DIY MARBLE TABLE

OLYMPUS DIGITAL CAMERAAltså – er det et sted jeg elsker å klikke meg inn for tiden, så er det uten tvil – Pinterest ♥ Hjelp – så ufattelig mye fint! Fine bilder, masse inspirasjon og et sted jeg virkelig finner mange gode idéer og løsninger på ting. En av mine hangups for tiden er marble. Jeg elsker marble, det er så utrolig kult! Får snart et stuebord i marmor med gull bein, noe jeg gleder meg vanvittig til. Det har jo lenge vært poppis å bruke marble kontaktlim til mac o.l – Espen har blant annet gjort det på sin. Det er genial!

Jeg har lenge villet gjøre noe med spisestue bordet vårt. Det er jo rå fint i seg selv, men jeg har villet ha litt forandring. Tenkte egentlig jeg skulle pusse det ned og hvit olje det på nytt, men det var helt til jeg så DIY marble table på Pinterest! Herlighet det er så mye inspirasjon atte hjelp! Inspirasjon her.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

1 ⋅ Kjøp marble kontaktpapir (jeg fant på Panduro, til 79,- pr rull på 2 meter.. Finnes også i mørkegrønn)

2 ⋅ Finn frem en saks – og en god tapetkniv

3 ⋅ Vask rent bordet – eller gjenstanden du ønsker å legge kontaktpapiret på

4 ⋅ Gjerne ha noen til å hjelpe deg, spesielt om du skal legge det på store flater. Jeg fikk Renate til å hjelpe meg!

5 ⋅ Legg det forsiktig på, begynn på en ende og glatt det ut med hendene hele veien mens hjelperen din drar av papiret på baksiden av kontaktpapiret.

6 ⋅ Pass på at du fjerner alle luftbobler underveis, og at det ikke blir skeivt. Jeg og Renate måtte ta det opp et par ganger da det ble skeivt og fikk litt mye luftbobler. Men det er egentlig gjort på 1-2-3 altså!

7 ⋅ Klipp vekk det som blir til overs av kontaktpapir og bruk tapetkniv til å lage rette, pene kanter

Før ♥ etter
OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAHva synes dere? Ble det ikke fint? ♥ Jeg elsker det! Når Gard kommer hjem i kveld fra Alta er hele leiligheten ikledd marmor ass.. Haha! Alle stoler, spisestue bordet, tv benken, alt.. Hehe, neida! Men dette er altså da en veldig enkel og billig måte å få et marble møbel på! Genialt og bare kjøpe ett hvitt bord, enten det er spisebord, stuebord eller kaffebord, og deretter trekke det med kontakt papir!

Nå skal jeg på Sognsvann! Klem til alle

19 kommentarer
    1. Det der var jo bare helt genialt! Ble sykt kult! 😀 skal gjøre om hjemme nå, og da lurer jeg på hvordan vegger dere har i leiligheten, sånn i forhold til å henge opp ting? 🙂

    2. Så lekkert! Alt du tar i blir til gull, Lene <3
      Hvor er paljettkjolen du hadde på deg i går fra? Den var dødsfin.

    3. Likte det veldig godt, men plis, det heter marmor på norsk… man blir ikke kulere fordi man bruker engelske ord hvor det overhodet ikke passer inn

    4. Å Lene, du Lene! Vi har så forskjellig stil! Marmor-bordet ditt ble fint, men tenk på DET nydelige trebordet du byttet det bort i fordel for Fint at smaken er som baken, men jeg drømmer nå om et liknende bord som ditt var før du gjorde noe med det jeg

      1. Hehe jooo men det er jo bare å dra av igjen kontaktpapiret 🙂 Så har jeg trebordet under på 1-2-3 🙂

    5. Kjempefint, Lene 🙂 Hadde det ikke vært for at typen ikke liker marmor, så hadde jeg vært på marblekjøret for lengst jeg også 😉

      Gleder meg til å se den nye leiligheten 🙂

      Klem fra meg
      http://www.klisjehjemmet.no

    6. Hei! Jeg har lenge tenkt å gjøre noe lignende selv, og lurte på om man er nødt å farge underflaten hvit – før man tar marmorpapiret på? Altså om marmoren er heldekkende, eller om underflaten skinner gjennom?
      Setter pris på svar 🙂

    7. Hei 🙂 lurte på hvordan overflaten på bordet ble da du tok av kontaktpapiret igjen? Masse lim etc? Eller kan man bare ta det av og overflaten er like fin som før du la på kontaktpapiret?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg