Douglas Gran

Hei fra den nye leiligheten på Frogner. Ikke den jeg pusser opp – men den jeg skal bo i frem til jeg flytter inn i gaten ved siden av ♥ Et lite mellomstopp. Nå er jeg helt skutt, flyttet i 3 dager av og på – og i dag har jeg holdt på nesten hele dagen, ting tar tid! Nå har jeg pakket ut nesten alt her med dyttet noe under sengen som jeg ikke har energi til å pakke ut nå. I hodet mitt står kun mat, en dusj, og tidlig til sengs på agendaen. Det får bli imorgen.

Men dere! Nå må jeg vise dere hvordan gulvet mitt ser ut! De begynte så smått å legge det fredag, og nå når jeg tittet innom før idag en liten tur hadde de 4 planker igjen, og det er bare så lekkert ut! De er ferdig fredag/lørdag og så skal det tørkes til mandag! Er så fornøyd altså. One step closer!

Plankene er 40 cm brede, og etterhvert vil det bli litt større mellomrom mellom hver enkelt planke – og DET gleder jeg meg til. Men det er ikke før om 1 år ca. Èn ting er sikkert – det blir ikke mye SKO her inne. Hehe..

Her er den naturlige planken som dere ser. Her skal de plugge treplugger i, slipe, lute, vaske med såpe, polere. Så luter de det så lyst som jeg vil ha det. Så til slutt blir det mye lysere, kaldere og litt mot hvitt. Sånn vil jeg ha det og jeg tror det blir helt supert!

Neste uke skal de male ferdig vegger og tak, freshe opp stukkaturen og sånt små-dill. På tirsdag kommer kjøkkenet og på torsdag kommer kakkelovnen. Og inni mellom der skal de flislegge de siste flisene på bad og toalett! GØY, og beklager om dere begynner å bli lei av leilighets-prosjektet mitt! Jeg er bare så giret og glad!

Nå skal jeg kapitulere ♥ Snakkas!

46 kommentarer
    1. Ikke lei innlegg om leiligheten i det hele tatt. Er sååå spent på hvordan resultatet blir, og elsker å følge med her inne på prosessen. Du har virkelig ett drømme-liv, så man kan leve litt gjennom bloggen din. Lykke til med siste rest! Veldig snart kan du flytte inn ❤️

    2. Lei?? Nei! Det er egentlig eneste grunnen til at jeg er innom daglig! Mer, mer, mer.

      Hva er planene for soverommet? Farger? Interiør?

      1. Så herlig, nå blir jeg glad! 🙂 Soverom og bad blir i ett. Så tregulv mikset med keramikkfliser/marmorlook – samt annet spennende treverk som dere skal få se mer av 😀 😀 Hehe. Veggene blir hvite! 🙂 Det blir så mye annet som skjer der inne at greit med hvite vegger 🙂

      1. Hei! Tregulv koster :-/ Om du trenger å vite pris- kan du ringe til showroomet deres. Spørs helt hvilket du skal ha, bredde, og alt spiller inn, samt leggingen 🙂

    3. Dette blir lekkert! Du kommer til å elske det gulvet, man blir ikke lei av det lyse slik som man blir av mørke gulv som dessuten må støvsuges hver dag. Her kommer man definitivt ikke til å irritere seg over smuler på gulvet. Smart valg og jeg gleder meg til å se fortsettelsen.

      1. Åh heeelt enig!! 🙂 Det blir så fint, og sant at lyst er bedre en mørkt sånn sett sånn 🙂 KLEM

    4. det er interiørinnleggene jeg følger deg for 🙂 du burde serr begynne å jobbe innenfor dette. på et vis 🙂

      1. Den heter.. ÅÅÅh hva het den. Husker ikke – men en helt ny på Frogner, rett ved siden av Sebastien Bruno i Frognerveien 🙂 TINT eller noe i den duren 🙂

    5. Hei! Du bruker mye utropstegn i skrivingen din. Er det noen spesiell grunn til dette? Lærte på skolen at man skal bruke utropstegn veldig sjeldent, men liker godt skrivingen din.

      1. Takk – men det er bare fordi jeg er så ivrig og engasjert 🙂 Så derfor vil jeg av og til rooope det ut 😀

    6. Overhode ikke lei, vil ha mer oppussing og interiør. Love it! 🙂
      Når tror du at du kan flytte inn?
      Kos deg videre:-)

    7. Lei? Er du gal! Meeeer interiørprat :D. Det der blir så rått! Rett og slett digger gulvet altså .. Mer mer mer :D. Jeg er i en interiørboble selv om dagen, maser hull i ørene på folk. Men hallo , det EEEER så gøy. Ideene bare strømmer på! Hehe. Ha en fortreffelig helg (snart) <3

      1. Hehe men det er jo så gøy! Et uendelig univers! 🙂 Jeg gleder meg så latterlig til fortsettelsen at du aner ikke! Gøy at du har så mange idéer da 🙂 God helg!!

    8. Hei. Tenker likt gulv til et hus vi skal bygge. Lurer i den forbindelse på om dette er Classic eller Natur?

    9. Wow – er alt jeg har å si! Jeg kommenterer aldri men nå var det på tide. For en lekker leilighet du kommer til å få. Gjennomført fra topp til tå. Vi har selv pusset opp en 100 kvm klassisk leilighet på Majorstuen og vet hvor spennende denne prosessen er. Din forrige leilighet var til stor inspirasjon!

      Ønsker deg en herlig helg!

    10. Hei Lene! Jeg blir så inspirert av leiligheten din, vi har kjøpt en leilighet med nesten helt lik layout og størrelse som din. Hvor vi ønsker å legge tilsvarende gulv og nytt kjøkken. Jeg har begynt å lage et budsjett til oppussingen, og lurer derfor på sånn ca hva jeg burde budsjettere med for et tilsvarende gulv som ditt ferdig lagt og behandlet? Det hadde vært til stor hjelp. Hilsen Kathrine

      1. Hei! Så gøy <3 <3 Et sted mellom 260-300k.. Ca 🙂 Spørs litt på bredden på plankene og <3 Lykke til med oppussing! Så spennende!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg