Drømmekjøkkenet del 2

Annonse – jeg har fått rabatter på kjøkkenet

God morgen – og hei helg! ♥

Tenkte det var på tide med et kjøkkeninnlegg igjen – siden det er mange som er nyskjerrige på det. Det er som sagt fra Drømmekjøkkenet, og jeg er så fornøyd! Skuffer og skap på kjøkkenet mitt er et “System 10” kjøkken. Et minimalistisk stykke kjøkken, med rene linjer – akkurat sånn jeg liker det. Ingen “mellomrom” mellom skuffer og skap, bare helt tett og helt rent. Det er push-open funksjon og håndtak der det trenger å være håndtak. I forhold til oppvaskmaskin, kjøleskuffer og fryseskap.

I skuffene hvor jeg har bestikket mitt, har jeg også fått lagt ned litt tre-detaljer. Det falt jeg pladask for i butikken. Det gjør liksom det lille ekstra og setter prikken over i’en. Gjør det mye lunere.

Til kjøkkenøya, spisebordet og benkeplaten har jeg valgt noe som heter Silestone, som er komposittstein. Grunnen til at jeg valgte dette foran ekte marmor, er enkelt fordi marmor trekker til seg alt. Og man skal slippe og gå på tå-hev for et kjøkken tenker jeg. Det er jo umulig å lage mat uten å søle noe som kan ødelegge materialet. Derfor gikk jeg for kompositt – som etter min mening er akkurat like fint (om ikke finere) enn marmor. Og det har ingen slitasje, trekker ikke til seg noe som helst – og det er lett å holde rent.

Kjøleskuffen har dere jo allerede sett. I tillegg har jeg valgt vinskap som holder en kaldere temperatur til hvitvin og en litt bedre temperatur for å få den perfekte rødvinen. Mellom har jeg gått for fryseskap. Jeg ser jo nå i ettertid at jeg aldri hadde trengt hele 3 skuffer til frys, men jeg hadde kanskje ikke så mye valg akkurat der.

Under spisebordet, har jeg laget det slik at jeg har oppbevaring, så der har jeg masse ekstra plass! Er så utrolig glad for at jeg valgte løsningen jeg gjorde i forhold til kjøkkenet mitt, både på ene og andre måten – og det er ingenting jeg angrer på. Her har jeg alt jeg trenger. Stekeplater med innebygd vifte, skuffer og skap til mat, og service, + litt ekstra plass til andre ting. I tillegg har jeg jo kjøpt det skapet som jeg fyller med glass, karafler og vaser.

Kjøkkenet for meg er knytepunktet i leiligheten – mitt favorittsted. For meg er det viktig å skape et sosialt kjøkken ♥ Derfor har jeg valgt kjøkkenøy, og spisebord som er knyttet til den.

God helg!

13 kommentarer
    1. Hei! Jeg syns bloggen din er et fint sted å trykke seg inn på for å få inspo; delikate bilder og gode idéer. En ting jeg må sette fingeren på er det muntlige språket du har i tekstene dine. Jeg syns bloggen din hadde blitt løftet ti hakk hvis du hadde skrevet litt mer “voksent” og tenkt over setningsoppbygning. I tillegg ser jeg at du skriver “i forhold til” veldig ofte, – noe som er helt ok så lenge man bruker det til riktig tid. Der du kan sette inn “sammenlignet med” kan du også bruke “i forhold til”.

      Takk for meg.

    2. Syns bildene på bloggen din alltid er så lite skarpe og utydelige og ser ut som de har dårlig oppløsning. Mye mulig det er filteret du bruker, men syns det er vanskelig å få et godt inntrykk av interiørbildene dine når bildene er sånn, i tillegg til at bilder av deg får det til å se veldig oransje ut.

      1. Hei! Ja det skjønner jeg – det er filteret som er grainy – så det som gjør det. Jeg liker looken, men skjønner at ikke alle gjøre det <3 😀

    3. Gooood lørdag, Lenemor <3
      Håper alt står bra til?
      Fineste kjøkkenet, elsker løsningene du har valgt. Og det vinskapet dååå, hvor er det fra? Vi er på jakt etter et slikt, bare vanskelig å finne ett i det målet vi må ha. Hvilken mål/str har du?

      1. God lørdag Lisa! <3 Alt står bra til her, enn der? 🙂 Du det er et merke som heter NorCool! Elsker det 🙂 Vet ikke målene på det dessverre, iiik 😀 Men det finnes i flere størrelser vet jeg 🙂

        1. Så godt å høre! 🙂 Her går det veldig fint, så deilig at det er vår og snart sommer. Bare å nyte, hihi.. Okei, tusen takk for tips. Da skal jeg sjekke det ut 🙂

    4. Hvor kommer innmaten i skuffene fra? Digget kork-looken, og trenger selv da kjøkkenet vårt snart er ferdig!

    5. Älskar köket!!!! Ja hela din lägenhet är aå fin!!!
      Den svarta och vita bänkskivan vad heter dem mer än silestone ? 🙂

      1. Hei! Det er jeg litt usikker på – du kan kanskje finne det på Drømmekjøkkenet sine hjemmesider? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg