Bølger i håret.

Veldig mange av dere spør hvordan jeg får de bølgene/fallet jeg har i håret.
Så jeg tenkte å lage ett innlegg om akkurat dette.

-Hver kveld før jeg legger meg fletter jeg håret. Dette gjør jeg mest pga hairextensionsene ikke skal bli floktete.
Men siden jeg ikke orker å bruke noe form for strekketang eller lignende om morgenen, synes jeg dette er en enkel måte og få liv i håret på.

Kraftige bølger:

Visst jeg vil ha kraftige bølger – lager jeg to musefletter som jeg fletter ganske stramt.
Tar ut hårstrikkene om morgenen, og lar det være – det skal ikke børstes.

Lett naturlig fall:

Visst jeg bare vil ha naturlige bølger/fall – fletter jeg en vanlig flette, ikke så alt for stramt.
Om morgenen, tar jeg ut hårstrikken og grer forsiktig gjennom håret.

Det beste resultatet:

Får jeg når jeg dusjer, føner håret helt tørt, og lage to stramme musefletter som jeg har over natten.
Når jeg våkner, tar jeg kun ut hårstrikkene, håret skal ikke børstes eller noe lignende. Jeg føler bølgene blir enda mer kratige når håret er vasket kvelden før.

Her er noen bilder fra når jeg har lagt meg med nyvasket/fønet hår – og ligget med stramme musefletter.

Jeg får også en del spørsmål hvordan man kan behandle hairextensions når man er i syden.

Når det gjelder microringer og bading i saltvann/klor – unngår jeg det. Jeg setter håret opp i en tut, og bader som vanlig.
Det gjør selvfølgelig ingenting og bade med extensionsene i, men jeg føler det vil slite litt mer enn normalt og derfor lar jeg være og la det komme i kontakt med saltvann og klor.
Det gjør ingenting og vaske håret hver eneste dag heller, så lenge dere passer på og kure det.

Håper dette hjalp litt, og at dere fikk svar på det dere lurer på?

-Lene

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg