Choose the right one

Ambassadør for Specsavers // ad
OLYMPUS DIGITAL CAMERAMy everyday glasses 

Siden jeg er stolt Specsavers ambassadør, vil jeg gjerne dele noen tips med dere når det kommer til hvilke farger man burde velge på brillene sine, sånn litt ift hvilke farger man selv har på hår, øyne og hud ♥ Det er jo litt viktig å velge riktig farge!

Selv ligger jeg under kategorien Soft – den vanligste kategorien i Norden, her vil nok mange kjenne seg igjen. Jeg kjenner meg ihvertfall igjen i både kommunefarget hår, og gråblå øyne.

Soft :
• Mellomblondt eller stripet hår
• Naturlig hårfarge som ofte omtales som kommunefarget
• Grå blå eller brungrønne øyne
• Olivenfarget hud
• Farger på briller : Brun, brunspettet, olivengrønn, røde og lilla nyanser kan være bra.

Da jeg kjøpte mine lese og hverdagsbriller, visste jeg ikke hvilke farger som passet best til meg, men jeg fant utrolig nok frem til brun og olivengrønn likevel, så det var jo litt artig ♥

OLYMPUS DIGITAL CAMERADyp :
• Mørkt hår
• Mørkebrun eller medium brun olivenfarget hud
• Mørke øyne i brune nyanser
• Farger på briller : Sterke, kraftige og klare farger
• Hold deg unna lyse/pastell farger, som vil virke tamt til dine naturlige nyanser

Kald :
• Grått eller askefarget hår
• Grå eller blå øyne
• Rosa eller olivenfarget hud
• Styr unna gule og oransjebaserte farger
• Farger på brillene : Blå, sort, koksgrå og sølv

Varm :
• Lys hud med fregner, gyllen
• Rødt hår
• Grønne, brune eller klare blå øyne
• Styr unna pastellfarger
• Farge på brillene : Jordfarger og oliventoner

Klar:
Brunt eller mørkt hår
• Porselensfarget og klar hud
• Lysebrune, grønne eller tydelig blå øyne
• Farger på brillene : Kontrastfarger
• Allsidig, og kan bruke de fleste farger

Lys:
• Blondt hår
• Blågrå eller tydelig blå øyne
• Lys, ferskenpreget hud
• Farge på brillene : Lyse og delikate farger
• Styr unna mørke farger

Synes disse tipsene fra Specsavers var veldig nyttige, og ekstra gøy at jeg faktisk traff på mine egne farger uten at jeg visste hva jeg kledde best ♥ Håper dere synes dette var litt til hjelp, og kanskje du kan sjekke brille-fargen opp mot disse beskrivelsene og se om du faktisk har valgt riktig farge for deg?

OLYMPUS DIGITAL CAMERAHer er mine hverdagsbriller. I en fin, brunlig tone, merket på disse er Cheap Monday – her

God fredagskveld!

 

2 kommentarer
    1. Heii! Litt feil innlegg å kommentere under, men har et spørsmål om skokolleksjonen din! Jeg vipper mellom str 37 og 38 i pensko, burde jeg velge 38 i de sorte suede pumpsene da? 🙂

      1. Heia 🙂 Da hadde jeg faktisk gått for 37 troor jeg, de er litt store i str.. Og vil vide seg ut 🙂 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg