Den store interiørgleden

“Vel” inne i 31-årene, og det føles bra! Vært hos frisøren og freshet opp håret, begynner å gjøre meg klar til våren selv om det er en stund til,  hehe. MEN! Det er jo mye lysere om morgenen nå, yay! Viser dere håret når jeg får tatt bilder – det ble superkult. Hvitere og kaldt, med min egen bunnfarge og kortere. Helbleket det ut i lengdene faktisk, ble veldig fint!

Bursdagen i går var helt nydelig, jeg ble virkelig gjort stas på! Frokost, gave, middag & overnatting på Thief – koste meg så mye ♥

Yes – over til det selve innlegget skal handle om. I morgen kommer det en sak i Dagbladet (avisen inni) med noen bilder av leiligheten min og intervju rundt selve prosessen og mine tanker på veien til et ferdig produkt.  Jeg elsker virkelig å skape noe nytt, se resultater, blir inspirert av steder verden over og ta noe av inspirasjonen med meg hjem. Jeg har lenge lurt på hva jeg virkelig brenner for.. Sånn bortsett fra alt jeg brenner for fra før, da. Jeg liker jo å gjøre litt forskjellig – men mest av alt elsker jeg jo alt som er visuelt, det å få være kreativ og ha frie tøyler til å skape det jeg selv vil. Det er da jeg virkelig spirer – når jeg ikke blir lagt lokk på, men får stole på eget hode og handle deretter. Da er jeg i mitt rette element.

Interessen for klær har alltid vært der – helt tilbake til da jeg sydde inn og sydde om klærne mine på ungdomsskolen. Så dette er noe jeg alltid har interessert meg for – men likevel ikke noe jeg brenner for så mye som veldig mange andre gjør. Jeg kan ingenting om trender, men kler meg med de tingene jeg synes er kult. Selvsagt hiver jeg meg på en og annen trend – men sånn ellers så ser jeg kun etter hva jeg selv liker. Det ironiske her er jo at bloggen vokste på grunn av at jeg skrev om klær og de tingene der. Så dette har vel alltid på en eller annen måte vært en moteblogg uten at det har vært det (?) En blogg med dryss av både klær, mat, reiser, hverdagsliv, personlige tekster – rett og slett en liten mix av alt.

Interiør har vel egentlig aldri vært min greie, sånn egentlig.. Eller jeg har jo likt det og gjort det – men idag er det på et helt annet nivå. Nå er interessen virkelig STOR!

Det startet vel sånn ordentlig når jeg flyttet til Oslo og pusset opp leiligheten på Aker Brygge. Helt siden da har lysten, tankene og ønskene spiret helt av seg selv uten at jeg har hatt veldig stort fokus på det. Nå, idag ser jeg jo at det er DETTE jeg brenner for! Jeg har bare ikke innsett det helt selv tror jeg. Men WOW – så gøy! Jeg elsker også at dere som mine lesere er så opptatt av interiør, løsninger og det visuelle – det gjør jo at jeg ønsker å dele masse med dere! Ja, vi kan godt være uenige om både en og to ting, men uansett hvilken smak man har så er det jo så gøy å se hva man faktisk kan få til, og hva andre får til!

Når jeg reiser, er jeg rett og slett i himmelen når jeg ser et fint hotell, en fin butikk, en kul bar, eller restaurant. Man liker jo å se fine ting! Og selv om man ikke alltid kan like alt- så er det jo fascinerende å se hvilke personligheter/atmosfærer de forskjellige stedene har. Blir så motivert jeg – og det er akkurat dette jeg skal drive med fremover, det er dette jeg har så inderlig lyst til å bygge videre på! Som jeg skrev i går – alt til sin tid. For 7-8 år siden ante ikke jeg at det var det jeg ville satse på. Men man vokser jo og utvikler seg i ene eller andre retningen og til slutt har man svaret sitt. Og nå har jeg mitt ♥

Føler jeg har satt min signatur på leiligheten, og skapt meg et livsstilskonsept om jeg kan kalle det det.

Likte du det best før, eller etter?

Anyways – bare noen tanker fra meg på en tirsdag! Nå skal jeg gå hjemover, bytte til treningstøy og komme meg på trening for en gangs skyld!

LOVE!

25 kommentarer
    1. FOR en leilighet sier jeg bare, som om jeg skulle gjort det selv haha, du er veldig flink! (eneste jeg ville gjort annerledes er den sorte veggen, ville gått for noe som gir mer energi, mørk sjøgrønn/blå eller gull 🙂

    2. Helt fantastisk!! Hadde ikke gjort noe å bo i den leiligheten… hehe! Håper du hadde en fiiiin bursdag! Jeg har sett at du har en marmor tannbørsteholder på badet – hvor er den fra?

      1. Søt du er Malin! Ja, det har jeg 🙂 Den er litt gammel, så jeg husker faktisk ikke hvor den er fra! IIK. Sorryy <3 <3

    3. Det ble veldig fint. Tommel opp 🙂 Men ble det ikke veldig likt det alle andre bloggere har av stil hjemme?

      1. Hei, det vet jeg ikke, godt mulig? 🙂 Jeg konsentrerer meg om mitt og min smak, godt mulig flere har samme smak som meg 🙂 <3 Hihi! Klem

    4. Det er helt utrolig hva du har gjort med leiligheten din! Skikkelig unik og stilig! Jeg fikk hakeslepp første gangen jeg så bilde av glassveggen hehe, det er noe av det kuleste jeg har sett av interiør. Veldig inspirerende!

    5. Superfin leilighet! Kan du fortelle litt om hvordan du skal jobbe med dette fremover? Skal du kjøpe leiligheter, pusse opp og selge dem? Eller skal du hjelpe andre med å pusse opp/innrede? Uansett, masse lykke til!

      1. Hei Ira 🙂 Jeg skal dele dette med dere etterhvert <3 Men det er ihvertfall utrolig spennende, gleder meg til å ta dere med på reisen! <3 :-* Stor klem!

    6. Du har akkurat slik smak jeg har .sitter venter på marmorbord i dag i sort .sommerfugle ri magen … mens resten av huset trenger pusses opp …men tar det i små steg… kunne ikke gå glipp av dette spisebordet ❤️ Du har kjøkkenet jeg drømmer om.. mitt er desverre helt ødelagt men dyrt å fixe … så usikker hva jeg skal gjøre.. er bla ødelagt oppvaskmaskin og løse plater stygt hvitt billig benk hater hvitt og vil ha sort…. men har nok kun råd til no billig på IKEA mn drømmer også om sort marmor på kjøkken.føler også min signatur er slik… sort gull / messing er det jeg går for… og både hvit og sort marmor .❤️ Elsker sofaen din.nydelig.og stukkatur er fantastisk sammen med de jerndørene.du er min faborittblogger lene.skulle gjerne hatt en slik venninne☺️

    7. Dette er bare et helt fantastisk fint og kult rom:)
      Jeg har nettopp kjøpt et oppussingsobjekt selv, og har tenkt til å rive noen vegger for å få et større og mer åpent rom. Vet du lengde og bredde på din stue+kjøkken?
      Så har jeg noe å sammenligne med mtp plass. Ikke alltid like lett å forestille seg i hodet. 🙂

    8. Synes du er kreativ og flink og mye er min smak;) kult at du tør gå egne veier og tenker ut unike løsninger…det eneste jeg du bør tenke litt på er at når alt er i en stil og kjøpt på samme tid blir det fort upersonlig. Men du liker jo å reise.. .ta med objekter hjem som er litt spesielle og unike så blir det mer dynamikk og personlig;)

      1. Hehe så kos du synes det 🙂 Jeg synes ikke det er så upersonlig her i det hele tatt, jeg 😀 Haha, trives sååå godt <3 Men hver sin smak 🙂 Stor klem til deg!

    9. Sykt fint du har klart å få det!
      Én kommentar: den sorte veggen sluker litt av rommet, jeg er enig med en over i kommentarfeltet at en farge hadde gjort seg bedre, mørk grønn eller blå?

      1. Hei åå så fin!! 🙂 Superfin, elsker fargen. Til denne hadde jeg uten tvil valgt svarte sko og svart veske 🙂 Da blir det ikke for søtt <3 Svarte klassiske pumps, og en ikke alt for stor veske 🙂 Stor klem!

    10. Liker det nye gulvet ditt, kakkelovnen og glassveggen. Men alt i alt, syns jeg leiligheten slik den var før var finere. Jeg er vel og merke ikke så glad i den hypermoderne, minimalistiske stilen med null ting på veggene og lite farger. Foretrekker heller den lune, hjemmekoselige “Classic Living” stilen istedet..Jeg veit iallefall at den dagen jeg flytter for meg selv igjen, så skal jeg blande både det gamle og det nye sammen. Vi får sjå, men minimalistisk blir det ikke da. Hehe.

      Men som sagt..Jeg elsker både kakkelovnen, glassveggen og gulvet ditt. Det kunne jeg ha tenkt meg sjøl når jeg en dag skal kjøpe min egen bolig 😀

      Gratulerer med overstått dag forresten 🙂 Jeg har vært på ferie i Oslo den siste uka, så har ikke hatt tid til å lese blogg denne tiden..Dermed blir jeg litt seint med gratulasjonen..Hehe.
      Håper du har det bra, Lenemor 🙂

    11. Herregud!! Så flink og kreativ du er, leiligheten burde komme i et interiør magasin snart..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg