Bye, bye Aker Brygge

HULK! Hehe, neida. Eller joda, litt hulk er det. Nå har vi flyttet ut! Det er så innmari rart. Som om at vi ikke var helt forberedt på en måte. Siste tiden har bare vært så hektisk, at jeg tror ikke det har sunket helt inn enda. På en dag var liksom alt borte. Personligheten til leiligheten, alt vi har skapt sammen, møblene, alle flytte-eskene, borte! Men heldigvis har vi minnene ♥ Tusen takk Sjøgata 4, for 2,5 fantastiske år. Drømme-leiligheten ♥

Da vi ble sammen, bestemte vi oss for å flytte i leilighet, vår egen leilighet. Jakten på den perfekte begynte. Jeg var veldig på at jeg ville ha noe som vi kunne pusse opp, gjøre til vårt eget, akkurat slik vi ville. Vi ville ha store vinduer, mye lys, og vi ville bo sentralt. Ikke lenge etter fant vi den. Den var 68 kvm, og lå midt på Aker Brygge. På den tiden bodde jeg på Tjuvholmen, og hadde et ønske om å holde meg i området. Den var ikke så gammel, fra 1996. Men innredningen, fargene og interiøret var gammelt. Gule og grønne vegger, turkise fliser, og skipsgulv (eksklusivt gulv, but still – ikke for oss) Kjøkkenet var lite, med små vinduer inn til stuen, det var mange rare løsninger. Vi ville ha den, for vi så potensiale. Vi bestemte oss for en totalrenovering, rev veggen mellom kjøkken og stue for å åpne, pusset opp badet, la nytt gulv, nye vegger, maling. Pappa var der og hjalp oss! Vi holdt på i 8 uker i strekk, før vi endelig kom i mål. Husker fortsatt første kvelden / natta i den nye leiligheten. Jeg hadde kjøpt inn rødvin og take-away pizza fra Olivia, og vi sov på stuen på madrass ♥

Siden den tid, høsten 2013, har vi hatt det helt fantastisk. Har trivdes så godt, både i leiligheten og i området. Hatt utallige besøk, fester, middager, og jeg tror samtlige av vennene våre vil savne leiligheten også. Men nå er det på tide med nye eventyr for oss tre, sammen! Større, mer plass, roligere strøk og nytt nabolag, og vi gleder oss så enormt mye at jeg ikke har ord! Selv om det føles litt halvveis nå, siden vi ikke har fått flyttet inn, og enda ikke vet når vi får flyttet inn.

Badet er snart ferdig, her mangler baderoms-møblene, toalett, dusj, badekar-kran, kran til vask og sluker. Så er det klart! WII ♥ Soverommet er snart klart, det mangler bare et strøk til med kalkmaling. Garderoben er på plass, og den er AMAZING! Gjesterommet er snart klart, det skal males ett strøk til, og legges lister. Gangen er snart ferdig, vi skal bare bygge inn noen skoskap, lukke en vegg, og male den, samt legge lister. Kjøkkenet er snart ferdig skrudd opp, minus kjøkken-øya. Den er litt mer innviklet da vi må ha flisleggere til å legge fliser over hele, og dette er en krevende jobb. Deretter det det KUN gulvet vi venter på… Det er så frustrerende og det eneste som gjør at vi ikke kan flytte inn. Det skulle ha tørket etter 9 dager, og det er nå 16 dager siden det ble lagt, og enda ikke tørket. Det er frustrerende at det er oss det går utover når noen ikke gjør jobben sin skikkelig, snufs. Men vi krysser fingrene for at det snart er klart til å legges!

Igår flyttet vi inn på fantastiske Frogner House. Må få rette en stor takk til fantastiske Tom Myrseth (markedsdirektør) som tok i mot oss og lille Levi. Vi er så takknemlige! TAKK ♥ Å bo på Frogner House er som å bo hjemme, man har alt man trenger! Vi koser oss veldig her! Her skal vi få bo til fredag, og derfra må jeg bare finne en annen leilighet som vi kan ha til vi kan flytte inn. Forhåpentligvis til neste helg, men det vet man jo aldri. Gard drar til Stavanger idag, så det blir meg og Levi frem til søndag. Vi skal henge med masse venner, og kose oss vi, så godt å ha henne altså ♥ Bestevennen.

Uansett – et kapittel er over, og et nytt skal starte. Takk for alle minner fantastiske fine Sjøgata, we will miss you!
65_156127825865_141245919665_139505250665_115137187265_81698409565_57738667465_46998272465_382859115♥ Må forresten bare beklage for fraværende oppdatering igår, men jeg hadde ikke ett ledig sekund til å sette meg ned meg macen. Gikk i ett med nedpakking, Levi, besøk av Oda og venninnen, og 2 x flyttebyrå. Regner med dere skjønte det igår, men nååå er jeg tilbake!

LOVE LOVE i solskinnet!

27 kommentarer
    1. Vet du har hatt mye å styre med om dagen,men syns det er dårlig at du slutter å svare på mine spm etter du sa at du skulle selge jakken fra hm på salget. Når det var andre som fikk lov å kjøpe ting over nett gikk jeg ut i fra at det kunne jeg også. Men det er jo ikke så lett å få til når du ikke svarer på kommenterer eller Mail .

      1. Solgte den ikke likevel, vil beholde den til våren/sommeren 🙂 Beklager at jeg ikke har svart, men har hatt mer enn nok å henge fingrene i. Mye mail som venter, sikkert i tillegg til din 🙂 Ingen som har fått kjøpt enkeltplagg over nett, da det er mye mer arbeid enn å bare selge ut på utsalget! Kun dyre vesker jeg har solgt over nett 🙂

    2. Skjønner det at du har hatt mye å gjøre,ble bare så glad når du sa du skulle selge den og håpet at jeg kunne kjøpt den over nett siden jeg ikke fikk mulighet til å reise fra jobb. Skjønner at du vil beholde den,er super fin. Vil du ha meg i tankene om du skal selge den da ?

      1. Jaa, det skjønner jeg. Beklager det! <3 Det skal jeg gjøre! Kan jo være du finner den et sted da, typ på nett.. Finn eller noe 🙂 Klem

    3. Den leiligheten blei så utrolig lekker. Husker jeg så noen små glimt av åssen den så ut før… Er sikker på at leiligheten dere nå har kjøpt blir enda finere. Gleder meg til å se den ferdig! Utrolig trist at det dukker opp ting som gjør at dere ikke kan flytte inn som planlagt.

    4. For et nydelig hjem! Men, jeg er helt sikker på at du klarer å gjøre den nye leiligheten like fin om ikke enda finere! Du er så flink, Lene <3 Håper ting ordner seg nå, og dere får alt på plass så fort som mulig. Er så kjedelig når ting ikke går som det skal.. Gleder meg til å se bilder av det nye hjemmet deres! Håper du har en super dag, stor klem <3

      1. 1 mnd etter, men vi hadde “vært kjærester” i ett halv år sånn egentlig, så de føltes veldig riktig 🙂

    5. Litt off topic, men følger Levi sin konto på insta og så du hadde kjøpt en til av K9-selene 🙂 Nå har jeg en mye mindre hund, men hvilken str. har dere kjøpt? Synes så mange seler ikke har stemt ift. cm-mål som oppgis, så hadde vært supert med tips om du synes de er true-to-size eller ikke 🙂 Hun er SÅ fin 🙂 Klem

      1. Hei 🙂 Vi kjøpte først mini fra 7 – 15 kg, den var for stor 😀 Men gikk ann å bruke. Bestilte en mini mini nå, fra 2-7 kg eller noe, den er perfekt. Men når vi gikk ut ifra kg og ikke str så gikk det fint <3 Håper det hjalp 😀 Hehe.. Takk!! <3 Lykke til med selen <3

    6. Hei igjen! Har spurt deg et spm. ang. murpussen på badet deres på den siste ‘oppussingsspalten’ du la ut – håper du kan svare meg der? 🙂

      1. Hei, unnskyld 😀 Murpussen er fra Mapei / selges på Modena 🙂 SUPERFINT! Lurte du på noe mer? <3

    7. Hvordan går dagene med Levi?:) Har du lyst å dele noen tanker / planer om tiden fremover med hunden?Skal dere på kurs,hvordan går miljø trening,er det en jakthund/skal den stilles ut? 🙂 Veldig nysjerrig !

      1. Dagene med Levi går så fint! Hun sier ifra når hun selv skal ut og tisse etc, veldig lydig og flink selv om hun har valpefakter såklart. Vi skal ha hundekurs nå snart på henne. Miljøtreningen går veldig fint, vi trener på det hver dag vi. Tror nok ikke vi kommer til å bruke henne som jakthund, det får vi se på etterhvert. En ting av gangen! 🙂 Det viktigste nå er at hun får den grunnopplæringen hun skal for å bli en god og lydig hund, samt at hun aktiviseres nok 🙂 Samt at hun blir vant til alle de tingene hun skal bli vant til!

    8. Hei Lene!
      Du har kanskje allerede funnet ett alternativ, men tenkte tipse deg om å høre med Thon Hotell Slottsparken dersom dere fremdeles leter etter ett sted å bo fra fredag! De tilbyr langtidsleie fra 1 uke, tillater hund og de har små kjøkken på rommene – så man har nesten det man trenger…kan hvertfall fungere for en kort periode.. 🙂

    9. Ååå, fine leiligheten! Men herregud, dere kommer til å få det sååå fint i den nye. Det er alltid vondt å si hade til et sted man er glad i, men så kommer dere garantert til å elske det nye hjememt enda mer 😀 Gleeeder meg til å følge med på reisen altså 😀

    10. For en nydelig leilighet <3 Du har så fin stil, gleder meg masse til å se hvordan den nye blir! 😀

    11. Hei Lene! Kommenterer egentlig aldri, men fikk litt sjokk når du sa at du hadde bodd i leiligheten så lenge. Jeg har jo følgt deg siden leeeenge før det, og tiden har virkelig gått fort 😮 Skjønner det er mye som foregår nå – med hund og flytting – og at det blir vanskelig å oppdatere. Jeg gleder meg uansett til å følge deg videre i den nye leiligheten <3 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg