Brownie cookies

FREDAG! Og i den anledning tenkte jeg å gi dere oppskriften til brownie cookisene jeg lagde igår. Hadde en skikkelig kjøkkendag igår, bakte cookies, knekkebrød og lagde kjøttsuppe.. Mmm ♥ Sent på kvelden dro vi ut på båttur for å fiske agn til krabbeteinene våre, så de ligger ute til kvelden. Vi planlegger nemlig å lage Moules Frites (Blåskjell og french fries) med nykokt krabbe i tillegg. Hverdagsgleder, spør du meg. Gleder meg som et barn til middagen allerede jeg! (Matvraaak, hihi) Til brownie cookies trenger du : ♥ 200 gram mørk kokesjokolade ♥ 50 gram smør ♥ 2 egg ♥ 125 gram brunt sukker ♥ 2 ts ekte vaniljesukker ♥ 80 gram hvetemel ♥ en klype salt ♥ 1/2 ts bakepulver
Denne kokesjokoladen minner meg sånn om bestemoren min, hun hadde alltid sånne ♥ Dette gjør du : ♥ Start med å smelte sjokoladen + smør i en bolle over en kasserolle med kokende vann (vannbad) Mens dette smelter mikser du sammen egg, brunt sukker og vaniljesukker- og blander sjokoladen+smøret i når det er smeltet ferdig. Deretter siler du i hvetemel, bakepulver og salt og blander alt sammen til en deilig brownierøre, mmm. Bruk en sprøytepose og lag små “dotter” med røren. Jeg tok 9 “dotter” pr stekebrett, og det ble 3 stekebrett til sammen, altså hele 27 kjeks på én røre. Disse skal stekes midt i ovnen på 12 minutter på 175 grader, deretter skal de avkjøles noen minutter på stekeplaten, før du tar de over på en rist. 
Utrolig fort gjort å lage disse kjeksene, og veldig enkelt! ♥

Så er det bare å nyte. GOD HELG ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg