Dette gleder jeg meg til fremover

Det er bare så mange kosete ting å glede seg til fremover nå mot jul. Jeg elsker slutten av november, og hele desember. Og dette er noen av tingene jeg gleder meg ekstra mye til ♥

Helgen
– J har lenge sagt at kommende helg er surprise helg, og jeg har ingen peiling på hva han planlegger. Eneste jeg vet er at jeg får en pakkeliste(?) på fredagsmorgen. Hæ? Åh, han er så god mot meg ♥ Og jeg er verdens største nyskjerrigper, og tipper på alt mulig hele tiden!

Molde – og Midsundtur
– Endelig en tur hjem til vakre, sjarmerende Midsund. Og ikke minst – sammen med en vakker og sjarmerende mann! Det som er litt ekstra gøy, er at J faktisk HAR vært på Midsund? Hvordan har han rotet seg DIT liksom? Han og foreldrene har gått på fjelltur der, på Rørsethornet, som er fjellet jeg ser fra huset vårt! Til og med dere har sett det fjellet! ♥ Det er så morsomt! Og jo, så han har en bror som bor i Molde, siden han og kona jobber der, så vi får besøkt både de og min familie! Spennende helg.

Thanksgiving middag 
– Og med det samme vi er hjemme, har Helen bestemt seg for å feire Thanksgiving med ett brak, jippi! Så da er vi en kjempegjeng som skal spise deilig middag sammen og kose oss med ei litta party da vettu ♥

Hemmelig date, hvor jeg skal overraske J ♥
– 1. desember har jeg planlagt noe veldig hyggelig, og han får ikke vite noe som helst før det skjer!

Jentejulebord! 
– Jeg arrangerer alltid jentejulebord og dette året er intet unntak. Jeg gleder meg som ett barn før julaften!

Lene og Jørgen’s jule champagne lunsj
– Lørdagen etter jentejulebordet slår vi til med en ordentlig julelunsj for vennene våres!

Før julstid i New York ♥
– For en stund tilbake, overrasket jeg J med billetter til New York. Jeg har alltid ønsket en kosete førjulstid i selveste NYC. Han har heller aldri vært der før jul, og det kribler i magen allerede. Herlighet, tenk så koselig det er der da.. Tenker bare på Alene Hjemme 2 jeg. Rockefeller, julepyntede gater og butikker, julemusikk, Toddy, skøyter, Rockefeller, åh. Kom gjerne med tips til hva vi kan gjøre som er ordentlig julete ♥

Julemusikk, og lun julestemning hjemme
– God gammeldags julemusikk blir vi vel aldri lei av? Den følelsen musikken gir, er ubeskrivelig. Så mange minner. Stearinlys, pynt, julelukt, gavepapir …

Mandariner, pepperkaker, after eight, gløgg, julebrus og julepålegg
Det er nammis som gir meg ordentlig julestemning!

PicMonkey Collage-4Sjarmerende julefilmer
– (selv om jeg må innrømme at jeg og J allerede har sneket oss til å se Love Actually) Ops! Men det finnes så utrolig mange fine. Can’t wait to see more!

Julegave shopping- og innpakning
– Den største gleden jeg kan ha, er og gjøre andre glad ♥

Gled noen som ikke gleder seg til jul ♥
– Det gjelder å hjelpe de som ikke har det så bra i julen, her må vi alle bidra der vi kan! Det er mange ting man kan gjøre, som feks å … “Gled noen som gruer seg til jul.” Det koster ikke mer enn 80,- å gi to middager. Send SMS GLEDE til 2490. Min venninne Maria samler alltid inn penger til Krisesenteret i Ålesund, og der har jeg tenkt å bidra ♥

Ugly Christmas Sweater party!
– Min venninne Gabrielle pleier å invitere til party hvert år, og det er supergøy!

Gå en tur på julemarkedet på Spikersuppa
– Alle inntrykkene, og luktene er så deilig!

SNØ!
– Og da mener jeg ordentlig snø, hvit, deilig snø, med crispy luft. Ikke slapsete by-snø full av eksos

Skiturer
– Får håpe det blir en skitur eller to i marka før jul. Det er så magisk

Jul ♥
– Altså, famile, god mat, fine filmer, gode samtaler.. Det er noe magisk med den tiden.

Julemat
– No words needed. Årets BESTE middag!

Romjuls & nyttårstur med J!
– Vi skal til utlandet og reiser den 28 desember. Første gang jeg har reist vekk i romjulen og vært borte i utlandet på nyttårsaften. Herlighet, det blir spennende! Jeg er en skikkelig hjemme-julejente hele romjulen, men i år gleder jeg meg MAX til romjul og nyttår ett annet sted.

Jeg har samlet jentene mine til Spillkveld i kveld, og kjøpt Ryktet Går for voksne! Jeg har tidligere hatt den famile-utgaven, så gleder meg til å prøve denne.


Og forresten … HALLELUJA så gøy med så mye respons på #endagmedlene! Jeg blir helt svimmel, og har vært i lykkerus siden jeg postet videoen i går. For å være helt ærlig tenkte jeg før jeg satt meg ned og redigerte, at jeg ikke hadde fått catchet så mye bra på film. Men jeg innså jo etterhvert at det var ett par klumsete episoder som jeg bare måtte vise, hehe. Er glad dere føler dere får se den ekte Lene, for det er jo nettopp det som er målet mitt! Jeg får jo bare lyst å lage mer, mer, mer! Kan gjerne lage en til, men da må det være en litt annen vri på det tenker jeg.. Jeg får tenke litt på hva jeg kan gjøre. Det gav i hvertfall MERSMAK deluxe! Har egentlig tenkt å kjøre en spørsmålsrunde via snapchat og svare på direkten om dere skjønner? Det kan jo bli gøy, kom gjerne med morsomme forslag! Jeg tar en utfordring!

13 kommentarer
    1. Kunne fått noen til å filmet deg en hel dag?:-) skjønner det kan være vanskelig, men evt. en venninne som kan få noe for det.. så kan du samtidig planlegge dagen litt slik det ikke blir veldig kjedelig for den som følger deg, eller at hun får “fri” de timene du er på kontoret eller gjør det samme over flere timer, eller prøve å få flere forskjellige folk til å filme deg? Litt venninner, kollegaer og J kanskje? Hehe bare litt tips, veldig gøy å se deg slik:-)

    2. Hei Lene.
      Hva heter sangen på videoen der du viser en liten snutt av dagen din?
      Det var en helt nydelig sang! ♡

      1. Disfigure – Loosing Sleep. Jeg har lastet den ned på youtube, siden man må ha “spesial sanger” på youtubevideoer 🙂

    3. Så deilig å ha så mye koselig å glede seg til framover! 😀 Personlig gruer jeg meg til jul, fordi jeg har ikke hatt de beste juletidene de siste årene… Og det er ganske kjipt fordi jeg er egentlig en gjennomsyra julejente som falt ned i gløggkjelen da jeg var lita XD

    4. Hei Lene!
      Jeg har et NYC tips som ikke er så veldig “julete”, men som er noe av det kuleste, og noe man BØR gjøre der! Det heter Sleep No More og er et slags improteater! Har vært i NYC flere ganger, og må dra dit hver gang! DRITKULT

    5. Hvordan går det med Levi?:) Virker som du skal farte litt fremover..Får du ikke dårlig samvittighet ovenfor Levi?Jeg har selv hund og prioriterer hunden i første rekke etter jobb.Jeg er jo ganske sikker på at Levi har det trygt og godt hos papsen sin:)

      1. Levi har det kjempefint! Vet ikke om du har fått det med deg, men det er Gard som har Levi mest nå, i og med at hun er hans. Jeg gav jo henne til han i julegave! Så får jeg ha Levi når jeg vil og kan, og gjør jo det så mye jeg kan selvsagt, og jeg vil jo helst ha henne hele tiden. Når det skal sies må vi jo ta hensyn til henne også, og det er ikke bra for en liten voffs og fyke frem og tilbake mellom to hjem, men det vet du sikkert siden du har hund selv 🙂 Klem!

    6. Åååå, dette var et kjempekoselig innlegg! Jeg og er som et barn i juletiden, og kjæresten min mobber meg heeele tiden, hehe 🙂

      Og flere slike #endagmedlene innlegg, det var så sjarmerende. Jeg måtte vise det til Tom, og vi satt å koste oss begge to. Han mener vi er så lik, og det tar jeg som et stort kompliment, selv om jeg av og til skulle ønske jeg var LITT mindre klumsete 😉

      Hilsen fra Christine 🙂

    7. Jeg skjønner ikke, du hadde så mye skrivefeil i dette innlegget. Mener ikke å være pirkete, men du pleier jo ikke å ha det 🙂 og egentlig er det det jeg liker med deg vs andre bloggere. Tror egentlig at du er ganske smart. Kanskje du bare skrev dette innlegget i en fei, eller ikke rakk å lese over ordentlig!

      Håper ikke dette blir en vane, for jeg henger meg sånn oppi det. Kanskje man skal tillate skrivefeil i en slik sjanger også? 🙂 hehe.
      Stor klem fra pirkesara

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg