! 🙂 ÅÅ tusen takk!! SÅ herlige tips. Snill du er som tar deg tid til å legge igjen kommentar med tipsene dine. Stoooor klem! <3

    8. Hei Lene!

      Så utrolig fin leiligheten din har blitt. Spesielt elsker jeg badet! Satt nettopp i gang med oppussing av min første leilighet, så syns det er ekstra stas å følge med på hvilke løsninger du har endt opp med. Når det gjelder badet ditt, har jeg et litt merkelig spørsmål. Hvor og hvordan oppbevarer du sminkekostene dine?

      Gratulerer med superflott leilighet, og tusen takk for at du er deg. Du er herlig!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg