Bok-tips på en onsdag!

Selvutvikling er en veldig viktig del av min hverdag. Å lese bøker- og bøker av betydning er også viktig for meg. Jeg liker å reflektere og filosofere over de små-  og store tingene i livet. Jeg vil bare dele en setning for der som jeg synes sier så mye, og som dere forhåpentligvis kan ta med dere  videre! PAIN + REFLECTIONS = PROGRESS .. Denne lille formelen beskriver basically livet mitt de siste 2-3 årene. Jeg har aldri hatt så stor progresjon som jeg har hatt- og har nå, men jeg er fortsatt i læring. Det handler om hvordan man ønsker å gripe situasjonen og handle, i stedet for å grave seg ned. Reflekter over de positive og negative tingene,  i vonde situasjoner er det gjerne sånn at det er flest negative ting. Lag lister, reflekter over de, i  timesvis om  du må, stå  i det, kjenn på det, og FRIGJØR deg fra det som søren ikke har rett til å ha en destruktiv effekt på ditt liv. Du skal ikke måtte føle deg dårlig, noensinne! Det beste du sitter igjen med på bunnlinja er læring, DU er sterkere, mer rustet! Jeg elsker den formelen der. Jeg vil tørre å påstå at den er litt “lifechanging”  for meg.. Faktisk.

I tillegg til at jeg er opptatt av selvutviklling, kommunikasjon, og verktøy som kan hjelpe til å bli den beste versjonen av meg, så elsker jeg å bli inspirert av dyktige mennesker! Det blåser enda mer liv i motivasjonen min. Og gir et lite ekstra PUSH!! Jeg har tidligere lest Petter Stordalen sin “Jeg skal  fortelle deg min hemmelighet” og nå skal jeg  lese “Sirkus Stordalen” .. Kanskje feil rekkefølge, men pytt. SÅ! Har jeg fått en anbefaling på en bok som jeg tror og håper jeg kommer til å elske! Jeg liker den allerede, så det lover bra.

Principles av Ray Dalio!

Altså når til og med Bill Gates har blitt inspirert av  Ray Dalio! .. Noen som har lest disse? Den andre boken til Stordalen kan jeg virkelig anbefale, jeg elsket den! Så om du har en sånn type bok som du har lest, og vil dele – please do! ♥

Klem i solen!

4 kommentarer
    1. Kan anbefale «how to win friends and influence people» skrevet av Dale Carnegie. Utgitt i 1936, men fortsatt veldig veldig relevant!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg