Blanke ark

2019, dere. Godt nytt år til mine trofaste og fine lesere ♥ Det er så rart for meg at dere er her – fordi, jeg har jo skrevet blogg i snart 9 år, men det er vanskelig å sette seg inn i at så mange faktisk finner interesse av å klikke inn for å lese hva jeg deler! Om dere skjønner hva jeg mener? Jeg skulle liksom så gjerne hatt dere foran meg og snakket ordentlig med dere. Det betyr derfor så mye med tilbakemeldinger, engasjement og når noen kommer og snakker til meg. Det er så hyggelig. Så takk for alt dere har gitt til meg gjennom 2018. Nytt år, blanke ark! Og jeg er glad for at dere blir med meg på reisen.

Jeg har ingen nyttårsforsetter i år. Jeg tror at veien blir til mens man går. Man lærer noe nytt hele tiden, og finner ut hvilken vei man ønsker å gå, hva man plutselig ønsker å bli mer bevisst på, hva man vil gjøre mer av, mindre av, hvem som skal være med videre, hvem som ikke skal være med videre. Det handler om å gjøre ting som er riktig for sjela. Og være noen som gjør DEG lykkelig. Og det er så mange aspekter i livet som man skal lære av. Er det noe jeg vil si for 2018 så er det at det var det året jeg lærte mest. Det året hvor jeg hadde mest nedturer, men samtidig ble enda sterkere. Den aller beste læringen for meg selv, er at jeg har lært meg å si mer nei. Jeg tar valg som er for meg selv, de valgene som gjør meg glad. Hele livet har jeg tatt valg basert på samvittighet overfor andre. Og det kan bli veldig slitsomt for kropp og sinn i det lange løp. Jeg spør alltid meg selv to ganger hva JEG egentlig vil, så tar jeg valget deretter. Det vet jeg at så mange flere burde bli flinkere på.


2019 skal være mitt år. Nå har jeg brukt deler av 2016, 2017, og 2018 på å gjøre feil valg. Valg som i begynnelsen sa meg å være feil, men som jeg stod i fordi jeg tenkte ” det blir jo bedre ” – og fordi jeg er en person som alltid vil se det beste i alle, og selvsagt fordi – jeg ønsket, og ville! Det har jo også  vært valg som har gitt meg noe. I form av flere ting, selvsagt!

Dette har dessverre også vært valg som har vist seg å være fullstendig i feil retning – som har “drainet” meg så umenneskelig mye, som har dratt både livsglede og energi ut av meg, og som har vært både en, to og tre kamper. Privat har det vært 2,5 knalltøffe år – og derfor har jeg også valgt og ikke være privat her inne lengre. Det blir for mange kamper å ta, for mange som skal mene, og er man ikke sårbar fra før – så blir man det i hvertfall om man skal dele det med verden.

På sidelinjen har det vært mange spørsmål, spekulasjoner, rykter og forferdelse – og man blir veldig forsvarsløs når man velger å holde sannhetene for seg selv i stedet for å fortelle hvordan ting egentlig har vært. Men jeg er ikke laget sånn. Jeg er ikke laget for å henge andre mennesker ut. Jeg lar det gå stille forbi, så får det storme til det legger seg. Man må finne styrken i seg selv til å heve hodet, til å stå i usannheter som blir skrevet, fordi man kjenner sannheten best selv. Og husk – man skal ikke ta alt man leser for god fisk. Det finnes alltid to sider av en sak – bare husk det!

Herregud – men hva har jeg lært? Jeg har lært av alt! Jeg har aldri lært så mye som jeg har gjort de siste årene. Alt dette har bare gjort meg sterkere, og sterkere. Jeg har en styrke i meg nå som kan få meg gjennom alt, og det er det eneste jeg trenger. Og nå er det så mye lettere å ta de riktige valgene ♥ Føles noe feil og gir vondt i magen fra begynnelsen – er det som regel noe i det. Husk det og stol på deg selv! Ikke bruke tid på mennesker som prøver å ta fra deg friheten din til å være deg selv – for det er det viktigste du har! Vit din egenverdi, ikke la deg kontrollere eller manipulere. Du vet når ting ikke føles riktig – og når ting burde vært annerledes. Du kjenner det nemlig på hele deg!

2019 skal være året for karriere-fokus, reiser, trening, helse, tid med de jeg elsker mest – og viktigst av alt. SELFLOVE! Are you with me??? ♥

KJÆRLEIK!

18 kommentarer
    1. Hei, søte du <3 Tusen, tusen takk for fine nyttårs-ord. Skremmende, men akkurat som jeg skulle skrevet dette innlegget selv. Ga meg en vekker.. 2019 skal bli mitt år også! Takk for at du er du <3 Elsker å følge deg!

      1. 🙂 <3 Så fint å høre Caroline! Alle trenger en vekker i blant <3 Vi skal ikke finne oss i noe tull vi nei! <3 Vi heier på 2019, mer rustet enn noen gang! 🙂

    2. Godt nytt år, Lene.
      Jeg har lest bloggen din i noen år nå, og det å følge deg på din reise har vært og er inspirerende. Du virker så klok og reflekterende, og det du sier er så viktig! Man må ta valg som passer og gleder en selv, uten å ta så mye hensyn til alle andre.
      Dette er noe jeg og flere andre burde øve oss mer på ^^,
      Jeg heier på deg og håper året 2019 blir ditt år!
      Stor klem!

      1. Hei Mia! Godt nyttår – og tusen takk for fin kommentar. Jeg setter veldig pris på det 🙂 Hurra for 2019 og for å være enda mer bevisst og flink til å si nei når ting ikke føles bra 🙂 <3 Klem til deg!

    3. Såå godt skrevet! Jeg har vært så streng mot meg selv de siste årene, men dette året er også året hvor jeg skal gi meg selv mer kjærlighet! La oss gjøre 2019 til tidenes år for oss selv og de gode menneskene vi har rundt oss! ✨❤️ Håper du får et fantastisk år! Klem
      http://www.charlottetunes.no

    4. Ble litt mye «meg, meg, og meg» her syns jeg, men man velger selv hvordan man vil leve. Der er vi to enige. Jeg tror det er viktig at noen avgjørelser skal gi litt ettersmak, ellers slutter man å lære og vokse. For meg er selvlove en god balansegang, hvor ikke «meg meg meg» alltid skal prioriteres. Da tror jeg man kan komme til kort på livets vei, og verden blir for selvsentrert.
      Jeg tror fortsatt på å si ja og delta på ting/gjøre ting som ikke alltid vil gi MEG noe tilbake eller ikke alltid gagne meg, men det er også greit.
      Godt nyttår – det blir spennende å følge deg videre i 2019!

    5. Hei kjære deg! håper du får ett supert 2019 og gleder meg å følge deg! sjikkelig inspirasjon! En ting du skriver du har hatt mest nedturer i 2018, er det personlige nedturer? Ut ifra de jeg har lest og sett har dy reist og opplevd utrolig mye dette året virker som ett supert år.

    6. Så fint skrevet! Vet du, du er den eneste jeg fortsatt følger fast av alle bloggerne jeg fulgt opp igjennom, og jeg har fulgt deg siden 2012! Blir bare aldri lei❤️ Du er deg selv 100% hele tiden, du har noe ala samme stil- nydelige midjeskjørt og den glade, sprudlende Lene på alle videoene er fortsatt den samme❤️ Blir så overrasket når du skriver du har hatt mye i 2,5 år, du skjuler det så godt bak livsoptimisme og positivitet, men så klart ser vi kun det du skriver. Det innlegget her traff så godt! Jeg har lenge angret på flere år jeg har følt har vært bortkastet men når jeg leste avsnittet du skrev med hva du har lært måtte jeg screenshote å den holdningen skal jeg ta med meg i 2019! Du er så klok, nydelig og fantastisk! Ønsker det alt godt i 2019 både på jobbfront og i privatlivet, du fortjener noen hvor du er nr 1 og som er deg verdig❤️ Jeg har masa om det 2 ganger på insta og maser her også; du er så fin når du sminker deg til fest, kan du ikke lage en videologg av partysminke og dine favorittprodukter? Uten annonse- så klart om vi får rabbat på DINE favoritter innen sminke blir vi glad men om du kunne tatt med yndlingsfoundation og alt DU liker best? Da hadde jeg blitt takknemlig altså 2019 blir ditt år, Lene❤️ Stor klem

    7. Kunne ikke vært mer enig!! La 2019 bli vårt år!! Har også hatt 2 slitsomme år på privaten og dette året føler jeg meg sterkere og bedre enn noen gang. Har også jobbet de tre siste årene med å komme inn på medisinstudiet og til høsten går drømmen i oppfyllelse forhåpentligvis.. Så alt du skrev, kjente jeg meg så igjen i, la oss gjøre dette året til et bra år❤️

    8. Kjenner meg veldig igjen. Bare en selv som vet hva som er riktig! Veldig viktig å lære seg å ta valg basert på egen lykke og ikke hva som er fornuftig eller hva alle andre forventer. Stå på<3

    9. Hei Lene! Satser du på andre medier enn bloggen i 2019? Har lurt på dette en stund nå, så fant ut at jeg hopper i det og spør. Bloggen har vært veldig ‘tam’ i forhold til hva den har vært i tidligere år – som noen skriver over her, så blir det ofte nesten så kryptisk at man ikke forstår noe som helst – men det er jo helt greit at du ikke ønsker å være privat, da! Men da skulle jeg så ønske at det var mer fyldig innhold i andre ting! Nå blir det veldig mye av enten «hei jeg har vært i middag med venner og dette er kjolen jeg hadde på, ha en fin dag» eller så er det reklame. Litt, ja, tamt. Jeg har fulgt deg i flere år nå og VET at du egentlig er bedre enn dette! For du har virkelig vært en fantastisk blogger – men kanskje blogging rett og slett begynner å gå ut av agendaen og at det heller er andre medier eller jobber som opptar deg mer og passer deg bedre? Du har jo også blitt mye dårligere på å svare både på blogg, Instagram og lignende, og det vitner kanskje om at du er lei av å legge så mye tid i det? Jeg vet ikke – ville bare dele noen spørsmål og tanker. Ha en fin 2019, håper det bringer deg masse godt uansett hvor veien går Lene <3

    10. Hei! Godt nyttår <3
      Lurer på hvor bordbrikkene dine er kjøpt hen? Eventuelt om du vet et sted man finner lignende. Klem <3

    11. ❤️❤️❤️ så heldig vennene dine er som har en venn som deg❤️
      Lurte på hvor de sorte skålen er ifra?

      1. Jeg går på tærne 😀 Hehe, og bruker ikke hæler inne. Det blir hakk ja! 🙁 Eeeelsker gulvet da 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg