I det asiatiske hjørnet

Hei og god tirsdag ♥ I går var jeg og Renate på trening på Sats Colosseum i to (!) timer! (Skal sies det var en del skravling innimellom der..) Men når vi var ferdig cravet jeg så sykt asiatisk mat – og da spesielt dumplings som jeg på sikt har planer om å lage helt fra scratch her hjemme. Så sosialt, spennende  – og gøy! Noen som har erfaringer på det området? Lyst å lage med krabbe, trøffel og sånt noe – elsker sjømat.

I går ble det dumplings fra Jacobs, der hadde de alt jeg trengte – til og med bambuskurver som jeg kunne dampe dumplingsene, og spisepinner. En av mine favoritter når jeg spiser asiatisk ute er også edamamebønner, og det fant jeg også på Jacobs gitt! Så da bar det rett hjem for å lage dumplings, edamamebønner med salt og digg saus til! Det var så godt, og veldig annerledes fra hva jeg pleier å lage. Har planer om å invitere på middag hit en dag og lage dumplings til gjengen.

For å lage saus blandet jeg disse ingrediensene ; Hoisinsaus, søt soyasaus (Ketjap Manis,) limesaft og sesamfrø. Edamamebønnene stekte jeg enkelt og greit på pannen og hadde salt over  – ble faktisk overraskende gode! Neste gang blir det chili-edamamebønner, nam!

Nå skal jeg prøve å dra meg selv på trening. Har mest lyst til å kose meg inne under dyna idag – er så kaldt og så mye snø. Men godt å spe på med litt energi på trening likevel ♥

10 kommentarer
    1. Det er ikke så vanskelig å lage dumplings selv, bare kjøp ferdig frossen deig (sånne små runde) i en asiatisk butikk også lager du fyllet selv. Er vel det som tar mest tid og er mest krevende, men man får dreisen på det etter noen ganger! Er SÅÅÅ digg!! Også er det lurt å få noen venner over når du skal brette de sammen, for det tar litt tid. Men du har jo så fint og inkluderende kjøkken, så det er jo noe man kan gjøre sammen og spise underveis! Veldig sosial og hyggelig mat 🙂

    2. Hei Lene! Du har så god smak:) Hvor er smykkene du har lagt ut på Instastory fra? Lurer spesielt på øreringene i gull:)

    3. Kjære Lene!
      Tusen takk for din fantastiske blogg. Du gir så mye inspirasjon! Jeg digger deg.
      Jeg lurte på hvor den fine hvite sommer hatten din er ifra?
      Klem Julia ❤️

      1. Hei! Så hyggelig, tusen takk 🙂 Hvilken hvit hatt? Den i ull? Eller beach-hatten? Den er fra HM, den i ull er fra Rag & Bone 🙂

    4. Hei Lene! Blir alltid like inspirert av bloggen din. Det hender ofte at jeg blar meg langt bak i arkivet kun for å fylle på med inspirasjon ☺️

      Jeg lurte på hvilket filter du har brukt på disse bildene her?

      Ha en fantastisk uke, flotte du!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg