Copenhagen

God morgen earlybirds ♥ Har vi en fin start på dagen? Jeg savner skikkelig tilbake til den fantastiske jente-turen vi hadde til København. For en fin by, love it. Også elsker jeg dansk da, selv om jeg ikke helt alltid forstår det, haha. Uansett, fra Oslo er det under 1 time med flytur, så jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke tar turen oftere. Her kommer noen få tips av meg til noen ting dere kan rekke over å gjøre ila en helg i Køben. Det er faktisk dere som har tipset meg gjennom instagram og snapchat, så tusen takk for det ♥


Lunsj : Café Norden – Mad & Kaffe

– Café Norden ligger super sentralt, og om du går gjennom Strøget og videre så kommer du dit. Ligger rett over veien for LV. Maten der var ufattelig god, jeg spiste Caesar salat, og de andre en helt rå tomatsuppe. Stemningen og atmosfæren var superfin!
– Mad & Kaffe måtte vi ta taxi til, men det var det verdt. En koselig, varm og sjarmerende kafé. Jeg og Lisa valgte brød med laks og salat, Henriette spiste hamburger, og Maria valgte avocado toast. Alle var veldig fornøyde!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAMiddag : Sticks’n Sushi – Llama
– Sticks’n Sushi er just my type of place. Ligger på Hotel Tivoli, øverste etasje. Elsker restauranten, super fancy og kul, med finfin utsikt. Og maten? I GIVE UP. Var så godt!! Menyen var sikkert på 30 sider (helt sant) og det var umulig å velge… Men vi klarte det til slutt, alle valgte forskjellig og alle var veldig fornøyd! Hit skal jeg tilbake.
– Llama må oppleves. Fresht sted med gamle, mønster fliser over hele lokalet. I love it! Vi fikk eget bord i baren, og maten + drinkene var nammis! Etterhvert bygde stemningen seg opp til ordentlige coole låter som var perfekt for en girls night out! Anbefales.

Bar : Bar7 – PS Bar
– Bar7 har ALLE anbefalt meg, vi dro dit, men det var så fullt av vi bare dro igjen. Men anbefaler å booke et bord. De skal visst ha de beste drinkene i byen! Veldig koselig og kult sted.

– PS Bar likte vi også veldig godt. Dro dit og koste oss med en mugge Sangria med pasjonsfrukt, så dro vi dit for et glass vin på dagen på lørdagen. Veldig hyggelig sted!

P1225275Utested : Sunday
– Nå er ikke jeg superfan av sånne type utesteder egentlig, liker det litt mer rolig hvor man faktisk får snakket sammen. Men er man mange, har bord og er I GANG (som jeg pleier å si) er det nok suuupergøy! Vi hadde det gøy vi også altså, men vi er jo veldig glad i å skravle, le og drikke vin ♥ Her ble det litt mye folk, litt trangt og litt “stå opp og ned å prøve og føre en samtale” hehe,.

Shopping : Strøget – Pilestrædet – IIlum
Vi rakk ikke over alt vi skulle, men masse fine butikker på alle disse stedene. Må si at Pilestrædet og Illum var mine favoritter, med digge butikker og masse bra klær / sko ♥

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAHotell : Scandic Palace
Her bodde vi! Veldig, veldig sentralt! 50 meter så var vi på Strøget, så det var jo veldig bra. Rommene var nye og freshe, og om man ser borti fra kirkeklokkene som ringte en gang i timen (OG MER) likte jeg både hotellet og frokosten veldig godt. (Ikke heisene da, de var oldisgamle og jeg har heisskrekk, heheeh)

Sånn, det var litt av mine opplevelser fra København turen. Koste oss så mye! Jentetur altså, I LOVE IT ♥ Er så gøy, og komisk, og hyggelig.

KLEM fra meg

13 kommentarer
    1. Vet du hvor jakkene til venninnene dine er i fra? Da tenker jeg på de svarte kåpene. Jeg er på utkikk etter akkurat slik 🙂

    2. Hvor kjøper du alle jeansene dine? Finner omtrent ingen bukser som sitter stramt hele veien på meg og som ikke har masse “ekstra bukse” nederst på leggen.. Har sikkert sånn 10 parr bukser jeg ikke bruker rett og slett fordi jeg ikke føler meg komfortabel i de etter hvert som de blir slappe og ikke ser noe fine ut, utover dagen…

      klems :*

    3. København er en kjempefin by, ser ut som at dere koste dere på tur:)

      Har forresten merket i det siste at bloggen din er utrolig treg når man scroller
      seg nedover, veldig hakkete, om du skjønner (bruker Google Chrome)?
      Tenkte jeg måtte si fra om det så kanskje du får fikset opp i det 🙂

    4. åååh, du har så fine venninner! 🙂 de ser alle så snille å gode ut 🙂 du også selvsagt, men du “vet” jeg er snill og god etter å ha lest bloggen din i så mange år 😉 Ser ut som dere har hatt en tipptopp tur!

    5. Kjempefine tips, skal testes ut ved neste tur til København. Lurte på om du kunne lage et innlegg om veskene dine? Både dem du bruker til hverdags og dem du bruker til fest.
      Hadde vært så gøy å se, og fått noen vesketips. Vet du har så mange fine. Ha en fin helg Lene 🙂

    6. Hei! Handler ikke akkurat om dette innlegget, men lurer på om du har noen tips til utesteder i Oslo? Jeg liker litt samme type som deg, der det er mulig å snakke sammen osv! Jeg er 23 år!

    7. Veldig bra oversikt! Neste gang må dere ta brunch på mad og kaffe ( varer kun til kl12) og prøve deres ingefær og mint lemonade, love!! Ellers er også Gamle Kongevej og Fredriksberg ypperlig for shopping, og man slipper alle turistene som er i Strøget

      1. Hei! Hmm, nei det har jeg faktisk ikke, vi var ikke noe særlig ute der 😀 <3 Beklager så mye 🙁 Vet om et veldig kjent drink sted, men husker jo søren ikke hva det heter så da er vi like langt 😀 Innshill!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg