Bursdagsjenta!

ETT ÅR ELDRE, klokere – og sterkere. Hvert nye år er en feiring for at jeg har fått et år til å leve! Det pleier jeg å si til de som synes det er negativt og bli eldre – det er jo absolutt INGENTING negativt ved det. Alder er jo bare et tall! Jeg ble til og med spurt om legitimasjon på restaurant på lørdag når jeg skulle bestille et glass vin, er ikke det er kompliment – så vet ikke jeg. Og alle sånne små ting må man bare ta med et SMIL!!

Selv om jeg idag fyller 31, så har jeg aldri følt meg bedre. På allem mulige måter. Og det føles så godt!!


Bilde : Sigve Ferstad

Året som 30 har vært litt av et fyrverkeri ; ett av de mest spennende, tunge, lette, eventyrlige, slitsomme, morsomme, spontane, og unike årene jeg har hatt i livet mitt tror jeg. EVER! Oppturer og nedturer og en utrolig læringskurve. Jeg tror aldri jeg har lært så mye om meg selv som jeg gjorde året jeg var 30. Og det på et veldig positivt sett, og læringen mens man går og lever livet – er det mest interessante jeg kan oppleve. Man blir klokere, man blir tryggere, man blir sterkere. Man blir mer rustet, man reflekterer mer og man tar enda klokere avgjørelser – i hvertfall har det vært sånn for min del. Og derfor kan jeg med hånda på hjertet si at jeg aldri har hatt det bedre. Det er altså ikke vits å grue seg til og bli eldre folkens, for det er den aller største gleden ved livet.

Dette året har jeg også fått wake-up calls, jeg har fått reality-checks, jeg har tatt noen valg som har vært vonde, og noen valg som har vært en fryd! Mest av alt så har jeg uansett, på tross av vondt eller godt – alltid tatt det riktige valget for meg selv. Og aldri sett meg tilbake, det føles veldig “voksent” og trygt!

Så er det en ting til.. Alt til sin tid. Det er mye jeg vil, mye jeg vil gjøre mer av, og mye jeg vil gjøre mindre av. Men én ting av gangen. Noen ganger kan man tenke for seg selv at “hvorfor har jeg ikke gjort dette FØR?” Jo – fordi at tiden ikke var inne for det før, fordi man ikke har vært klar for det før. Nå snakker jeg generelt og om generelle valg i livet. Tenk på alt du som menneske opplever i løpet av et år, hvor ofte du går og grubler på om ting er riktig for deg, både ift deg selv, venner, jobb og kjærlighet – tenk hvor mange avgjørelser du tar for deg selv i løpet av et år, og hvorfor du tar de. Alt skjer jo for en grunn. Jeg sa faktisk til en venninne her om dagen at de fleste valgene jeg tok i fjor var 100 % riktig for veien videre, og jeg har tatt noen feil valg også – men til gjengjeld har jeg lært så mye av det! Man lærer av alle valg, og man lærer av alle mennesker. Og til slutt sitter man igjen med en utrolig deilig “klokskap” .. Og denne hadde ikke jeg på samme måte når jeg var yngre. Langt ifra!

Det siste året har jeg også sluttet å sette begrensninger for meg selv. Det er noe man ofte gjør uten å tenke over det, man bare gjør det automatisk. Men nå er jeg så bevisst på det! Hvorfor ikke spør jeg meg selv? Hvorfor skal ikke jeg kunne flytte utenlands om jeg vil det? Hvorfor skal ikke jeg kunne være oppe til klokken 02 om natten for å se èn episode til med SATC om jeg vil? Hvorfor skal ikke jeg kunne spise sjokolade når jeg har lyst til det, hvorfor skal ikke jeg kunne … Det har vært en av de viktige læringene dette året, slutte å sette begrensninger for meg selv. Husk ; man må tørre – og man KAN om man vil! Og tar man feil valg, ja – da kan man alltids rette opp i det om man er innstilt på det. Det finnes alltids en løsning om noe skulle gå galt.

Jeg gleder meg utrolig mye til å se hva året som 31 åring kommer til å bringe- og jeg gleder meg ♥

Idag blir en skikkelig koselig dag. Massasje, bursdagsmiddag med venner og overnatting på The Thief. Heldig jente ♥

21 kommentarer
    1. Dette var et fint innlegg! I dag trengte jeg et lite puff opp og det ga nettopp dette.. tusen takk og kos deg masse på dagen din! Fortjener litt kos nå =) <3

    2. Gratulerer SÅ mye med dagen, skjønne, fine Lene! Håper du får en fantastisk dag med massasje og mye annet gøy. Skal ta til meg det du skriver, og endelig gjøre noe for min del, og ikke tenke sånn på alt og alle andre rundt. En må fokusere mer på en selv, og som du skriver; lære seg selv å kjenne. Du er god!! Stor klem
      http://www.charlottetunes.no

    3. Gratulerer så mye med dagen vakre Lene. Helt enig med deg. Etter jeg fylte 30 år har alt blitt så mye bedere. Du stråler virkelig om dagen. Alle de beste ønskene for dagen og fremtiden.

    4. Når har du tenkt å dele med oss at du har en ny flamme? For vi skjønner det allesammen! Er såå koselig, og jeg kan nok snakke på alles vegne at vi er veldig nysgjerrige!

    5. Gratulerer så mye med dagen, vakre Lenemor! ❤️ Måtte dagen din bli like bra som deg! Hipp, hipp, hurraaa!! Ønsker deg alt det beste 🙂

    6. Gratulerer med dagen, nydelige deg. Håper dagen blir akkurat som du vil!
      Med et så ungt sinn og flott utsende kommer du til å holde deg på topp hele livet<3
      ´

    7. Gratulerer med dagen her også, kjære Lene! Disse innleggene er noe av det beste med deg, for det viser en dybde og selv-innsikt, som forteller så mye om den du er, i tillegg til å inspirerere andre mennesker. Du har så rett i mye av det du skriver! 🙂 Hadde du postet alle dine personlige innlegg, tips om selvutvikling og kjærlighet, så hadde jeg defintivt kjøpt «Lenes guide til et lykkelig liv». 😉

      Jeg håper du har hatt en fin dag, for det fortjener du virkelig! 🙂 Klem

      1. Åh så hyggelig kommentar Kristin! Tusen takk 🙂 Hehe – så søt du er :-* Ja kanskje det kommer en gang i fremtiden <3 Snill du er! God klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg