Dette kan du ikke gå glipp av

Hei mandag – og matoppskrift ♥ Det er på høy tid å dele litt mat igjen, og den ene av ingrediensene på tallerkenen har blitt min store favoritt den siste tiden. Så tusen takk til deg som tipset meg om maispuré når jeg skrev innlegget om verdens beste taco – det har blitt en fast ingrediens i taco’en. Jentene er hoppende glad når de skjønner at jeg har laget maispuré! Og i går laget jeg den til mørbradbiff av okse. Helt nydelig! Dette må dere bare lage hjemme!

Til maispuréen trenger du rett og slett bare mais, godt smør, salt og pepper. Jeg heller hele boksen i, med saften og alt, mikser det med smør, salt og pepper – og lar det småputre en god stund før jeg masher det hele med stavmikser. Oh boy – dette er min absolutte favoritt ingrediens om dagen. Perfekt til grillmat nå som sommeren kommer/er her og. I Oslo idag har vi helt fantastisk vær, skikkelig sommer! Vi er så heldige, og ja – man blir jo i grill-humør når man har så deilig varme!

Mørbradbiff av storfe med krydder- eller hvitløkssmør, kombinert med maispuré og brokkoli stekt i ovnen med parmesan på toppen var helt ypperlig sammen. Og ovnstekte tomater som blir supersaftige når de får være litt i ovnen.. Veldig enkelt, og VELDIG godt ♥ Puréen er god som sagt både til taco, kjøtt, pølser – denne må dere bare prøve! Parmesan er også min favoritt – det er også knallgodt å ha over kjøttet.

Håper dagen er fin ellers! ♥ Og at dette kanskje er noe dere vil lage hjemme?

6 kommentarer
    1. Anbefaler også å prøve denne mais-stuingen: en boks mais, litt fløte, hvitløk, salt og pepper og litt balsamico. Fantastisk!!:)

      1. Mmmm balsamicooo??? Hoho det skal jeg teste neste gang. Fløte er helt sikkert nydelig også ja 🙂 MUUMS!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg