Boxfresh

13579975_10157625431530355_1994182197_oNike Air Huarache Run Ultra White

Mykere sko enn dette skal man lete lengre etter ♥ Har siklet på de mens vi har vært i sentrum på bytur, og i går kjøpte jeg de etter å ha prøvd de på. Så fantastiske på foten. Fine til everyday-bruk og kan også brukes på trening. Ikke maraton løping liksom.. Men litt ♥

13589002_10157625431880355_1114275369_o13588784_10157625432235355_1694246430_o13621491_10157625432450355_1216006458_o13588688_10157625432435355_230152317_oHvite sneakers altså.. Får jeg aldri nok?

Hvite sko blir jo skitten med én gang.. Ikke til å ta feil av. Har en spray som skal få bort skitten fra skoene, men den fungerer ikke så bra, pleier å ha på vanish og kaste de i vaskemaskina på penvask.. Men ender jo opp med at de fortsatt er skitten, eller at jeg ødelegger de.. Noen som har noe ultra-super-smarte tips til å bevare hvite sko?

Fin dag til alle dere!

 

37 kommentarer
    1. Plasterfjerner!!!! Fåes kjøpt på apoteket 😀 funkar som berre juling, har eit par adidas originals som er nesten like kvite etter eit års heftig bruk. Funkar nok dog best på skinn/gummi og ikkje på stoffet på skoen, men du kan fint bruke det på sålen 🙂

    2. Man får kjøpt en tekstilsåpe fra Jernia som man sprayer på og lar tørke, også rister/støvsuger man det av. Funker veldig bra!

    3. Tørk av de med en fuktig klut og bruk ev en oppvaskbørste på sålen under.Om man gjør det hver gang de har vært i bruk vil de holde seg pene lengre.Leie flekker går bort med litt vaskepulver eller ev Jif (sistnevnte på sålen) Å vaske de i maskinen av og til er vel greit- men det sliter på skoene 😉

      1. Kloooor? Tjaaaa, bare tenker at det blir fort slitasje ja :-/ Men man trenger jo ikke ha så mye, eller ha de i klor så lenge 🙂

    4. Jeg vasker mine hvite sneakers med jevne mellomrom og da legger jeg de først i ei bøtte med (kjempevarmt) vann og biotex. Dagen etter vasker jeg de (i vaskepose) i vaskemaskina på ullprogram. De blir rene og helt hvite igjen og med denne “metoden” så tåler de å vaskes litt oftere. Er min erfaring ihvertfall. Jeg fordrar ikke møkkete hvite sko PS! Har jeg vanskelige flekker så sprayer jeg på flekkfjerner fra nøstebarn (egentlig beregnet til ull, men funker til alt) som får virke i noen timer før vann og biotex runden. Eller så skrubber jeg med en tannkost, akkurat på flekken, med jif skurekrem.

      Hilsen ei frue som alltid har rene sko

      1. Hehe jeg vil også alltid ha rene skooo! 🙂 Men dette hørtes lurt ut! Har tenkt på vaskepose 🙂 Takk for tips!

    5. Har hørt at plasterfjerner, som man får kjøpt på apoteket, skal funke 🙂 Har ikke prøvd det selv enda!

    6. Fine sko! Jeg bruker å dynke mine i vaish eller biotex spray, la de stå en god stund og så vaske dem for hånd med en tannbørste Da blir de kritthvite igjen! Og impregnerer dem etterpå slik at skitten er lettere (?) å få av.

    7. Hei, vet det høres veldig dumt ut men hvilken levisbukse var det du hadde før? Den favoritt levisbuksen din? og hadde du klipt den opp helt nederst? 🙂

    8. Sminkeservietter funker bra om man bruker det “jevnlig” – før de er for skittene. Gnikk godt og ta gjerne litt Vanish på også. Da blei hvertfall mine hvite superga sko renere.
      Nyt ferien videre, fineste deg! <3

    9. Jeg jobber i skobutikk (!!!) du må bruke en flaske som heter: “Effektiv, care and clean fottøy”, dette er en spray som du kan bruke på alle sko – alt materiale, stoff, skinn, syntetisk etc.. Den kan du kjøpe på Eurosko og Shoe Gallery, DNA, bla… Denne er helt super, du bare bruker en ren, svamp og sprayer på denne så det skummer opp og vasker HELE skoen, gnikker med svampen – det skal IKKE skylles av, kun la det tørke og vips så får du super rene sko igjen – JEG LOVER DEG – helt supert produkt. Kun 69/79,- Du måååå huske å impregnere skoene før du bruker de med “raingard protetctor”, skaper en “hinne” rundt skoen. På de hvite sålene bruker jeg jif skurekrem og gnikker med en fuktig klut eller stålull, funker supert 🙂
      Sier kun dette for å gi tips, for jeg visste ikke disse triksene før jeg startet i skobutikk – nå varer skoene mine myyeee lengre og ser freshe ut hele tiden. Dette er tips som vi i Shoe Gallery gir så dette er ivartfall noe vi vet fungerer og som IKKE skader skoene 🙂

      Lykke til, fine Lene 🙂

      1. OOO! Lurer på om det er denne jeg har.. Men skal sjekke når jeg kommer hjem 🙂 <3 Ellers skal jeg gå til innkjøp! Høres jo magisk ut denne 😀 Kan ikke være den jeg har…. 😀 Tusen tusen takk for hjelpen snille!! KLEM

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg