Deilige frokosttips

Desktop2Frokost er det aller viktigste måltidet om dagen, de siste årene har jeg vært veldig dårlig på å få inn dette som en rutine i hverdagen. Men i februar ble det heldigvis slutt på det, og frokost er noe jeg aldri hopper over lengre. Før kunne jeg lett erstatte frokosten med sjokolade eller godteri, og det er IKKE bra. Kroppen må få en bra start på dagen. Stå gjerne opp litt tidligere, og gjør frokosten til en koselig vane.. Litt alenetid, før dagen starter ordentlig ♥

Her er mine favoritt frokosttips ♥ Noen egner seg mer til helgekos, siden man har bedre tid da. I hverdagen vil man gjerne kanskje at frokosten skal lages på kortest mulig tid. Derfor har jeg merket det med hverdag / helg, slik dere kan få en liten pekepinn på hva som tar kort, og litt lengre tid. Alle frokostene er linket inn til oppskriften som jeg har postet fra før.

Cottage Cheese, gresk yoghurt, bær og mandler : Hverdag og helg

Uten-navn-1011Jeg har fått litt oppheng i denne frokosten i det siste. Og dette er frokosten jeg spiser omtrent hver dag nå, ble litt lei av frokostsmoothie, så veldig deilig å skifte til noe annet for en stund. Den er jo laget på en fei, pluss at det er heeelt nydelig.

Proteinbrød med avocadomash og stekt egg : Helg

Uten-navn-216Altså! En av mine favoritter. Det er så latterlig godt. Avocadomash og stekt egg passer også godt til hjemmelagede knekkebrød.

Hjemmelaget knekkerød med pålegg, avocadomash og kokt egg ved siden av : Hverdag og helg

Uten-navn-292Viktig å få i seg nok proteiner og fett når man skal spise en sånn frokost. Avocadomash er et godt alternativ, og sååå deilig på knekkebrød. Mmm, føler avocado passer til alt jeg. Egg har jeg alltid til sånne frokoster, jeg eeelsker kokt egg. Kokt på 7-8 minutter, perfekt ♥

Cottage Cheese smoothie med gresk yoghurt, banan og sitron : Hverdag og helg

Uten-navn-312Denne er så god at man nesten føler det helst passer til helg, fordi man koser seg så innmari med den. Men fin å bruke til frokost også. Her er det ingen fett i, så man holder seg ikke lenge mett. Kan være lurt å spise mandler i tillegg, evt en avocado, eller ha i en ss kokosfett.

Scones med hjemmelaget jordbærsyltetøy : Helg

Uten-navn-136Nei her er det bare én ting å si. NAM. Perfekt frokostkos i helgen!

Frokostrundstykker med pålegg og kokt egg : Helg

Uten-navn-14Ingenting er som nystekte rundtstykker, deilig pålegg, stekt egg, og te eller kaffe. Mmmm. Helgefrokosten sin det.

Cottage Cheese smoothie med avocado og banan : Hverdag og helg

Uten-navn-10Denne er for de som liker cottage cheese veldig godt. Den er litt “tung” å drikke, men man holder seg utrolig lenge mett i og med at det er avocado i den. Den er god altså! Ha i nok vann og isbiter, og nok banan til at den holder seg litt søt. Når du har den i blenderen skal den være mest mulig rennende slik du slipper å spise den med skje, det er ikke så veldig godt.

Cottage Cheese smoothie med bær (valgfri bær, en ss kokosolje eller mandler) : Hverdag og helg

Uten-navn-212Her mikser du og matcher så mye du vil. Jordbær, bringebær, blåbær.. Bare husk å ha i en fettkilde, som kokosolje, eller mandler.. Evt også litt avocado. Viktig at man holder seg lenge mett. Man kan også ha i litt honning eller banan for å få den søte smaken.

Cottage Cheese med rørte bær, og hakkede mandler : Helg

Uten-navn-56Oh hello, denne koser jeg meg veldig med. Passer best til helg i og med at man skal røre bærene, som tar litt tid og det har jeg ikke tålmodighet til midt i uken.. Supergodt, namnam!

Frokostpannekaker : Helg

Uten-navn-53Om du er keen på noe søtt, eller evt noe søtt og salt er disse et supert alternativ. De kan du lage med bacon, eller stekt skinke, sukrin og blåbær. Eller du kan velge en litt mer dessertlignende frokost med vaniljekesam og bær. Begge deler er ihvertfall …. YUMMY!

Håper dere fant disse tipsene inspirerende ♥

12 kommentarer
    1. Ååh, det er så kjekt at du har slike innlegg med mattips, spesielt nå med mindre karbohydrater 🙂 Fortsett gjerne med det!Du ser helt smashing ut for tiden og det er bra du har begynt å spise “skikkelig” og har (om mulig) enda mere energi 😉 Viktig med et bra kosthold 🙂

    2. Åh dette kom veldig godt med. Masse gode tips <3 Greit å variere litt. Min favoritt fortiden er cottage cheese med mandler og bær. Hadde ananas på i dag, det var veeeldig godt også.

    3. Jeg har prøvd mange av oppskriftene som du har lagt ut, og har elsket alle så langt! Du inspirerte meg faktisk til å legge om kostholdet mitt, og jeg spiser regelmessig, sunt og 4 ganger daglig nå, og det er så gøy når man ser resultater, så tusen takk fine deg <3 men har bare et spm; jeg pleier å trene mellom måltider, men merker at siden jeg har fått i meg nok mat fra hvert måltid at jeg ikke blir noe sulten etter trening. Vet at det er smart å spise etter trening, men orker liksom ikke så mye(noen ganger bare et eple) siden jeg ikke er sulten, men kan jo heller ikke vente til middag siden det blir en del timer.. har du noe tips til det? Hva pleier du å spise etter trening og hva er liksom nok å spise? 🙂

    4. Hei Lene! Kjempefint innlegg! Mange inspirerende frokosttips 🙂 Bloggen din blir bare bedre og bedre! Hilsen Nina

    5. Hei Lene! Takk for inspirerende frokost tips, men også en mer spennende blogg! ELSKER at du deler mer oppskrifter og tips på mat om dagen. Et tips er å linke tilbake til de frokostoppskriftene du har lagt ut tidligere i et innlegg som dette. Hadde gjort det lett å finne f.ek. oppskriften på knekkebrød 🙂 Også vil jeg tipse deg som er glad i smoothies med denne: http://www.twopeasandtheirpod…. – HEEEELT magisk! Kan bruke cottage cheese i stede for almond milk også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg