Bye for now, living room

Hei hopp, og herlig mandag til alle! Jeg har vært hjemme og jobbet idag, og skal straks komme meg avgårde til Ikea. Gard flytter ut til helgen, og jeg lar han ta med seg sengen. Jeg skal da med andre ord kjøpe ny, og har vel funnet ut at den enkleste løsningen er å finne noe på Ikea. Enkelt og greit. Også skal den være svær da, med masse puter og dobbeltdyne. På veien skal jeg stoppe innom Skogr hvor vi kjøpte gulvet, og se på vegg til vegg teppe! Så nå skal soverommet få seg en overhaling. Eneste jeg mangler er to kule nattbord, for nå er jeg så lei de andre som henger der at de må erstattes. Finner vel noe etterhvert.

I forbindelse med at Gard flytter ut, tar han med seg ganske mange av møblene. Vi har delt alt opp, så han tar noe og jeg tar noe. Han skal beholde både sofa, tvbenk, lene-stol, seng, etc. Jeg vil jo ha nytt uansett, så det er bare fint! Så nå er det faktisk bare noen dager igjen av denne stuen her. Hadebra stue, det var gøy så lenge det varte! (Jeg elsker jo forandringer, så dette blir gøy!)

14059944_10157836468030355_591068889_o14074440_10157836468155355_1708985398_o14059925_10157836468025355_2102497768_o14060308_10157836468070355_1472169219_o

Her vil det bli helt annerledes nå! Fargene blir mørk blå, svart, hvitt, gull og tre. Kvaliteter som ull, mikset med ull, puter, tepper og massevis av planter skal gjøre det til en superhyggelig, og lun stue. Jeg skal fortsatt beholde den minimalistiske stilen, siden de er veldig meg. Men myke den opp litt, slik at jeg kan nyte høsten uten å føle at ting er kaldt.. Sofaen er i blå ull, og i lounge-stil som jeg har nevnt før. Tv-benken blir samme, men i mindre og med marmor topp. Lampene skal byttes ut, men er ikke helt sikker på hva jeg ønsker her enda, så jeg får komme meg ut å se på litt inspo. Stuebordet blir hvitt med svart, matt, marmortopp, og skrivebordet tror jeg at jeg skal bytte ut med en liten, kul sittegruppe, eller en awsome skinnstol som jeg har sett! Jeg får ikke møblene mine for om én måned, så det vil nok bli litt stusselig en stund, hehe.. Likevel så har jeg jo fortsatt spisestuen, + soverommet og gjesterommet hvor jeg kan henge, så dette skal nok gå så fint. Gleder meg til å få alt det nye på plass!

Ps. Jeg tror jeg vil selge de to Tom Dixon lampene på stuene, og den ene på soverommet. Det er en svart og to hvite, så om noen er interessert, send meg en mail på [email protected]!

34 kommentarer
      1. Hei, ikke solgt det enda – mange som venter på svar – har bare ikke hatt tid til å svare enda 😀 Men tenker å selge det for 5500,- det koster 106000,- 🙂

    1. Så kjekt med litt oppfriskning, interiør er jo livet 😀

      Jeg hater å kommentere andres valg, men jeg har gjort denne feilen selv, og jeg hadde så utrolig vondt i ryggen etterhvert. Så jeg ville bare hoppe inn og si at jeg håper du bruker tid på å bestemme deg ang sengen. Jeg har hatt Ikea seng, og jeg elsker Ikea generelt (sitter i verdens deiligste sofa fra de akkurat nå) – men vi tilbringer ca 1/3 av livet vårt i sengen, og da bør man legge tid og penger i den hvis man kan, spør du meg.

      Sist kjøpte jeg den første med ok pris på Ikea, uten å teste mer enn et par minutt. Den føltes helt grei i starten, men de madrassene mangler ofte den støtten kroppen egentlig behøver. Ryggen min kom seg drastisk etter jeg flyttet, fikk soverom og la sparepengene mine i en skikkelig god, solid seng (Svane, fikk prisavslag, e e jo sunnmøring for fanken). Ikke noe fancy, bare god kvalitet. Skeidar, Bohus etc har fine, ikke alt for dyre, og de kan vel sikkert bestille spesialmål til deg også? Den skal passe deg, det er din kropp. Han jeg snakket med da jeg kjøpte min ble bare glad for at jeg brukte tid på det. Jeg kjøpte en der man kan forandre på hard/myk settingen på de to halvdelene i sengen. Digg!

      Nå hater jeg meg selv pitte-litt for å gitt deg min mening som du aldri har spurt etter, men “skitt la gå”, seng er virkelig verdt å bruke tid på. Savner faktisk min når jeg er på reisefot. Lykke til uansett! Ikea tur er jo hyggelig anyway!

    2. God mandag og ny uke, Lenemor! 🙂 Håper du har hatt en fin start på uken. Gleder meg til å se hvordan stuen og resten av leiligheten din vil bli seendes ut når alt er på plass. Du er superflink, får så mye inspirasjon og glede av å titte innom her. Du er KJEMPEFLINK! Jeg er på jakt etter nattbord selv, tar gjerne imot tips. Enkel og ren stil.

    3. Hei Lene.
      Selv om jeg er langt utenfor din målgruppe på en måte, dekker du flere behov enn målgruppen som er opptatt av mote. Dog er jeg svært opptatt av å ha et flott hjem, så noe er jeg i målgruppen for.
      Din energi din positive innstilling og din løsningsorienterte livstil er så viktig og bli så bra formidlet, at jeg “bruker” siden din til påfyll av energi og motivasjon.
      Og dette er intet sjekketriks, jeg kunne nesten vært din far. Men når noen gjør noe fint for andre, synes jeg det er viktig å gi tilbakemelding om dette. Det er en fin måte å sikre seg at dette gir motivasjon til at man fortsetter.
      Takk for fin og nyttig blogg, selv for meg utenfor hovedmålgruppen.

      Lag deg en flott uke.

      Thomas

    4. Hei! Hvor er TV-benken du skal ha fra? ☺️ Marmortopp høres så fint ut!!! Er på utkikk etter ny TV benk selv!

    5. Kjære Lene, fikk så lyst å legge igjen en kommentar til deg. Jeg bruker stortsett aldri å gjøre det, men jeg burde jo være en god leser å gjøre dette oftere! Har lest bloggen din i mange år (helt siden du jobbet på bikbok stormoa, hehe.), du er en stor inspirasjon!
      Syns du er så flink, også er du så blid og positiv hele tiden.

      Ville ikke så mye mer med denne kommentaren, enn å fortelle deg at jeg syns du er flink!
      Håper du får en fin kveld, gleder meg til å se hvordan stuen din blir etter du fornyer den!
      Hilsen J-22 Ålesund

      1. Takk for tips! 🙂 Jeg er ikke helt på krystallen, men skal absolutt sjekke ut <3 Snill du er som tipser 🙂

    6. Hei! Lurer på om jeg kan få noen tips fra deg.
      Vi malte to vegger i minty breeze i fjor ,og vi har grå sofa og stoler. Prøver å finne puter som passer perfekt ,da alt annet er grått…hvilke farger anbefaler du for å gjøre det litt mere kult? 🙂 Du er jo så flink

      1. Heia 🙂 <3 Enten noen litt vintage-ish skinnputer i cognac, eller noen i en mørkblå farge! Det har jeg her til den grå lenestolen min, og det er superfresht! 🙂 <3

    7. Hei Lene!
      Jeg digger stilen din!
      Jeg er i gang med å pusse opp egen leilighet nå, og lurer på om du har noe forslag til stoler (lenestoler/loungestoler) som er fine?
      Jeg skal ha de til en Hay mags sofa i grå Hallingdal.
      Ser du har skrevet at du har sett en fin skinnstol.
      Hadde satt kjempepris på litt tips hvis du har kommet over noe fint, synes det er veldig vanskelig! 🙂

      1. Hei, så spennende! 🙂 Jeg leter etter en selv, og tror jeg har funnet den. Den er helt sinnsyk! Jess Design, Earl Low Bonanza heter den! ER SÅ KUL! Stor klem til deg!

    8. Ett tips om nya lampor i stuen. Du ska ha som jag förstår dig ha det lite mörkare och lugnare för ögon och känsla. Varför inte ha en kristallkrona med dimmer? I guld såklart. Ger vackert ljus och passar utmärkt till de färgerna du önskar. Ett litet tips bara.

      1. Hei <3 Jeg liker ikke lysekrone 😀 Haha, vet ikke hvorfor men.. Det passer ikke helt inn i resten av stilen. Vet hvilken jeg skal ha! Den er bare ALT for dyr 😀 Så jeg må finne noe tilsvarende tenker jeg <3 Men takk for tips!

    9. Hvorfor kjøper du seng fra ikea? De er jo av elendig kvalitet! Hilsen en som selger Wonderlandsenger! (Og som for guds skyld vet at ikeasenger gjør vondt for ryggen din) Ikke kjøp ikea!

      1. Har faktisk hatt IKEA i alle år, og er superfornøyd.. Men burde kanskje kjøpt en Wonderland ja…… Nå angrer jeg 😀

    10. Hei! Har du solgt den sorte Tom Dixon-lampen du har i stua? Har sendt deg Mail om den, og venter sååå spent på svar 🙂

    11. Hei,
      Så gøy med forandring. Stuen din er jo superfin fra før – men blir sikkert kjempe bra med litt nytt også! 😀 Kan jeg spørre hvilken str du har på Kate Moss bildet? Vurderer å bestille noen bilder fra Desenio selv, men synes det er litt vanskelig å se for meg str 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg