Drømmekjøkkenet del 1

Annonse – jeg har fått rabatter på kjøkkenet 

Fredag, heia! Jeg våknet av meg selv før klokken – 0730. Jeg elsker at det nesten er lyst så tidlig, for da er det så mye “lystigere” å våkne. Føler meg så opplagt, men det er jeg også- koste med hjemme i går med fyr i peisen, chili con carne, et glass rødt, dyne i sofaen og siste sesong med SATC. Sovnet i 11 tiden så ikke rart jeg har ekstra energi! Oh – ja, så har jeg endelig klart og komme meg ut av den onde-godteri-sirkelen min, så da kommer jo energien av seg selv. Jeg har det nemlig med å bli helt besatt av godteri og sukker i enkelte perioder, det er så ille at jeg kan finne på å erstatte måltid med godteri, og når jeg er på butikken går jeg alltid rett til godterihylla.. Og uten at jeg har lyst på det, kjøper jeg likevel, og knasker rundt på det hele dagen. Det er ikke bra! Jeg merker at kroppen blir så tung, trøtt, og at energien daler – og det er ikke så rart, jeg blir rett og slett daff av sukkeret, fysj! Så nå er det nok. Alt med måte, og det får bli i helgene, om jeg har lyst på. Jeg har nemlig en vilje av stål, så når jeg først har bestemt meg så har jeg bestemt meg, og jeg har ikke tenkt på godteri siden mandag.. Heia appelsin, druer, pære, vaniljekesam og annet nam for erstatning! YES.

Da var det over til dagens innlegg – mange er nyskjerrige på kjøkkenet mitt. Nå har jeg jo bare vist dere én vinkel av det så langt, og idag tenkte jeg å vise dere bilder av hele kjøkkenet. Jeg har virkelig fått meg et Drømmekjøkken, og det har jeg tegnet og bestilt fra Drømmekjøkkenet. Jeg er så fornøyd med det!

Her om dagen var jeg i Dagbladet hvor jeg ble intervjuet om leilighetsprosjektet mitt, da spurte de meg om hvor viktig et sosialt kjøkken er for meg. Jeg føyk nesten i taket for det er det beste spørsmålet jeg kunne fått. Jo. Det er latterlig viktig! For meg er kjøkkenet alltid det viktigste prosjektet, og jeg føler virkelig jeg har laget et smykke i leiligheten min. Man blir alltid dratt til kjøkkenet, og sånn har det alltid vært i mine leiligheter.


Hvorfor?

Fordi jeg elsker å lage mat. Når jeg inviterer over, er det gjerne på middag, eller andre måltider, eventuelt så kan det være jentekvelder med snacks og vin, men jeg styrer alltid med et eller annet på kjøkkenet når jeg får besøk. Da er det viktig for meg at jeg kan være sosial med vennene selv om jeg tusler med mitt, og sånn blir det alltid. Vi henger rundt kjøkkenøya alle mann, og det er egentlig for det meste der vi holder oss resten av kvelden. Når jeg tenker meg om så er jeg usikker på om vi har hatt en hel kveld bare i stuen enda… Nei! Vi har ikke det, haha! Så ja, kjøkken for meg er noe helt spesielt, og derfor er dette mitt favorittrom i leiligheten – uten tvil! Bordet har jeg laget slik at alle kan se alle – og det er også viktig for det sosiale når man er sammen. Så lenge jeg kan diske opp og samtidig se og snakke med gjestene mine- ja, da vet jeg at jeg har klart å skape det kjøkkenet som er viktig for meg.

Jeg elsker det! Kjøkkenet er mitt favorittsted i hele verden. Jeg BOR der. Veldig fornøyd med at jeg valgte det såpass stilrent, med en kombinasjon av hvitt og svart. Så valgte jeg jo å droppe overskap å sette inn et speil istedet og det angrer jeg ikke på. Flere som lurer på hvor jeg har plass til alt – og det kommer jeg tilbake til i del 2 om noen uker ♥ Og- jeg har kjøleskuffer siden mange lurer på hvor kjøleskapet er.

Nå er det freddan! I morgen hører dere nok ikke fra meg. Jeg skal ha fest med jentene, det var jo den opprinnelige bursdagsfeiringen min – men jeg var så heldig å få surprise vet dere! Likevel så er samtlige jenter helt klar på at vi kjører på med festen som var planlagt likevel. Så jeg gleder meg veldig til å være med alle jentene i morgen ♥ På søndag kommer jeg med vlog! Og den omhandler KLÆR!

God helg!

17 kommentarer
    1. Du har det så fint! Flink med interiør du, og veldig inspirerende og følge med! Er også enig i at det er så koselig å oppholdet seg på kjøkkenet med gode venner, familie eller kjæreste. Nyte god mat, samtaler eller et godt glass med vin. Livet er til for å nytes!

      Du, lurte forresten på om du kunne vise håret etter frisørbesøket ditt? Skal snart til frisøren selv og har ca den lengden på håret som du har. Må ordne etterveksten min, men litt i tvil om hva jeg skal gjøre. Hadde vært gøy med litt hår-inspo 🙂 Ha en nydelig dag, fine deg! Klem

      1. Såg deg på zara i dag, og vurderte å gå bort og si noe, meeeen lot det være.. Så tenkte jeg etterpå; herregud, hvorfor gjorde jeg det ikke? Ville hvertfall si at du var helt utrolig nydelig i virkeligheten, akkurat som på bilder! Tusen takk for at du er en inspirasjon i hverdagen, det er så deilig å klikke seg inn her og drømme seg vekk❤️ Glemme alt av gjøremål og stress i hverdagen, bare suge til seg alt av inspirerende antrekk og nydelig interiør!! Tusen takk for den jobben du gjør! Klem

    2. Herregud, så utrolig kult du har fått det! Synes denne leiligheten er definitivt den beste til nå, om jeg skal være ærlig. Synes den passer deg. Nå kjenner jo ikke jeg deg personlig, men føler du kler den utrolig godt, om jeg skal si det sånn, haha 😀 Håper du får en strålende helg, fine! Stor klem
      http://www.charlottetunes.no

    3. Veldig fint. Så fint uten overskap og speil er flott ift romfølelsen! Og fint med noe blankt også på veggen.

      Jeg har et spørsmål til deg: Kunne du hatt boligen uten smijernsveggen? Eller betyr den mye for stilen? Jeg har selv bestilt smijernsdør (bred) som tilvalg i en ny leilighet som bygges nå (ferdig i august i år). God helg!!!

    4. Hei! Jeg lurte på om du savner muligheten til å invitere mer enn kun de seks som får sitteplass rundt kjøkkenøya på middag?

    5. Kjempefint kjøkken! Skal selv ordne kjøkkenøy med steketopp, og lurer på hvor du har ventilatoren? Er det spesiallamper med vifte, eller droppet du ventilator? Vi ønsker ikke en ventilator “midt i utsikten”, så er på jakt etter gode tips:)

    6. Hei Lene!

      Synes du er kjempeflink med interiør, og dette er ikke ment som kritikk – men savner du ikke å ha noen friske farger rundt deg? Farger har SÅ mye å si for følelsene våre og humøret vårt! Blant annet viser forskning at grønn/blå gjør oss rolige, oransje/gult gir energi (bare for å gi noen eksempler) Sort derimot gir oss assosiasjoner som ulykke, tristhet, anger mm, mens hvitt kan føles sterilt. Derfor ser jeg selv viktigheten av å ha friske farger rundt meg! Bare ment til inspirasjon til å dra inn noen flere farger inn i ditt vakre hjem:)

    7. Fantastisk lekkert kjøkken ! Du er utrolig dyktig med interiør – fortsett med det! Jeg elsker din stil – og den er ikke lik andre spør du meg:)

    8. Hei Lene:-) du ser alltid så fantastisk ut, alltid så pent kledd. Jeg tenkte på denne kåpen fra Zara du har brukt i noen innlegg, den svare med “pels” nederst på ermene osv. Er det lenge siden du kjøpe den? Og tror du de kan ha den enda? Jeg må kjøre ganske lagt til nærmeste Zara butikk. Vet du evt om en som ligner,på nett?
      Syntes den kåpa var såå lekker og har så lyst på den.
      God helg til deg, vakre du.

      Stor klem fra Rebecca

      1. Hvorfor bestiller du ikke bare på nettsiden. De hadde den inne sist jeg så for noen dager siden. De har også fått den inn i grå.

    9. Nydelig kjøkken, du har helt AMAZING smak! Digger at du kjører på med det du vil ha! Inspirasjon altså 🙂

      Kan du vær så snill fortelle hvor du har kjøpt den perfekte blå jeansen du hadde på Instagram i går (med Gucci belte) ? Var midt i blinken

    10. Lekkert kjøkken! Men hvor har du fryseren og kjøleskapet? Er de inskuffer de også? Ser bare mer av det, genialt!

    11. Hei Lene 🙂 Du har det utrolig fint hjemme! Jeg får masse ideer og inspirasjon av deg. Jeg flytter om en uke til en leilighet jeg har ventet på i 1,5 år! Da er det perfekt å bruke deg som inspirasjonskilde når jeg skal innrede. Jeg har vært å prøvesittet gubi beetle stolen du også har, hva synes du om å sitte i dem over lengre tid? Jeg likte dem veldig godt, men satt jo bare 5 min i butikken. Er de harde når man sitter flere timer? Har sett på de med puter men da blir jo også prisen en helt annen :O

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg