Det overfladiske

Etter forrige uke, merker jeg at jeg er mer lysten på å skrive andre typer innlegg. Dypere, med mening. Noe jeg også merker dere engasjerer dere i. Jeg liker å reflektere over ting, ting som kan endre hverdagen, og gjøre at både en selv og andre får det bedre ♥ Det er viktig å stoppe litt opp og tenke litt over hvordan man er som menneske av og til.. Det er ofte man blir sittende fast i ett og samme spor og kanskje ikke helt ser at man faktisk kan forandre de små enkle tingene. De små enkle tingene for å bli ett bedre jeg.. Eller sitt beste jeg..

Ofte er det noe som plager en, og den enkleste utveien for disse problemene, er jo gjerne å la de kverne? Er dere også litt sånn? De kverner rundt i hodet, og man blir liksom vant til å ha de der. Istedet for å faktisk ta tak i de tingene, gjøre noe med de. Dette er noe jeg er veldig obs på. Om noe plager meg, og gjør at livskvaliteten kanskje blir litt dårligere, MÅ jeg bare gjøre noe med det. Det har liksom blitt slik, og jeg merker det mer med årene. Man vil luke ut eventuelle problemer og tanker man har.

Norge er ett land hvor janteloven alltid har stått sterkt. Man skal ikke tro man er bedre enn andre, ei heller skryte av suksess etc etc. Dere vet hvordan regla går. Jeg føler også at folk har veldig lett for å dømme mennesker, og dette er noe jeg selvsagt blir utsatt for med tanke på hvilket yrke jeg har. Men. Dette er alltid noe som har fulgt meg, og det synes jeg er så vondt og trist.

Min “kamp” gjennom alle år, har nettopp vært dette med at folk som ikke kjenner meg dømmer meg. Og jeg er ikke den eneste som blir dømt på den måten, det vet jeg. Likevel så vil jeg så gjerne prøve å snu dette, ved og nettopp vise HVEM Lene er.

… Eller som Jørgen sier, Midsund-Lene. Vise mer av Midsund-Lene! Og med det mener han den Lene jeg egentlig er, på bunnen. Og dette er en Lene som ikke helt kommer frem på bloggen, hvor jeg går litt over til å være Blogg-Lene.. En jeg ikke vil være. Jeg vil være 100 % Midsund-Lene.. Ting forandrer seg, det gjør vi også, og selv om man er seg selv innerst inne, kan deler av overflaten endre seg til noe annet.. Uten at man kanskje har vært klar over det selv, ei heller ment noe mer det. Da er det godt man blir obs på dette, slik man kan jobbe med det.

“Tilbakemeldinger sagt i kjærlighet, de kan være tøffe å ta, men ofte verdt å lytte til” det sier Jørgen, og det har han så rett i ♥ That man. Han er noe for seg selv.

Midsund-Lene er den jenta som vokste opp på landet, i et hus som lå rett ved siden av hennes aller beste bestevenn. Nemlig bestemor ♥ Jeg har vokst opp på en øy, med veldig få innbyggere, jeg har hatt en nydelig barndom. En sunn, og god barndom. Jeg har alltid vært en fornuftig jente, med gode verdier, og mål. Jeg har alltid vært snill. Jeg er veldig rettferdig, og har ett godt hjerte. Jeg styres veldig av samvittighet, noe alle de som kjenner meg vet. Jeg har dårlig samvittighet for alt og alle, og vil aldri at noen jeg er glad i skal ha det vondt..

Jeg har aldri brydd meg om penger, eller materialistiske ting. Tro meg på det, for det er nemlig hovedpoenget i denne teksten. Jeg er ikke fra en familie med mye penger, jeg har aldri fått for mye av noe. Bortsett fra… Kjærlighet, omsorg og støtte da ♥

Vi var 5 søsken under samme tak, må ikke tro at noe kom gratis da. Noe jeg ELSKER. For dette har hjulpet meg til å bli en hardtarbeidende jente. Jeg og mine søsken har alltid måtte jobbe for pengene, og jeg er så glad for det. Det har også lært meg å sette pris på hver minste ting. Jeg var foreksempel alltid den i gjengen som ikke hadde buffalo sko, eller som ikke fikk miss sixty bukse når alle andre fikk. Nettopp fordi vi ikke hadde råd til det. Men so what? Jeg har alltid tatt igjen sånne ting ved å være min egen person, med en personlighet som folk har lagt merke til. Jeg er positv – og blid!

14971610_10158211782035355_857585053_oJeg flyttet hjemmefra når jeg var 16 år, og siden har jeg hatt utallige jobber. Min første jobb tror jeg at jeg fikk når jeg var 14 år, jeg og Helen sammen, på aldershjemmet. Når jeg flyttet til Ålesund bodde jeg på hybel, og betalte alt selv. Det har jeg alltid gjort, og det er noe jeg virkelig er stolt av! Det stod ikke på støtte hjemmefra, selvsagt ikke – men jeg ville klare meg selv. Derfor stikker det litt dypt når noen mener at jeg ikke klarer å stå på egne ben, og om jeg ikke hadde vært i forhold opp igjennom så hadde jeg ikke klart meg. Jeg har alltid, og i mine forhold også – klart meg selv. Jeg blir nok litt såret av kommentarer hvor jeg blir omtalt som overfladisk, og hvor noen mener jeg er opptatt av materialistiske ting. Og vet dere hva? Jeg skjønner det. Jeg gjør det altså. Det har skjedd en enorm forandring fra jeg den Midsund-Lene jeg er på bunnen, til den Blogg-Lene jeg delvis har blitt idag. Men pokker ta! Jeg har jobbet knallhardt for og komme hit jeg er idag! Jeg har alltid hatt ambisjoner, det er det som driver meg, hver eneste dag.

Jeg kan se at jeg lever en overfladisk hverdag, selv om jeg ikke har intensjoner om å gjøre det. Jeg ser også at jeg kanskje burde skifte fokus på noen av innleggene jeg legger ut, og heller vise mer av denne Lene. Det er mye ting, interiør, møbler, det er klær, vesker, det er reiser, middager som vises frem og skrives om. Men det er jo ikke for å skryte! Mye av det er for å inspirere, selv om jeg jo ser at man kan inspirere på andre måter enn bare ved å ha ett inspirerende hjem, eller en inspirerende stil. Og for de som står på utsiden, kan jeg veldig godt skjønne at livet mitt virker overfladisk, og kanskje har jeg blitt revet med også. Uten at jeg helt har vært klar over det. Og dette er noe jeg kommer til å jobbe med fremover. Vil være Midsund-Lene 100 % Den som Jørgen ser, som familien min ser, som vennene mine ser. Den jeg er! Og jeg vil ikke at noe som helst annet skal skinne gjennom bloggen, for det er i så fall helt feil fokus! Og det er et ansvar jeg må ta, og komme meg vekk i fra.

Jeg merker også at det er godt og snakke om det. Fordi da kan man fortelle de man er glad i at.. Ja, jeg ser det selv nå. Kanskje de har sett det, men ikke villet si noe.. Og det er tanker jeg også gjør meg som jeg synes er litt vonde. Likevel så hadde jeg aldri hatt så mange mennesker i livet mitt som jeg har, om Midsund-Lene ikke hadde skint gjennom hos de. Skjønner dere hvor jeg vil?

Som en oppsummering vil jeg vel kanskje bare si at jeg så gjerne fremover, vil vise dere her på bloggen hvem Midsund-Lene er, og jeg tror jeg er på god vei ♥

78 kommentarer
    1. Hei Lene!

      Jeg er både enig og uenig i det du skriver. Jeg digger stilen din og elsker når du legger ut bilder av interiør, reiser og klær. Det inspirerer og er et kjekt pusterom i en travel hverdag. Synes ikke du skal unnskylde at du fremstår som materialistisk. Jeg tror de aller fleste leserne dine skjønner at du er et helt menneske som rommer så mye mer enn de materialistiske tingene.

      1. Så herlig, tusen takk. Nei, men blir jo litt redd for at det fremstår sånn for noen <3 Takk for fine ord! Klemmer

      2. Hei Lene 🙂
        Hadde gleden av å intevjue deg for Rom123 ifjor. Via bloggen hadde jeg allerede et godt inntrykk av deg, og det ble enda bedre av å møte deg. Du var så åpen, ærlig, og raus.
        Jeg tror det er vanskelig å vise hvem man er, 100%, på en blogg, men du uttrykker deg så fint at jeg er sikker på at du lykkes.
        Klem:)

    2. Fint innlegg. Det ligger nok mye misunnelse bak disse kommentarene som du refererer til. Men! De kan lære av det du gjør, finne sin egen måte for å nå opp til suksess. Det du har oppnådd kom ikke rekende på en fjøl det heller vil jeg tro. Jeg gleder meg til fortsettelsen og det tror jeg de fleste som leser her gjør. Heier på deg! 🙂

      1. ÅÅ, rekende på en fjøl <3 Den setningen altså <3 Nei det er helt sant, ingenting kommer gratis 🙂 Takk for at du heier, og takk for at du leser <3 Lesere som deg kommer ikke rekende på en fjøl de heller 😀 Hehe

    3. Æ kjenne mæ sånn igjen i det du skriv! Du e en helt fantastisk fin person, som æ virkelig ser opp til. Etter å ha lest bloggen din i noen år føle æ liksom at æ “kjenne” dæ, haha. Ønske dæ alt fint fremover, masse gode klemma til dæ <3

    4. Skjønner hva du mener, men du må ikke slutte med interiør, klær, reiser, mat osv. fordi. Det er jo derfor du har så mange lesere, fordi vi vil lese om det 🙂
      Jeg går inn på en blogg for å drømme meg litt bort og se på fine bilder og bli inspirert og det synes jeg du er flink til.
      Det er kun to blogger jeg leser, og du er en av dem.

      De som tror hele livet ditt er kun de få bildene og den teksten du skriver her inne er jo rett og slett dum. Tror nok de aller fleste vet at dette viser en brøkdel av Lene 🙂 Og du er vel verdt alt du unner deg, du har jobbet knallhardt for hver krone 🙂

      Så håper ikke du gjør alt for store endringer på bloggen din. Klem! <3

      1. <3 Så fine ord, det setter jeg veldig pris på. Og som du sier, bloggen er jo bare en brøkdel <3 Stor klem!

    5. Så flott skrevet av deg!! Jeg synes det er så rart, for jeg har lest bloggen din lenge, og når føler jeg liksom at jeg kjenner deg litt, samtidig som jeg faktisk ikke gjør det.. hah! Føler på en måte at du er som en venninne, da du sprer mye glede og motivasjon min vei – tusen takk for det! Takk for at du er den du er, og for at du gjør det du gjør her inne. Klart noen ting kan virke overfladisk, men det gjelder jo omtrent alle.. Det er noen ting som er overfladisk, og det er helt greit.. Så lenge man tar vare på de viktige og gode verdiene, og heier på andre – da er man mer enn god nok. Noen få innlegg her inne om materialistisk lykke o.l definerer ikke deg som person. Det er ikke vanskelig å se at du bryr deg om andre og heier på de rundt deg. Stor klem!

      1. Takk Charlotte 🙂 Ja, men man blir jo kjent med meg, på en måte.. Så lenge man har de gode verdiene i bunn og heier på hverandre <3 Være ett god medmenneske, rett og slett!

        Og en veldig viktig setning, ikke alle innlegg definerer en som person <3 KLEM

    6. Hev deg over slike kommentarer.. vi jenter er fæle til å være sjalu på hverandre og det er så trist. Dette har vært en fanesak for meg i mange år, at vi jenter må bli snillere med hverandre…… Sett så mange snille gode jenter, som ( dessverre) kanskje er litt penere enn andre, eller har litt mer materiell velstand enn andre, og da tror alle at de kan slenge ufine ting mot dem. Vakre og vellykka mennesker har følelser de også gitt..
      Bloggen din fremmer materialisme på mange hold, men er det ikke slik samfunnet har blitt? Trakter ikke de fleste etter det, hvis vi er helt ærlig? Du representerer noe msnge liker å strekke seg etter, fine vesker, vakkert hjem,utseende,kjærlighet osv. Ingenting galt i det.. Men klart det gjør vondt for noen å betrakte ditt liv, da de selv kanskje har ulike vansker som gjør at de føler seg fjerne fra din ” perfekte” verden.. det svir litt å se på alt de ikke har..
      Men alle med litt mellom ørene vet at du som alle andre har dine utfordringer, din motgang.. Alle opplever det før eller siden.

      Synes du virker som ei god jente, som sikkert bedømmer folk utfra hvordan de er og ikke hva de har. Gjør man det og er en snill og varm person, synes jeg ikke man skal ta imot dritt fra noen. Nyt fremgangen din, og alle som slenger dritt, bare god gammeldags ” bitching”.. Alle hunkjønn vet hva det er…

      Vi burde heie på hverandre jenter! Og være glad på andres vegne de gangene det går bra .. Livets harde realiteter innhenter oss alle til sist…

      1. Alle har motgang, selvsagt – ingenting er perfekt <3 Tusen takk for fine ord, og jeg er helt enig med deg! Heie frem hverandre, of være glad på andres vegne. Der tror jeg mange kunne lært seg en ting eller to 😀 God klem!

      2. Hei! Nei, ikke alle trakter etter fine ting og mange ting. Faktisk er jeg en av de som håper at vi alle kan moderere forbruket vårt og på den måten oppnå en mer bærekraftig verden.

        1. Den er grei.. Er helt enig med deg.. Jeg føler meg ikke igjen i Lenes verden jeg heller, kunne f.ex aldri sprunget rundt med YSL vesker. Hadde følt meg dum, rent personlig… bruke så mye cash på en.. veske. Følt meg dum på vegne av meg selv, da jeg rent personlig finner andre ting mye mer verdifulle.. men kanskje for Lene er dette lykke, og det respekterer jeg fullt ut….. jeg sier ikke Lene er dum, men for meg, hadde vært idioti.. Men sannheten, basert på hvilke blogger som oppnår popularitet i Norge blant kvinner, så er realiteten slik at svært mange kvinner trakter etter disse tingene, ting, klær og vesker… Skal man angripe dem for det? Jeg bruker mye penger på andre ting.. hver sin smak, ingenting er vel mer riktig enn andre? Vi kan fronter mindre forbruk, men ikke på vegne av andre.. Vi kan bare ta ansvar for vårt eget liv og burde ikke dømme andre…

    7. Så hærlig Lene. Jeg er så glad i video bloggene dine. Der kan man se at du er en morsom og hærlig jente som ikke tar ting så høytidelig. Gleder meg til å se mere av Lene. Takk for påmminelse om å ta tak i ting. Jeg har en jobb som jeg mistrives i. Dette ga med motivasjon til å finne noe nytt.

      1. Hehe så braaa, tusen takk 🙂 Åh herlig, bort med det man ikke trives med – inn med noe nytt som gir arbeidslyst!! YAS. Heier på deg!! Jeg følte meg ferdig med BB jobben i ett år før jeg turte å gå videre, redd for at jeg ikke fant noe like bra, eller bedre – men om man ikke tar sjangser så vet man jo heller aldri hva som venter! Klem..

    8. Jeg mener det er riktig det du sier; for oss blogglesere blir du veldig fort sett på som overfladisk og materialistisk fordi det er bare det du har vist oss helt siden du begynte å blogge. Dyre ferier, middager ute flere ganger i uka, dyre vesker, DYRT interiør for å ikke snakke om det. Du kjøper ting som jeg vil påstå at de fleste bloggleserne dine bare kunne drømt om å kjøpe. Og når du da skriver disse innleggene for å inspirere så funker det mot sin hensikt dessverre. Så tommel opp for at du skriver flere innlegg som denne ovenfor !

      1. Vel.. Det er nettopp dette jeg mener. Nå dømmer du ut ifra hva du ser, og ikke hva du vet. Som jeg skriver i teksten, jeg har alltid jobbet knallhardt for pengene jeg har tjent, og unner meg disse tingene fordi jeg nettopp har jobbet hardt for det. Det gjør meg ikke til et overfladisk menneske.

        1. Som jeg skrev ovenfor ; det er bare det du har vist oss. Du har sikkert ikke vært klar over det selv, men selfølgelig når innleggene stort sett bare handler om materialistiske ting så blir det jo det ansiktet du viser utad til bloggleserne dine. Det blir jo helt naturlig når man ikke ser den virkelige deg. Så det er supert at du kommer til å skrive litt dypere innlegg fremover slik at det blir en fin balanse mellom overfladisk og personlig.

        2. Men alle jobber vel knallhardt? Det er mange som har flere jobber og.Det er bare at ikke alle har behov eller relasjon til dyre ting, eller hva.Ser ofte at bloggere bruker dette kortet-det blir for dumt. I ” Jobber hardt = dyre ting” kan man fort havne i en situasjon som virker overfladisk…?Jeg dømmer deg ikke- bare prøver å reflektere her.

          1. Ja, jeg har ikke sagt at det kun er jeg som jobber knallhardt, jeg er jo fullstendig klar over hvordan verden fungerer 🙂 Jeg vet alt om å ha flere jobber jeg. På et tidspunkt hadde jeg 5 forskjellige!

    9. Dette spørsmålet har ingen ting med innlegget å gjøre, men måtte bare spørre likevel. Fordi… Jeg la merke til at du en gang bruke/ snakket om blazer og tilhørende bukse på fest. Bare ser for meg hvordan du ser ut i dette i hodet mitt, uten å kanskje ha sett ett bilde av deg i det Men, jeg lurte derfor på. Tenker du det blir fint med blazer og tilhørende bukse fra HM, og tror du det ville gått bra å ikke ha på BH under blazeren, slik at man blir mer «sexy» «feminin»?
      Jeg bare elsker stilen din. Så må rett og slett stille deg dette stil spørsmålet

      1. Hei, hehe såklart! Ja, ha en pen bh under som du gjerne kan vise litt av. Det er fint og sexy 🙂 Om du ikke vil ha bh under, kan du bruke en sikkerhetsnål for å “kneppe” den litt mer igjen slik det ikke blir for avslørende 🙂 God klem!

        1. Tusen takk for svar fine du!! Må forresten også si at jeg liker innlegget ditt. Du virker som en fantastisk glad og positiv jente! Gleder meg til å lese enda mer om deg!

          Klem!

    10. <3 <3 <3 <3 <3

      Flinke deg! Det er virkelig ikke enkelt å være en offentlig person. Og det er ingen som virkelig vet hvordan du er utenom de som virkelig kjenner deg. Blir så ofte trist når jeg leser kommentarer som er slemme, når man ikke kjenner personen, men kun dømmer etter et innlegg på en blogg, noe som er 5% av en hverdag. Det omhandler også leserene sine samvittighet og forståelse.

      Om de virkelig har medfølelse så fortstår de dette, men andre er ute etter å "ta" folk, finne feil og mangler.

      Er godt å lese slike innlegg, men også fordi du fortjener å bli sett på for den du virkelig er. <3

      1. Det er helt sant 🙂 Alltid noen som er ute etter å ta dessverre, men de må man bare ikke slippe innpå seg 🙂 Så fine ord, tusen takk, og god klem!

    11. Dette innlegget likte jeg veldig godt! Håper du fortsetter å legge ut flere innlegg hvor vi får “se mer av deg”, og hvor du kommer med dine meninger. Det er inspirerende å se klær, interiør og mat også, men det som virkelig inspirere og motiverer er når du kommer med slike tekster, som får meg til å tenke litt over nettopp det du skriver <3

      1. Så hyggelig og høre 🙂 Tusen takk, det er viktig med litt god variasjon 🙂 Og dypere og mer meningsfylte innlegg. Klem

    12. Du må ikke slutte med fashion tips! Og interiør, kanskje du kan lage noen innlegg hvor du sammenligner en designerting med et rimelig merke? Så kan flere skaffe seg noe ala stilen din:) Håper på at du kommer med noen vinterkjole tips:) Også litt pirk, sier ikke dette for å være slem: men kanskje du burde passe på og/å reglene? Eller få noen til å se over tekstene dine? 🙂

    13. Du er en inspirerende person, ikke bare på klær og interiør fronten (elsker outfit postene dine), men også som en positiv og glad jente! Er så gøy å se mere av denne lekne, ærlige og dype Lene. Du virker virkelig som en flott person, og det er så godt å høre at du føler du har funnet deg selv. Fulgt deg i alle år, og gleder meg til fortsettelsen. Kos deg med Jørgen og Levi ❤️

    14. Hei Lene.
      Jeg lurte på om du fortsatt har Fleischer Couture dunjakken din? Rop gjerne ut om du ønsker å selge den 😀 😀

    15. Vet du hva Lene, du er bra nok som du er når det gjelder bloggingen. Som bloggleser så velger man helt selv hvilken blogg man vil lese, og hvorfor. Man kan gå til en matblogg om man utelukkende er ute etter å lese om mat, en treningsblogg om det er det man er ute etter, og til din blogg om det er en blogg fylt med inspirasjon, glede og varme man er ute etter. Jeg har fulgt bloggen din fra du bodde i Ålesund og jobbet på Bik Bok, til du flyttet til Oslo, gjennom tre forhold og ulike arbeidsplasser – og jeg syns du bare blir bedre og bedre som blogger med årene. Du deler akkurat passe mengde av privatlivet ditt, ikke for privat og ikke så lite at vi pines av nysgjerrighet.

      For å oppnå høye lesertall er det nødvendig å differensiere seg fra andre blogger og å være konsistent med innholdet sitt. Man må nesten velge mellom moteblogg og “mening”-blogg for å nå toppen. Men her har du skapt en perfekt balanse, hvor du deler litt mote, litt mat, litt livet og alt dette er til stor inspirasjon for såå mange mennesker.

      Jeg har sett Midsund-Lene hele veien, tror jeg. Jeg har aldri tenkt tanken at du er for overfladisk eller at du kun bryr deg om materialistiske ting. For mellom alle disse innleggene om interiør, mote og små middagstips, så kan man som leser se et ekte menneske. Innleggene dine er ikke strigla til perfeksjon som et retusjert magasin, men de er inspirerende og varme. Det føles faktisk som jeg kjenner deg – og det er nettopp derfor jeg velger å klikke meg inn her når jeg trenger en liten dose inspirasjon eller bare litt glede i hverdagen. Ikke gjør noe annerledes, kjære deg. Ja, selvsagt er det fint med variasjon, men både du og bloggen din er helt fantastisk. Det er en glede å få titte innom her to-tre-fire-fem ganger om dagen.

      <3

      1. ÅÅÅÅÅ 🙂 Herlige du!! Takk takk takk for en varm og god kommentar. Blir altså så glad av sånne lesere som deg. Kjekt og høre du har fulgt meg, og at du synes det blir bedre. En balanse er viktig som du sier, og jeg trives mer og mer med å dele sånne type innlegg som jeg kanskje ikke har hatt så mye av 🙂 Godt og utvikle seg litt også! Så søt du er som klikker innom flere ganger om dagen. Tusen tusen takk <3

    16. Veldig fint skreve og skjønner godt hva du mener, Lenemor. Men du må absolutt ikke slutte med å dele mote, interiør, mat osv. For det gir så mye inspirasjon. Har fulgt deg såpass lenge at jeg vet du er en jordnær, godhjerta og nydelig jente som har så ekstremt mange gode verdier enn bare de materialistiske tingene. Synst ikke du skal unnskylde deg for at du fremstår som materialistisk. Synst man iblant kan unne seg og være glad på andre sine vegen. Du har jobbet beinhardt for å komme dit du er i dag, og da syntes jeg det er vell fortjent! <3 Unner deg virkelig det. Mange er så ekstremt sjalue, kunne ønske alle hadde heiet på hverandre og ønske alle bare godt.
      Slike innlegg ønsker vi oss flere av <3

      1. Lisaaa <3 Du er god, jeg skal ikke slutte med det 🙂 Det lover jeg 🙂 <3 Er så glad for å ha deg som trofast leser, du er bare så herlig! Takk for fine ord 🙂 NYT dagen og uken <3

    17. Hei!
      Skjønner godt hva du mener, og er enig i det meste. Personlig tror jeg vi er ganske like der vi jobber hardt og belønner oss selv, men det jeg reagerer på er at du sier du har gode verdier? Eller reagerer gjør jeg ikke, men savner at du forklarer da, når du gjør ting som ikke fremmer de gode verdiene du sier du har. For eksempel bytter du alt møblemang i leiligheten din, og du er kjempeheldig som har muligheten til det, men jeg reagerer SÅ sterkt på det akkurat fordi dette ikke er normalt. Du er alltid fantastisk flott og du følger jo trender slavisk, og dette gjør at du ikke virker som en egen person for min del da, skjønner du tenker at du er unik, for som person er du helt sikkert det! Det bare ser desverre ikke sånn ut. Du tar ikke standpunkt i noe av de tingene som virkelig betyr noe virker det som. Pelsdebatten, barna i Aleppo, presidentvalget, altså, hva mener du om dette? Grunnen til at du lykkes er i stor grunn av at du ser ut som 1million dollars. Og det er dette du for min del fokuserer på. Jeg leser aldri det du skriver, rett og slett fordi jeg synes du er selvsentrert. Ja du bryr deg om familie og venner, prioriterer de over alt, men det gjør jo alle, og du skiller deg ikke ut for min del da. Og nå virker det jo som jeg er super jelly og ikke klarer det som person, men det er ikke fakta. Jeg har alltid tittet innom bloggen din, og det kommer jeg alltid til å gjøre. Du inspirerer meg veldig og jeg synes du er kjempesøt. Du bare framstår som noe du sier du ikke er, jeg har for eksempel aldri sett ett tullebilde eller en morro tekst fra deg. De sier at fotballfrue er opptatt av at alt skal se så bra ut, men jeg synes du prøver hardere. Uff får nesten dårlig samvittighet når jeg poster dette nå, men husk at dette er min mening da, og jeg synes du er #inspo selv om jeg var veldig streng her nå, og jeg tipper jeg egentlig beskriver misund-lene. Jeg bare prøver å forklare hvorfor jeg tror det er sånn som det er:)

      1. Hei! Hmm, her er jeg uenig med deg i ganske mange ting. Jeg tenker.. Skal det så lite til? Mener du at man ikke har gode verdier fordi man ønsker å bytte ut møbler man hadde sammen med eksen? Jeg ønsket å starte på nytt og han tok med seg de andre tingene. Og selvsagt kjøper jeg da nytt, og skaper mitt eget. Det synes jeg blir en urettferdig vurdering av deg. Og det tror jeg absolutt er normalt i ett brudd, enten deler man det 50/50 og kjøper noe nytt, eller så tar den ene parten med seg alt, og så kjøper den andre nytt. Dette ble bare litt diffust for meg 🙂

        Jeg sitter og ser på presidentvalget as we speak jeg, så det er ikke helt riktig at du ikke sier jeg tar standpunkt, selv om jeg ikke deler det inne på bloggen? Man kan være engasjert i mange ting som man ikke deler også må du huske 🙂

        Merker jeg er uenig med deg i det meste du skriver her, men det som topper det hele, tror jeg må være denne setningen : “Grunnen til at du lykkes er i stor grunn av at du ser ut som 1million dollars. Og det er dette du for min del fokuserer på.”

        Jeg har kommet hit jeg er idag fordi jeg jobber hardt for det, enkelt og greit. Det er ikke så mye mer og si om den saken. Skjønner godt du får litt dårlig samvittighet over denne kommentaren, for det hadde jeg også fått om jeg var deg 🙂 Men nå kan man selvsagt ikke være enig om alt, og du får ha dine meninger 🙂

    18. Din blogg og ditt herlige vesen er en stor inspirasjon for meg. Jeg elsker interiøret ditt, moteinntrykket ditt og ditt pågangsmot. La ikke andre rakke ned på deg eller få deg til å føle noe annet enn nettopp slik du beskriver i dette innlegget. Vi må alle få unne oss litt luksus i hverdagen uten å bli stemplet som hverken det ene eller andre, nyte livet, kjærligheten og alt det vakre vi omgir oss med enten det er mennesker vi har kjær, en deilig ferie eller et godt måltid ute. Du har helt sikkert gjort deg fortjent til dette og for meg fremstår du som ei hardtarbeidende nydelig jente med bein i nesa! Synes ikke du skal hverken endre deg eller leve livet annerledes fordi noen alltid finner noe å peke på.

      Jeg er mer bekymret for at du ikke er like flink til å ta vare på deg selv på samme måte som du tar vare på bloggen din og den forventningen enkelte har om at du må dele hele deg og ditt med omverdenen. Alle har vi rett på privatliv. Det kan likevel virke somdu har funnet deg en flott mann som kanskje hjelper deg mer med dette og som skjemmer deg bort slik du skjemmer bort alle rundt deg 🙂

      Jeg gleder meg til å følge deg videre! Husk å pleie deg selv innimellom også

      1. Hei Marie, og tusen takk <3 Nei, jeg har ikke tenkt å endre hvem jeg er <3 Bare ha litt annet fokus fremover her inne 🙂 <3 Det blir selvsagt både inspirasjon, mat og reiser – men også mer dypere innlegg <3 Takk for fine ord!

        Hehe, det har du helt rett i. Lett å glemme seg selv oppi alt, men Jørgen får meg på rett spor. Han er en fantastisk mann <3 Og du, en fantastisk leser!

        GOD klem!

    19. Når vi snakker om å stoppe opp litt og tenke over – jeg vil si TUSEN TAKK for at du skriver denne bloggen. Du underholder jo alle oss lesere så mye at vi trykker oss inn her hver dag. Likevel er vi freidige nok til å kritisere 🙂 Du gjør veldig mye riktig, det må du vite 🙂

    20. Syns egentlig det blir for dumt at folk skal få deg til å føle at du behøver å forsvare deg selv, kun fordi du velger å vise frem et utvalg av det du interesserer deg for, som de fleste leserne dine også er interessert i å lese om. Det å være opptatt av mer overfladiske ting er ikke ensbetydende med at man er overfladisk som person! Og har man fulgt bloggen din en stund, så er det ikke veldig vanskelig å forstå at det er mer enn bare materialistiske ting og utseende ved deg. 🙂

      Med det er sagt, så vil jeg også poengtere at hvertfall jeg synes det er helt innafor å være opptatt av klær, interiør, mote, reiser osv., i tillegg til de såkalte “dypere” tingene! Selv er jeg psykolog, og jobber med små barn med ulike medfødte vansker og lidelser som gjør at de og familiene deres strever. Med andre ord ikke akkurat et “overfladisk” yrke. Jeg er også aktiv mtp. politikk og fagforening, er samfunnsengasjert, leser mye bøker og ser endeløse rekker med dokumentarer. Samtidig ELSKER jeg klær, mote, vakre interiør, fantastiske reiser, og god mat, og ikke minst – å bli inspirert på den fronten av andre (deriblant deg!). Jeg digger også å se på The Kardashians og Say Yes To The Dress. Trash TV, blogger og såkalte “overfladiske” ting er det jeg bruker for å slappe av og koble hjernen over på noe annet enn alle de “dype” tingene jeg også er opptatt av, men som krever mye energi og tankekraft. Jeg tenker at de ulike interessene bidrar til å holde meg (og sikkert mange andre!) mentalt oppegående, og med godt humør og pågangsmot for hver dag som kommer. 🙂

      Dette ble en lang kommentar, men summa summarum; vi er mange som ikke sidestiller det materialistiske innholdet på en blogg med en overfladisk/tom skribent bak bloggen! Og vi er mange som setter pris på nettopp din blogg for akkurat det den er nå. 😀

      1. For en fantastisk kommentar Maja, tusen takk. This made my day! Kunne ikke vært mer enig med deg. De fleste av oss klikker vel av og til inn på nettsider for inspirasjon hva gjelder klær, interiør etc, ser på trash tv, men det gjør oss ikke overfladiske fordi 🙂 <3 Skjønner godt du trenger å koble litt av, og det må være lov <3 Du har virkelig en meningsfylt jobb <3 Ha en nydelig dag og takk for fin kommentar!

    21. Så godt å høre, Lene! Jeg har savnet den gamle Lene. Ingen skal ta fra deg det du har klart og det du har jobbet så hardt for. Du fortjener alt godt her i livet! Men det er, som flere overfor har kommentert, ikke til å stikke under en stol at det er en materialistisk drømmeverden man får se når man klikker seg inn i her. Det er fantastisk inspirasjon, men jeg klikker meg ikke inn for å se på kun det. Det har jo resultert i at jeg ikke klikker meg inn lenger, selv om jeg har fulgt deg fra start…

      Men stå på Lene- du er bare så god! Jeg håper vi får se mer av DEG fremover! Legg bort alt det overfladiske og vis oss den gode gamle deg. Det som vi en gang faktisk klikket oss inn for å se da du startet opp!! Mer av det!

      klem

      1. Hehe tusen takk 🙂 Gamle Lene 😀 Da jeg startet skrev jeg omtrent bare om mote, men jeg hadde vel kanskje en annen fremtoning 🙂 Ha en nydelig dag! Klem

    22. Hei, jeg kommenterer vel så og si aldri her inne. Men jeg har fulgt deg i noen år nå. Og du skal vite at du smitter med de gode humør her inne og. Personligheten din skinner igjennom her og. Men er ekstra koselig nå vi slike innlegg av deg. Jeg er en frøken som kommer fra en veldig tøff barndom, men er utrolig stolt over hva jeg har fått til med livet mitt. Og som deg prøver jeg å gå livet i møte med et smil, Men de dagene der ting er ekstra tøffe spesielt rundt jul for min del, da er det veldig greit og hente litt glede fra bloggen din:) så tusen takk for at du står på for oss.

      1. Hei <3 Tusen takk 🙂 Så trist og høre 🙁 Men glad for at du går livet i møte med et smil, selv hva du har opplevd. Du er sterk <3 Jeg skal alltid spre glede her inne <3 Stooor god klem til deg 🙂

    23. Elsket dette innlegget! Ja, det er vanskelig og se hvem du er gjennom reiser, interiør, klær og ting osv. Og jeg har flere ganger tenkt at jeg vil lese flere dype innlegg. Men har faktisk aldri dømt deg, for en blogg er bare en del av en person. Ikke alt blir delt såklart. Så da syns jeg ikke man kan dømme heller. Nå skjønner man liksom litt mer når du skriver slike innlegg. Utrolig fint ♡ stå på!! Klem

    24. Hei:)
      Så fint skrevet, men jeg mener å lest at du skulle gjøre noe samme tidligere også dabbet det av. Håper på all den materialismen du viser kan suppleres med litt dypere innlegg og ikke minst med mening. Syntes det har vært mye interiørprat og reklame jevnt over. Gleder meg til videre 🙂

      1. Jeg har ikke skrevet noe lignede innlegg som dette før 🙂 Reklame kommer og går, da det er det jeg jobber med 🙂

    25. Veldig bra skrevet! Har selv mange drømmer og jobber hardt for å nå de. Du er en inspirerende person!

    26. Hva med å komme med alternativer til de fine tingene dine, både på interiør fronten, accessories og klær? Hjelpe de som ønsker liknende stil med billigere versjoner? Regner med at du også kjøpte “lookalikes” før du hadde råd til de ekte varene? 🙂

    27. Hei Lene!
      Syntes det er fint at du reflekterer over dette. Jeg elsker de personlige innleggene, og det er ofte de jeg klikker innom når jeg er på bloglovin. Favorittene er videoen du lagde for en stund siden når dere akkurat hadde flytta inn. Syntes det er så fint å se hvordan du er, og hvor klossete men iherdig du er. Syntes det er viktig å se personligheten blant det andre, og det er kanskje derfor jeg liker snapformatet også. Uansett, gøy å følge med på hva du gjør, uansett mat, reiser eller klær. Du inspirerer!
      Ha en god dag <3

    28. Hei Lene!
      Jeg har lest bloggen din i mange år fordi jeg bruker deg som min “personal shopper”, hehe! Jeg har ikke tid til å gå i butikker, jeg elsker stilen din og vi er samme str så det fungerer så bra!
      Folk skal alltid mene så mye, og stille så mye kritiske spørsmål til alt. Litt typisk nordmenn det der tror jeg, vi skal helst ikke tjene mer enn naboen etc.
      Jeg skjønte med engang at du er en meget oppegående jente! Du hadde ikke vært der du er om du hadde vært “average”, men du er heller ikke så ekstrem at folk klikker seg inn av nysgjerrighet. Du tør å gjøre det mange andre ikke tør; by på seg selv Om du vet at mange oppfatter det som overfladisk! Klart folk oppfatter det som overfladisk, det du viser er jo det, men de som har levd noen år og møtt mange mennesker skjønner at det ligger tyngde bak Midsund-Lene!
      Du trenger ikke skrive kjedelig innlegg om hva du mener om Hillary og Donald, det er det andre som tar seg av!
      Fortsett å gjør det du gjør, så jeg slipper å gå i butikker..
      Ha en fin dag søta!

      1. Hehehe åå så koselig! 🙂 Det er hyggelig og høre 🙂 Så fine ord, takk skal du ha! Hehe og ja, Hillary og Donald tar andre seg av! 😀 Jeg skal fortsette! Klem

    29. Hei Jeg har nettopp “funnet deg” og syntes bloggen din er super. Gleder meg til å lese bloggen din hver dag. Klem fra Vakre Bergen <3

    30. Dette er grunnen til du er desidert Norges mest undervurderte blogger. Du virker som en jordnær, ydmyk og helskjønn jente. Og virker også som et godt forbilde. Du skulle absolutt ha vunnet årets blogger prisen til se og hør! You go girl

    31. Gode Lene. Det er så kjekt å lese bloggen din, og eg syns det er så fint å få et lite innblikk i din verden ved å sjå den gjennom dine ord i bloggen.
      Du har jo et så utrulig vakkert hjerte, eg kjenne jo bare at eg blir oppmuntra og inspirert når eg lese bloggen din. Uheldigvis er det folk i dinna verdenen her som er ute for å ødelegge og gjer alt dei kan for å få folk til å føle seg mislykka og sper på med negativitet og destruktive ord. Du er tøff Lene, stå på og børst av deg alt av negativitet som blir slengt din veg, fysj, nett-troll kan bare gå å legge seg å stå opp igjen når dei har nåke oppmuntrande å seie i stadenfor. Det er “lett” å finne feil med folk om det er det fokuset er satt på, eg elska at du retta blikket mot godheten og “gullet” i andre mennesker – sånn blir det fred på jorda av, hehe 🙂 Klem fra din norske lesar i England xx

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg