Breakfast is served

Tirsdag, og ny uke før avreise til Bergen allerede på torsdag, hjertet mitt gleder seg! Har skikkelig Bergenssavn nå, så det skal bli fantastisk å få noen dager der. Krysser fingrene for fint vær ♥

Igår overrasket jeg Gard med frokost på sengen, cravet scones med hjemmelaget jordbærsylte så innmari når jeg våknet, så da var det bare å hive seg i rundt.

Uten navn-13Uten navn-14Uten navn-15Hjemmelaget scones 

100 gram sesam mel
35 gram fiberhusk
2 ts bakepulver
1 ts salt
50 gram sesamfrø
50 gram smeltet smør
150 gram cottage cheese
2 egg
1-1,5 dl vann
Litt sukrin eller søtning

Bland alle ingrediensene sammen, lag hvite kuler og legg på et stekebrett. Her bruker jeg en skei med vann for at røren skal bli lettere å håndtere. Stekes på 200 grader i 20-25 minutter. Mine stod i 23 minutter og ble perfekt stekt. YUM! collageOppskriften på hjemmelaget jordbærsylte finner dere her.

Ha en deilig dag, nå skal jeg på lanseringsfrokost til Stylemag, vi snakkes ♥

SMIL Lene

17 kommentarer
    1. Disse så gode ut! Har du noen forslag til hva jeg kan erstatte sesammel med? Jeg har bokhvete- kokos- og mandelmel i skapet. 🙂

    2. Disse så gode ut! Har du noen forslag til hva jeg kan ersatte sesammel med? Jeg har bokhvete- mandel- og kokosmel 🙂

    3. Hei! Jeg har fulgt bloggen din i mange,mange år. Du har alltid vært den første bloggen jeg besøkte for dagen og jeg har alltid blitt like inspirert og motivert av den, til nå.. Det er veldig merkelig å skulle si at jeg ikke liker bloggen din nå, for all treningen og sunne matoppskriftene er jo positivt! Men, det holder… Jeg følger deg også på snap og 9 av 10 snap er trening.. før trening.. under trening.. etter trening.. trening.. trening.. mat.. mat.. det er jo så klart veldig positivt at du har et slikt mål i livet! ikke misforstå, men for oss, eller for meg, blir det rett og slett litt for provoserende dessverre. Det er supert at du ønsker å utvikle bloggen, og deg selv, men din blogg var som et friskt pust blant alle kostholds- og treningsbloggene og resten av gi-resten-av-verden-dårlig-samvittighet-for-å-ikke-være-like-flinke-blogger.. Du har skrevet flere ganger “dette er ikke blitt en kostholdsblogg men…”.. så jeg tror ikke du har lagt merke til selv utviklingen du har hatt mot en slik blogg de siste ukene med innlegg og snapper.. Men det er akkurat det jeg føler din er blitt 🙁 Du er sprudlende, og du er positiv men jeg savner den gamle bloggen.. liker ikke å trykke meg inn her og tenke ” jaaada, du er flink..vi har skjønt det..kjempe flott..NEXT!” Jeg liker deg, og jeg liker bloggen din så håper du tar dette som konstruktiv kritikk. god klem til deg! 🙂

    4. Heia, XS hr jeg 🙂 Åh jaaa så det var meldt dårlig.. Nei og nei 🙁 Ikke så bra her i Oslo heller fortiden desverre. Håper det endrer seg 🙂

    5. Åh, så godt det ser ut! Du er så flink 🙂 Dette har ingen ting med innlegget å gjøre, men jeg lurer på om du er fornøyd med sengesettet fra Badaboom? Jeg lurer litt på om jeg skal investere i ett. Håper du får en god natt! Klem fra Martine <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg