DUBAI / Dag 1

Heiheiii!!! Vi er trygt fremme i HERLIGE Dubai! Har knapt vært her i en dag, men elsker virkelig byen allerede!! Flyturen gikk kjempebra, bortsett fra at vi hadde to kaklehøner rett bak oss, som virkelig ikke klarte og holde snavla når alle andre på flyet ville sove, hehe.. Takk gud for ipod. Vi reiste med SAS, og angrer ikke ett sekund, flyet var kjempestort – vi fikk pledd, puter, vann og øretelefoner da vi kom ombord, og flyet hadde til og med egen kokk, hihi – stas! Landet klokken 03.00 norsk tid i natt, fikk ikke sovet så veldig mye på turen hverken jeg eller Rolf Ivar, så da vi kom frem til hotellet, tok vi en liten høneblund. Først fikk vi forresten ikke rommet, for det var visst ikke ledig før klokken 15 – men jeg fikk snakket med til rommet likevel, jeei!! Får da være grenser når man har reist hele natten.. Været var litt skiftende tidlig idag, litt skyer, litt sol, skyer, sol.. Forferdelig irriterende, for jeg ville jo gjerne starte ferien med en avslappende dag ved bassenget, slik ble det ikke. Men det er jeg kjempeglad for! Rolf Ivar dro meg med ut på en liten sightseentur istedet. Først tok vi turen til The Walk, som ligger rett ved siden av hotellet. Der ligger det spiseplasser tett i tett, kjempekos. Så tok vi en lang taxitur for å se oss litt omkring, og for å bli litt “kjent” med byen. Kjørte taxi i over en halvtime, og betalte ikke mer enn ca en hundrelapp. Sykt billig her. Til slutt endte vi opp på DUBAI MALL, aaah herrejesus for en plass. Ikke bra for hverken meg eller visakortet mitt, selv om jeg faktisk ikke kjøpte noe! Ingenting! Jeg er stolt. Hehe.

Dubai Mall er virkelig helt fantastisk, regner med dere som har vært der er helt enige, det er shoppingmekka nr 1. Aldo, Top Shop, River Island, Forever 21, New Look og …. Ja, ca 1195 butikker til, wuhu! Svære godtebutikker, en neverendig food court, innendørs akvarium, undervanns dyrepark, og ikke minst – skøytebane. Dubai Mall er ett must om dere skal til Dubai, jeg skal tilbake.. Opp til flere ganger før jeg drar hjem.

Vi tenkte vi skulle opp i verdens høyeste byggning idag også, men alle turene opp dit var utsolgt – både for idag og imorgen. Så nå booket vi til søndag. Jeg grur/gleder meg fælt, har sånn forferdelig høydeskrekk skjønner dere, men jeg må – bare må opp!! Tenk utsikten da, ahh!

Nå har vi tappet i badekaret, og har planer om å slappe av litt før vi skal ta turen ut for å spise. Anbefalinger, noen?

Kjente jeg ble litt stresset da jeg ikke fikk solt meg idag, men har vel innsett at denne ferien er mer storbyferie enn soleferie. Jaja, pyttpytt, brunfargen forsvinner like fort uansett. Dubai skal oppleves, wuhu!

Håper dere har det bra hjemme i Norge. Her får dere bilder. (Masse bilder..)

MIddag og herlig dessert på Heresford Beefstouw på flyplassen i Køben.

Litt nervøs for flyturen, hehe. Men det gikk helt fint!

Hotellet.

The room + meg, hehe.

Jeg kastet på meg bikinien, og var kjempeklar for solings. Men jeg måtte fint skifte da det ble sightseen istedet..

Bukse Cubus / Topp BIK BOK / Briller Ebay.

SKYLINE!! En av mange. Det er så fascinerende.

Litt av Dubai Mall.

Amazing!! Verdens høyeste bygning, vi skal nesten helt opp på søndag, hjeeelp!!

Another skyline.

Neimenn, Rolf Ivar også! Ikke ofte jeg får legge ut bilder av han.. Hehe.

Finfint.

Burj Al Arab.

Kos dere hjemme så lenge, det skal ihvertfall vi!

Stor suss fra Dubai til dere.