Den beste sommersalaten jeg har smakt

Hei ♥ Nå blir det litt matprat fra meg her, rettere sagt et nydelig tilbehør til alle slags mat, og spesielt grillmat. Forrige fredag var vi hos en kompis og grillet – og han hadde laget den beste sommersalaten jeg noensinne har smakt, uten å overdrive. Den var rett og slett helt himmelsk. Så enkel, frisk og helt perfekt. Kun fire enkle ingredienser. Og den må deles med dere ♥

Dette trenger du fra butikken, til 2 personer ;

1/2 vannmelon
1 pk fetaost
1/2 boks pinjekjerner
Mynte

And that’s it! Og for en kombo da dere, hallais! Så er det ganske enkelt å hakke opp vannmelon, fetaost (med mindre du kjøper i terninger) og mynte, samt steke pinjekjerner i salt og pepper på panna før du blander alt sammen. Og så enkelt gjøres det. Denne må dere bare prøve – jeg lover at dere kommer til å elske den!

Apropos grilling – jeg skal pakke med meg salaten og grille i solen! Ha en nydelig kveld

11 kommentarer
    1. Tips til en annen digg salat, som funker som tilbehør eller som middag/lunsj;
      spinat/ruccola-blanding, cherrytomater, agurk, mango, avokado, granateple, fetaost, kikerter (stekt i ovnen), rødløk, quinoa og koriander.

    2. Enda bedre! Vannmelon i terninger og tynne skiver av rødløk på et fat, med masse limejuice. Smuldre over feta og masse fersk mynte eller basilikum. Limejuice «sylter» rødløken, super digg sommersalat!

      1. Ja DET kan jeg tenke meg er godt. Tenkte på å ha over lime igår, men hadde ikke! Nei nå skal jeg kose meg fremover med masse deilige salat-tips! Hurray 🙂

    3. Har dilla på en liknende, uten pinje – men med rukkola og balsamico-krem. Utrulig godt med feta og vannmelon ilag

      1. KREM? Ah nam. Jeg har litt å lære 😀 Hørtes nydelig ut! Nå får jeg jo så mange nye varianter 😀 WII

    4. Enda bedre om du finhakker rødløk og har oppi, samt litt Piel De Sapo i tillegg til vannmelon. Da blir den perf⚠⚠

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg