Capri-love

Hei fra Norge ♥ Kom hjem i går etter en fantastisk uke på deiligste Capri. Har drømt om Capri helt siden jeg var der i fjor, det er den ultimate sommer-ferien for meg å dra dit. Italia, pasta, nydelig natur, is, rosévin, og bare avslapping. Capri er så rolig og det elsker jeg, det har vært opp tidlig hver morgen (jeg elsker stille morgener før alle andre har stått opp) og tidlig i seng hver eneste kveld. Har vært så godt ♥ Tenkte å lage en Capri-update og en liten guide i en og samme post til dere nå.

Det beste er å fly til Napoli direkte – så ta fergen fra porten og rett til Capri som tar 45 minutter. Derfra tar man taxi opp til selve “sentrum” – hvor det er best å bo. I nærheten av Piazettaen og på den siden mot Faragolini-stenene. Det er der det er best å bo, ikke på andre siden mot marinaen hvor man kommer i land. Jeg har bodd på 4 forskjellige hoteller der på de 3 gangene jeg har besøkt Capri, og uten tvil er Sina Flora Capri det beste. Sjarmerende lite boutique hotell som ligger midt i smørøyet, og har de søteste rommene (bestill med sjøutsikt) og den aller beste servicen!

Mine favoritt beachclubs ; Fontelina – dette er den fineste synes jeg (her må du bestille beachbeds og lunsj lang tid i forveien, lang tid!) Det beste er å booke noen dager der, og lunsj rundt kl 13.

Da Luigi – min favoritt nummer to, denne er ikke så vanskelig å få seng på men bare book i forveien så er du sikker. Her går man trapp både ned, og opp (en tung tur) men nydelig utsikt. Disse ligger ved siden av hverandre.

Så har vi La Canzone Del Mare som ligger ved Marina Piccolo, her ligger mange beachclubs, men dette er den fineste og roligste, så har de nydelig lunsj på restauranten der. Her går det også trapp ned, og opp – men her er det også mulighet for å ta taxi opp igjen. Mye gåing i varmt vær, puh!

Båttur ; Dette er det beste ved hele Capri, nemlig å dra ut på båt. Jeg kunne gjort det hver eneste dag. Vi dro ut en dag, men jeg skulle ønske vi bestemte oss for to, for det er den beste dagen på lenge. Vi dro ut fra Marina Grande kl 10 og kom tilbake til Marina Grande 5 timer senere. Så vi kjørte hele øya rundt. Det mest magiske er jo å ligge i de forskjellige små buktene hvor ingen andre er, med krystallklart vann og stupe uti x antall ganger, drikke litt rosévin og bare nyte livet! Herregud som vi koste oss denne dagen. Vi brukte Capridream Tour og Antonio (hadde han i fjor også, han er superkul) og privat båttur er det dere må gjøre. Det er verdt hver en krone.

Verdens beste is ; Midt i shoppingstreeten fra Piazettaen finner du Capris mest kjente issjappe, det er kø dagen lang, men SÅ verdt det. Jeg har spist is en-to ganger om dagen, hihi.. De lager kjeksen på stedet og den er både søt og salt på en gang. Kokos og pistasj er det beste jeg vet!

Drinks på Capri Rooftop må til fra 18-19, da har dere tidenes utsikt til Faragolini-stenene. Aurora er den feteste restauranten, og her må det bookes lang tid i forveien. Spis rundt 21/22, da er det best stemning. Nydelig mat og veldig gøy restaurant, når vi var der på søndag var det en av Victoria Secret modellene som feiret bursdag der, vi ble litt starstruck, si! Le Camerelle er også supert for middag, veldig koselig. Og Villa Verde! Og Quisiana for drinks hver dag før middag.

Le Camerelle ♥ 
Drinks på Quisiana ♥

Ellers er det bare det å tusle rundt på øya, i gatene, ta inn inntrykkene og alle menneskene, drikke kaffe, spise god mat, og slappe helt av som er oppskriften på en deilig Capri-ferie. Nå har jeg som sagt vært der tre ganger på to år, og neste gang så skal jeg prøve noe nytt! Positano er jo også å anbefale, det må sees. Men Capri er favoritten!

Nyt tirsdagen, idag er det hjemmedag med vasking av klær og oppfrisking av blomster og diverse ♥

22 kommentarer
    1. Capri ser helt fantastisk ut, blir helt klart mitt neste reisemål Takk for tips! Når går turen tilbake til NY? Du stråler om dagen Lene, elsker bildene dine

      1. Takk snille! <3 Capri er en drøm! Du kommer ikke til å angre om du drar 🙂 Jeg vet ikke enda ila aug/sept 🙂 KLEM

    2. Ifølge hjemmesidene til La Fontelina må man enten booke for minst 3 dager, eller vente med å booke for en dag til innen 48 timer før man skal dit. Stemmer dette, eller bør jeg sende en mail og booke en dag allerede nå?

      1. Nei, booke lang tid i forveien, sist jeg sjekket var det utsolgt til 7 august! Så her er det bare å være tidlig ute <3 KLEM

    3. Hvilket budsjett bør man regne med for et opphold på Capri? Har forstått det er over middels, men kan du si noe om hva som er vanlig for typ. 1 uke? Må dit!

      1. Jeg vet ikke – det spørs helt hvor man går og hva man gjør det til. Men en solseng + håndkle ligger på 300.. Flaske vin på alt fra 400 og oppover. Pastaretter fra 250 og oppover.. Vi betalte 3800,- for 5 timer med båt og hotell er jo litt hva man gjør det til selv <3 Vet ikke helt hva man skal regne på en uke, men ja – det er middels + vil jeg si <3 En drink koster fort 220…. Så det er jo meget stivt!

    4. Skulle så gjerne dratt dit, ser helt fantastisk ut! Enn så lenge lever jeg gjennom de nydelige bildene og opplevelsene du legger ut <3
      Den hvite kjolen på siste bilde var breathtaking, er det lov å spørre hvor den er fra?

      1. Ja det må du gjøre en gang <3 Bra jeg kan gi litt inspo til Capri en gang i fremtiden da <3 Den er fra By Malina, men jeg tror ikke du får tak i den nå – er en stund siden <3 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg