DIY : SPISEBORD

God onsdag dere! Nok en dag skinner den deilige solen her i Oslo, så deilig ♥
Vi er i full gang med DIY prosjektet vårt : Nemlig spisebordet. Mange som lurer på hvor bordet er fra, og derfor skriver jeg det bare her istedet for i kommentarfeltet. Bordplatene er bestilt fra Dinesen, de selger normalt tregulv som btw er det fineste gulvet noensinne. Vi bestilte 250cm og hver bordplanke er 45 i bredden. Bordbeina fant vi hos HAY, de finnes i svart og i hvit. Disse bordplatene er ubehandlet, så de må pusses, lutes og oljes før bordet er ferdig behandlet.  Dette trenger man til behandlingen /
Grovt pussepapir før man luter, fint pussepapir til etter lutingen, pensel og svamper.
Lut og olje, dette kjøpte vi av Dinesen. Bord før / Bord etter /

(Litt dårlige bilder siden dagslyset forsvant her.. Bah) Men ja, dere ser forandringen.
Hvitere, og freshere- akkurat sånn vi ville ha det! Nå skal jeg bare la det tørke i hele 6 timer, før jeg pusser over det igjen. Deretter skal oljen på med svamp. Viser dere selvfølgelig helt ferdig resultat, når det er 100 % ferdig. Bordet kan nemlig ikke brukes på 7 dager nå… Står det ihvertfall på nettsidene deres, noe som passer dårlig siden jeg skal ha leiligheten stappfull av jenter her om TO DAGER. ÆÆ! Underveis /
Ett strøk / To strøk. Man kan ha det så lyst man ønsker, man må bare lute det flere ganger. Vi synes dette passet veldig fint til vår leilighet, så vi er kjempefornøyde! Gleder meg til å endelig kunne sette vasen med friske blomster på bordet, samt den fine lysestaken vår fra By Lassen og NYTE at bordet er helt ferdig! Hipp hurra ♥

10 kommentarer
    1. Så fint bord! Presis noe slikt vi vil ha i den nye leiligheten. Kan du gi et ca overslag på pris? Vi må sammenligne opp mot et fra slettvoll som koster 20.000kr :/

      Tusen takk!

    2. Tusen takk for svar! Da skal jeg jammen meg bestille planker der i fra. Vet du om dere har 32 mm eller 40 mm tykkelse på plankene? Jeg synes nemlig deres bord var så perfekt og vet ikke hvilken tykkelse som er best.

      Ha en fortsatt fin dag! 🙂

    3. Hei
      Kjempe fint dette.
      Hvilken Leverandør leverer disse plankene. E dem ferdig behandlet. Bredde?

    4. Hei,

      Jeg fikk nettopp plankene mine. Kjempe fine. Dere må kontakte en salgspersoner hos dinesen og si at dere vil ha 2 plank av Douglas Gran classic 45cm brede og 32 mm tykke. Hvis dere vil ha samme lengde som lene så er det 250 cm.

      De fraktes fra Danmark og totalpris med lut og olje er ca 10.500kr så det koster litt, men veldig fint blir det 🙂

    5. Hei Lene,
      Jeg ble så inspirert av spisebordet ditt, så jeg har bestemt meg for å lage spisebord til nyhuset. Men, jeg lurer igrunnen på hvordan dere har festet de to “platene”? Har dere bare skrudd inn spisebord-beina, eller har dere brukt noe ekstra feste under? Tenkte da spesielt siden dere har det “glippe” mellom de to platene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg