Changes at home

Da er jeg inne i ett nytt kapittel, og jeg gleder meg faktisk over alt jeg skal gjøre fremover. Leiligheten blir min snart, og jeg har så mange morsomme planer allerede. Ja, jeg er litt håpløs sånn, men også litt veldig spontan. Leiligheten er jo helt nyoppusset, men jeg vil likevel gjøre litt småendringer. Bare for å starte fresh! Jeg skal gjøre den enda lunere, den er jo så stor, og blir jo litt kald på vinteren, så her må det til med litt myke, og deilige kvaliteter!

Vil gjerne dele noen tanker med dere, og kanskje dere har noen tips også! Alltid kjekt og høre fra dere.

13987767_10157803680200355_607918732_oPlanning, planning!

Soverom / gjesterom : Her har vi jo nå hvitt, matt gulv. Det er så håpløst som man bare kan få det! Det blir skittent bare du ser på det, hehe.. Så nå tror jeg at jeg har bestemt meg for og faktisk slå til med vegg-til-vegg teppe på begge rommene. Hallo, hvor kult er ikke det? Og deilig? Og lunt. Mmm! Tenker litt i retning grå, det går både til St.Pauls Blue og Balanse (de to fargene vi har på veggene) .. I tillegg skal jeg kjøpe en ny seng, den skal være SVÆR! Hvit, minimalistisk og 2 meter i bredden tenker jeg. Vet jo at IKEA har noe sånt, men er det noen andre steder dere har sett noe lignende? Helst, så ser jeg for meg at den skal være litt lav..

Gang : Her skal jeg få laget ferdig walk-in garderoben. Har funnet en rimelig løsning på IKEA så jeg får bare sette i gang planleggingen! I tillegg er jeg på utkikk etter et stort speil med svart “stålramme” som matcher skapdørene på walk-in garderoben.. I tillegg skal jeg henge opp litt små hyller som jeg kan ha ting og tang i, som nøkler, hundebånd etc. Det blir bra, IKEA har en serie som heter Bestå, så tror jeg går for noe der.

Bad : Her skal jeg egentlig bare gjøre det litt hyggeligere, med masse grønne planter, en stor og flere små. Og deilige luktelys, fine håndduker, badesalt og kos!

Kjøkken : Her skal jeg ikke gjøre noe mer enn å bare gjøre det litt mer hjemmekoselig. Nå er det veldig minimalistisk, så trenger litt (mange) grønne planter, kanskje litt urter som kan stå fremme, oljer og andre kosete ting. Så skal jeg bytte ut Hay barkrakkene med noen helt svarte matte, som passer til kranen!

Stuene : Det er her det skal skje! Alt av møbler skal ut, nesten. Jeg tuller ikke. Og ja, jeg er gal! Det er superfint sånn det er nå, men jeg vil lage de MYE mer lunt. Gard tar med seg sofaen, jeg har sagt han egentlig kan ta alt han vil, hehe.. Noe skal jeg beholde da, men vil spe på med litt andre ting. Er veldig happy med Minty Breeze, men begynner å leke med tanken på å kjøre en rust/rosa farge. Det er så ufattelig fint!

Jeg holder på å lage nytt spisestuebord, det skal være av samme plank som gulvet, bare at jeg skal hvitolje det litt mer. Her tenker jeg en blanding av spisestuestoler i cognac skinn, og svarte matte stoler. Blir ikke det kult? Så er jeg på utkikk etter en kul litt loungeaktig sittegruppe med litt “slitte vintage aktige” skinnstoler, også i cognac.. Si fra om dere har noen idéer! Skal ha en slags lenestol som er litt kosete også, men ikke bestemt meg for hvilken enda. Sofaen.. Altså sofaen blir RÅ. Det er en ny en fra Bolia som jeg har bestemt meg for. Den heter Cosima. Den er svær, myk, og god. Skikkelig chill! Jeg skal ha to moduler som er ganske brede og armlene i midten, i tillegg til en stor puff og enda en modul som jeg skal bruke som daybed. Vært veldig i tvil om farge og stoff. Planen var velour først, men hund som røyter og velour er ikke så veldig praktisk.. Så nå leker jeg litt med tanken på å gå tilbake til ull, som vi hadde på Aker Brygge. Står mellom noen blå nyanser, eller bare kjøre safe og grått. Da kan jeg jo ha hvilken som helst farge på veggen. Så det er jo greit å ta noe som passer til alt! Så vurderer jeg litt en kombinasjon av grå og cognac skinn på den ene day bed’en.. Er ikke det litt spennende?

14012471_10157803680190355_1679447347_o14037802_10157803680180355_466509254_o
Gud, i dag hadde jenta mye på hjertet, hehehe. GIRET! Så liker jeg jo å dele ting og tang med dere! OH, jeg må ikke glemme. Planter, planter, planter. Altså jeg skal ha så mye planter, haha! Og så tenker jeg veldig på å smelle til med ett eller to orientalske eller persiske tepper faktisk, hadde ikke det vært kult??! Perfekt til gulvet her.

Har dere tips på butikker som har ordentlig kule sånne? 

STOR KLEM til alle!

38 kommentarer
    1. Litt morsomt at du nevnte rust/rosa farge i stuen. Jeg kjøpte akkurat i går vintage dusty pink fløyel gardiner på eBay til stuen. Som jeg tenkte å plukke opp med et marokkansk beduin teppe. Så jeg sier bare gå for den retningen 😉 Ellers har jeg tapetsert soverommet med Cole & Son palm jungle, veldig fornøyd med tapet! Så ja- mer interiør

      1. Åh det hørtres så hyggelig ut 🙂 I love it, den tapeten er døøøødskul!! 🙂 Høres ut som et fresht hjem 🙂

    2. Må bare få anbefalle Woodsmandesign hvis du skal ha noe spesiallagd i tre. Han er flink og rimelig. Også fikk jeg voldsomt lyst på ny sofa nå:)

    3. Så gøy! Må si jeg er litt! misunnelig på deg som har den fine leiligheten og kan pusse opp som du vil 😀 Blir gøy å se det ferdige resultatet! *tommel opp* 🙂

    4. Hei Lene,
      Er det kelim tepper du tenker på? ..eller kanskje boucherouite tepper som også har vært i vinden en stund nå. Søk på de nevnte og eventuelt også berberteppe. Jeg vet om en dansk butikk som heter Brandts indoor (brandts_indoor på insta) som har nydelige sånne tepper, og ellers så har jeg sett noen på Etsy. Jeg har kjøpt de nydeligeste kelimputer på etsy, men jeg vet ikke om det vil lønne seg med tepper mht toll, frakt og moms. Sjekk ellers ut loomankiln, ball_and_claw_vintage, territorydesign og apartmentf15 for litt teppeinspirasjon på insta (finnes tusenvis av andre også, men du finner de nok ved den “forslags” funksjonenen.) Dette er jo kanskje litt vel langt vekk fra minimalistisk stil for deg, men masse kos er det jo 😉 Så kan man jo inspireres i øst og vest.
      Lykke til, høres ut som at du kommer til å få det fint!

      1. Kelim er jo også superfint, men tenker litt mer orientalsk / persisk / marrokansk.. 🙂 Åh du har jo massevis av gode tips! OO nå skal jeg kose meg med en kopp kaffe og alle disse sidene her. Tusen takk for tips 🙂 Snill du er!

    5. Ang. Tepper så har Åge Pettersen (ligger i en sidegate fra Karl Johan, ned mot Akershus festning) masse fine tepper. De skal legge ned så det er gode priser også 🙂 ang. Seng.. Få en møbelsnekker til å lage akkurat den rammen du vil ha, også kjøper du bare madrassen separat 🙂 og jeg hadde gått for blå sofa, SÅ KULT!

      1. Herlig, da skal jeg absolutt ta en tur innom 🙂

        Ja, kanskje jeg skal få en møbelsnekker til å lage en seng, ikke dumt 🙂 Jeg har bestemt meg for blå sofa, men nå tror jeg at jeg ombestemmer meg igjen 😀 Til grå 😀 Haha.. Vinglepetra!

    6. DETTE BLIR SÅ SPENNENDE! Elsker interiør og oppussing! Mye kult du kan gjøre med veggene også for å få det lunere, har sett at de har mange kule vegghyller på Bolia. Lykke til! 🙂

    7. Nå ble jeg så inspirert at jeg begynte å ommøblere lamper her, så knuste den ene.. Haha men den skulle byttes ut, så det går fint! 🙂 nå har jeg fått bort glasspråtene og lest ferdig innlegget, det kommer til å bli så fint med deg!! Masse lykke til, gleder meg til å se, og takk for god inspirasjon 🙂

      1. Neei, uff 🙁 Typisk, blir litt overivrig vettu 😀 😀 Hehe.. 🙂 Takk for det, gleder meg til endringer!

    8. Så morsomt innlegg! Deler virkelig interiørgleden din. Jeg likte veldig godt stilen du/dere hadde i den forrige leiligheten på Aker-Brygge! Så tanken om en grå sofa tror jeg hadde vært veldig fint også i den nye stua di! Minimalistisk og enkelt å matche, og gir litt av den “hjemmekoselige”-følelsen! Hos oss har vi planter, personlige bilder av de vi er glad i og upersonlige bilder som bare er pene å se på, litt bøker, noen lysestaker/telysholdere og masse pastellfarger her og der – det er noen av tingene vi trenger for å føle oss som hjemme <3 Og som du vet: tid er gull når det kommer til innredning + at det meste kan forandres etterhvert 🙂 Lykke til!

      1. Høres superfint ut 🙂 <3 Har egentlig bestemt meg for blå sofa, nå men tror jeg ombestemmer meg igjen til grå, haha.. Uff som jeg vingler 😀 😀 Så bra du likte innlegget!

    9. hva om du i stedenfor å teppelegge de lyse gulvene, heller får custom størrelse på et gulvteppe? så kan du enkelt bytte ut om du blir lei? FInnes flere hjemmesider som spesialiserer seg på det

    10. Du er så flink med alt du gjør du 🙂 Kan ikke du lage et innlegg om basisplagg og hvordan man kan kombinere disse med andre plagg? 🙂

    11. Hei Lene 🙂
      Takk for en inspirerende blogg. Jeg vil gjerne komme med et lite ønske om innlegg. Synes du virker så utrolig positiv og glad, uansett hva som skjer i livet ditt. Har du noen tips eller triks til hvordan å takle motgang på en måte slik som du?

      1. Hei, så hyggelig – det skal jeg absolutt lage! 🙂 Jeg har vel ikke direkte tips eller triks, jeg tror det bare gjelder å tenke fremover og tenke løsninger.. Ikke begrensninger 🙂 Men skal få skrevet litt om dette <3

    12. Soft skin fra Jotun er bare såå deilig, den er litt i den rosa familien, men allikevel litt avslappa og varm.

    13. Grå sofa? Jeg synes du virker så sprudlende og fargerik, la deg skinne igjennom i interiøret også. Det du hadde i leiligheten på Akr brygge var fint…men det velger jo så mange andre og blir fort kjedelig. Synes du har tatt mange kule og litt annerledes valg I leilighet nå.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg