Det er fredaa!

Hei og god morgen ♥ For to uker siden var jeg hos VGTV, hvor Morten Hegseth bestemte seg for å grave i arkivet mitt. JEG DØR, så gøy!! Dette må dere bare se. Helt tilbake til 2007! Episoden “Throwback med Lene Orvik” får dere her. 

Idag er det fredag! Og Maria, Erik og jeg setter snart snuten mot Bjorli, som er 40 minutter unna Dombås! Vi skal nemlig på hyttetur med favorittgjengen vår fra Ålesund, Henriette og Egil flyttet jo hjem for en stund siden, så dette er etterlengtet kvalitetstid med gjengen ♥ Siden det er helg, tenkte jeg at jeg ville dele den fantastiske “Pulled Pork Nachos” oppskriften min som jeg har laget så mye av i det siste. Det er virkelig helt perfekt mat når man inviterer venner over på middag. Og så er det så SINNSYKT godt. Jeg får unnskylde på forhånd at det ikke er step-by-step bilder her, for når jeg lager mat til vennene så er jeg mest opptatt av det sosiale som skjer rundt kjøkkenøya ♥ Men oppskriften skal dere få uansett!

Pulled pork settes i ovnen. Jeg lar den alltid stå litt lengre enn anvist, for da blir den enda mørere.

Så er det bare å begynne på tilbehøret som er mango og granateplesalsa, guacamole og maispuré. Og til det trenger du disse ingrediensene :

Salsa : Granateple, mango, rødløk, chili, hvitløk, lime, koriander. Dette hakkes opp i pittesmå biter og blandes med limesaft og deilig frisk koriander. Denne salsaen er helt sinnsyk!

Maispuré : Mais (og maissaft) smør, salt og pepper. Dette skal putre en stund før du bruker stavmikser og moser det. Smak til underveis. Også veldig godt med parmesan i! Og chili for de som ønsker det, men nå er det chili i to av de andre tilbehørene, så det er ikke nødvendig.

Guacamole : Avocado, rødløk, hvitløk, chili, lime, salt, pepper og koriander. Smak til underveis! YUM. Jeg elsker når denne blir litt ekstra spicy og salt!

På bordet skal du også ha : Rømme, revet ost, vanlig rød salsa og jalapenos.

Når kjøttet er klart river du det i stykker med to gafler og blander inn deilig BBQsaus “Sweet Baby Rays” – det er den du må bruke! Så fyller du en stekeplate med ostenachos og legger kjøttet over. Strø over med latterlig mye ost og la det steke til osten smelter. Og så er det bare å NYTE alle de deilige smakene sammen. For dette er eksplosjon i munnen. Det kan jeg bare love dere! NAM!

Nå gleder jeg meg sånn til en helg med mat, kos og kvalitetstid. Det er selve livet! Håper dere får en deilig helg.

14 kommentarer
    1. Å, nå fikk jeg vann i munnen! Her blir det “vanlig”nachos i kveld, men bruker å ha på flere ulike oster og det er sjukt godt. Blir aldri for mye ost 😀 God helg <3

    2. Hei Lene! Det høres ut som en nydelig helg! 🙂
      Har ikke Henriette nettopp født? Syyykt sprekt av henne å dra på hyttetur med en nyfødt! 🙂

    3. Dette ser godt ut og må lages her i heimen. Bruker du ferdig Pulled pork fra pakke eller lager du det selv?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg