Ei litta update på livet

Hei ♥ Nå har jeg vært hjemme i snart 3 uker etter NY. Kontrasten mellom livet hjemme og livet i NY er så innmari stor. Hjemme går alt i sin vante “tralt” – det er trygt og godt, man får vært masse hjemme og kost seg, vært med venner, det er masse spennende jobb etc. Men. Jeg savner NY, ikke nødvendigvis bare byen NY. Men hvordan jeg føler meg som menneske der. Hvor mye “headspace” jeg får om dere skjønner hva jeg mener. Hjemme går dagene i ETT, med jobb, knapt tid til egen-tid og refleksjoner, trening, venner +++ Jeg rekker ikke stoppe opp å tenke. Dette er realiteten – og det er ingenting feil ved det. Jeg har bare forstått viktigheten av å komme seg vekk, få andre perspektiv, puste, legge ansvar litt på hold ift til sosiale ting og relasjoner, altså : Bruke mer tid på seg selv. Stoppe opp, reflektere. GUD jeg savner det!! Jeg kjenner jeg nesten kveles av egne tanker, fordi jeg ikke får jobbet gjennom de på samme måte som jeg gjør når jeg er alene i NY. Og det blir ikke til at jeg går fra sted til sted til sted gjennom hele dagen og tenker gjennom livet her i Oslo som jeg gjør i NY. Det stopper opp og det liker jeg ikke. Så nå vet jeg at jeg må være flink til å prioritere tid til MEG, også her hjemme – for det er så mye viktigere enn man tror! Jeg må gå mer turer, med musikk i ørene, jeg må gjøre andre ting alene, bruke byen min her hjemme. Spise lunsj alene, middag alene, gå å ta ett glass vin alene – men det føles bare så mye skumlere her hjemme.. I NY eller andre steder er det virkelig ikke noe problem. Så her har jeg en liten (eller faktisk to) utfordringer til meg selv. Mer Lene-tid til refleksjon, og å tørre og gjøre de “skumle” tingene også her hjemme.

Har dog hatt det så fint siden jeg kom hjem. Jeg er så heldig så har så fin leilighet og kose meg i og så mange fantastiske venner som jeg er sammen med så ofte jeg kan. Og DET veier opp for så mye ♥

Oh yes – har allerede rukket å spise årets første pinnekjøtt-middag også! Halleluja så godt det er altså.. ♥ Snille Maria som inviterte på middag!

Hva spiser dere til jul? Pinnekjøtt eller ribbe? Eller noe annet? Mange som spiser vilt hører jeg også? Jeg spiser KUN pinnekjøtt, utelukkende! Haha.. Og gleder meg til å lage Lene-style med sirup! MUMS

Mange klemmer fra en som veeeldig straks skal på BARRYS!

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg