Drømmekjøkkenet del 3

Annonse – jeg har fått rabatter på kjøkkenet

Bowl of heaven, nok med benkeplass og Gaggenau sin fantastiske koketopp ♥ Det er flere ting jeg setter pris på ved kjøkkenet mitt fra Drømmekjøkkenet. En av de er selvsagt at jeg elsker å lage deilig mat her. Min favoritthobby, på mitt favorittkjøkken. Enda har vi sommervær ute, vi er så heldige – og med fint vær kommer også deilige sommer-retter. Både til kvelds i går og til frokost idag har jeg laget denne friske, deilige bowlen! Cottage cheese blandet med gresk yoghurt som har KOKOSSMAK. Ja dere leste riktig. Det er seriøst den beste yoghurten jeg noensinne har smakt. Disse to sammen med friske jordbær og kokosflak = hadegodt som jeg pleier å si. Fantastisk, og må prøves.

For meg som både lager mye mat, har mye besøk, inviterer både til middager og fester, er mye benkeplateplass gull. Her har jeg metersvis – og på kjøkkenøyen er det også godt med benkeplass. I tillegg har jeg jo spisebordet som også bidrar en hel del. Som benkeplate her har jeg valgt Silestone, altså komposittstein. Samme som jeg har på kjøkkenøya. Det ser superfresht ut, og det kommer ingen flekker. Det er det som er oppsiden i forhold til ekte marmor. Man kan søle så mye man bare vil, og ikke én eneste flekk har jeg fått siden oktober, og det er noe jeg setter høyt.

System 10 heter kjøkkenet mitt – og Silestone benkeplate. Stekeovnen min er fra Gaggenau

Flere av dere som lurer på hvorfor jeg ikke har takvifte over kjøkkenøya. For det første så vil jeg ikke ha kjøkkenvifte, for det andre så er det viktig for meg at det er en sammenheng- og en rød tråd i alt jeg gjør, og i mitt hode passer ikke en kjøkkenvifte inn her. Jeg er opptatt av at det skal være stilrent – og derfor gikk jeg for Gaggenau sin koketopp som gjør at alt av stekeos, damp etc går redd ned i den. Den er fin, effektiv og ganske så stillegående.

Som dere ser på bildet, så er den ganske elegant, og jeg valgte å la den gå i ett med benkeplaten, altså innfelt – noe som gjør at man knapt legger merke til at den er der. Mange som lurer på hvor vifta mi er når de kommer, og bli ganske overrasket når de ser hvor den er – og hvor fin den er.

Èn dag igjen dere – hoho! Været er meldt strålende, og jeg gleder meg til å starte dagen i bunad hos Maria og Erik og masse venner ♥ Elsker 17 mai. Etterhvert beveger vi oss mot TAKET på Steen & Strøm. Var der i fjor og det var så god stemning og ikke så kaos som det gjerne blir når man tasser rundt i byen. På kvelden har vi valgt og ikke legge planer – så tar vi kvelden akkurat som den passer oss! Deilig. Hva er deres planer?

Ha en nydelig 17 mai imorgen – kos dere så mye ♥ Hva er deres planer forresten?

3 kommentarer
    1. Hei. Virkelig lekkert kjøkken! Vi ser og på en kjøkkenløsning med en vifte i bjenkplaten, fordi det ikke passer med takvifte. Men fungerer det? Har snakket med flere som ikke føler effekten er god nok når man steker bacon / koker fårikål etc. Supert om du kunne dele dine erfaringer der. God 17. Mai

    2. Flott kjøkken! Vi skal ha en slags platinafarge på kjøkkenet og ønsker hvit silestone benkeplate. Har sett på eternal calacatta gold, men hvilken har du? Denne var også fin 🙂

    3. Lene, hvad hedder den form for spejl du har fået lavet på væggen i dit køkken?
      Der er lidt en sort eller mat – overflade ovenpå spejlet?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg