Before // after – living room

Selv om vi ikke har kommet oss helt i orden i leiligheten enda (har rett og slett ikke hatt tid til og gjøre noe som helst mer mtp interiør og den biten enda,) vil jeg gjerne vise dere før og etter bilder ♥ Det er nemlig ganske stor forskjell, og jeg synes det er så gøy å se hvordan man kan endre et rom så mye!

Før & etter (linsen på kameraet mitt er i stykker, så måtte ta de med mobil. Se vekk fra den dårlige kvaliteten!)

24_615523807
Processed with VSCO with s2 preset24_1899531928Processed with VSCO with s2 preset
24_369702523Processed with VSCO with s2 preset24_354672205Processed with VSCO with s2 presetOrlando Sofa fra Bolia i farge Nougat – Betong bord Bolia – Marmor bord – Save skjenk Bolia – Skrivebord – Kontor stol – Lampe Tom Dixon – Skrivebordslampe

Hva vi gjorde i stuen / prosessen :

La flyte-sparkel på det gamle tregulvet slik det skulle bli rett

La nytt tregulv fra Skogr AS – gulvet heter Di Legno Rivoli Solid Oak Herringbone og størrelsen er 15x100x800

Rev ned panel taket, og lagde nytt gipstak

Monterte nye lister og tak rosett i taket, disse bestilte vi på nett

Monterte nye lister på veggene

Malte veggene i LADY Pure Color Minty Breeze 7163 fra Jotun

Malte murvegg og peis i LADY Minerals kalkmaling, Grå Skifer 1462

Malte alle vinduskarmer og lister i klassisk hvit, også fra Jotun

Hva synes dere om forskjellen? Ganske gøy å se! Leiligheten var jo veldig fin fra før også, men nå er det mye mer i “vår ånd” og vi trives latterlig godt!

Jeg vil bare si at oppussingsobjekter, nye materialer, møbler, interiør og innredning generelt er noe som virkelig interesserer meg! Jeg elsker det, elsker å gjøre ting nytt og fresht! Uansett om det bare gjelder farger og møbler! Trenger ikke være oppussingsobjekter heller, men å se ting med nye øyne er midt i blinken for meg ♥ Jeg har superlyst å leie meg selv ut til å hjelpe noen som trenger det, så om du trenger hjelp etc, send meg gjerne en mail på [email protected] ♥

55 kommentarer
    1. Det var ikke så værst fra før av heller.. Men GUD for en lekker forskjell dere har lagt inn i rommet/rommene. Det er så utrolig fint og ikke minst veldig gjennomført! Skulle ønske jeg hadde like godt øye for detaljer, miks av farger og materialer som du har! Du er dyktig altså <3 Kunne absolutt tenkt meg å leie deg inn en gang i fremtiden, hihi!! 😀

      1. Takk Charlotte! <3 Ja, ha meg i bakhodet!! 🙂 Supergøy og kunne hjelpe! Selv om jeg ikke har utdanning innenfor interiørdesign da, men elsker det så hvorfor ikke 🙂

    2. Har lest bloggen din utrolig lenge, og syns du er kjempeinspirerende! Det har vært gøy å følge prosessen med ny leilighet og oppussing. Du er utrolig flink Er selv på jakt etter leilighet jeg kan pusse opp, og er ganske sikker på at jeg kommer til å velge en del av de samme fargene

    3. Her har du karrieren du kan bygge på siden og gjøre den dagen du ikke vil blogge mer! (Selv om det sikkert virker fjernt NÅ, men om noen/mange år). Du er virkelig flink! Når dere kjøpte denne tenkte jeg litt for meg selv, “galskap å rive ned noe så fint”.. Men nå, haha! Jeg tok så grundig feil. Drømmehjemmet, virkelig! Hadde pengboka strukket til hadde jeg leid deg inn på flekken. Men vi får ta litt inspo og gjøre det sjæl 😉 Klem 🙂

      1. Ja, ikke sant? Det er ikke så dumt det, tror jeg må bare begynne et sted rett og slett!! 🙂 Dette er i hvertfall noe av det jeg elsker å drive med!! <3 Skal ikke leie meg ut SÅ dyr altså 😀 Hehe 🙂 <3 Begynne i det små, klem <3

      1. Det har kostet NOK 😀 Hehe, og mer enn budsjett for og si det sånn 😀 Men tror ikke jeg har lyst å skrive priser etc på bloggen 🙂 Du kan sende meg en mail om du lurer på noe eksakt? <3 KLEM

    4. To veldig forskjellig stiler. Synes det var veldig fint før også. Og fint nå.Selv om jeg ikke liker lampene dere har valgt I taket.

    5. Jeg elsker hvordan du har gjort det!<3 Jeg vet at jeg har veldig lyst til å bruke deg når studietiden er ferdig og vi flytter hjem 😀

    6. Nydelig, nydelig,Lene! Takk for bildene. Bra dere ble kvitt det grusomme taket. Slik panel virker så “trykkende”. Du har virkelig vært flink med valg av materialer og farger. Det kan ikke ha vært lett å bestemme seg! Så bra at dere har investert i grunnarbeidet. Det er det viktigste av alt. Klem til deg og lille Levi.

    7. Heilt utrolig, og hadde e hatt råd skulle du fått hjelpe oss ❤️

      Du må nesten se for å forstå At vi hadde trengt litt hjelp ..

      Klem

    8. Så fint det har blitt! Liker spesielt godt marmorbordet fra Ox (?) og den svarte stålampa i hjørnet, i tillegg til den delikate fargen på veggene! POV-lysholderne fra Menu blir enda finere om du plasserer to-tre sammen altså, f.eks. to i svart med en i gull 😉 Da gjør de enda litt mer ut av seg.

      1. Vet ikke om det er fra OX, men det ser du om du klikker på linken, innbiller meg at det heter Ninette ihvertfall 😀 Ja, de er fine sammen, men de er jo sååå dyre 😀

    9. Hei Lene 🙂
      Syns leiligheten har blitt fantastisk fin, å elsker fargene. Hva er fargekodene du har brukt? 😉

    10. Så utrolig fint dere har fått det! Gleder meg til å se resten av leiligheten, når dere kommer dere på plass
      Kan jeg spør hvilken linse du bruker på disse bildene?☺️

    11. Nydelig! Begynner virkelig å bli hjemkoselig nå. Kos deg videre med all interiør, det er noe av det kjekkeste! Ha en fortsatt fin uke Lene 🙂

    12. Yay! *Som jeg håpet på* ;D Skal ha deg i bakhodet når neste oppussingsprosjekt dukker opp! 😀 Du er jo rå på dette!!

    13. Har blitt så fint! Var det sånn at dere rev ned en vegg for å få kjøkkenet borterst der? Elsker fargene dere har brukt, og ELSKER fiskebeinsgulvet. Altså… Det er bare så innmari fint.
      God onsdag til deg og levi, stor klem! <3

    14. Dere har fått det knallfint hjemme! Som tatt ut fra et interiørmagasin 🙂 Kan jeg spørre hvor tv-benken (den laveste) er fra? 🙂

    15. You are so good at interior decoration and renovating !!! Your apartment is beautiful!!! I love the wooden table with the glass top and the silver legs.

    16. Åh, så inspirert jeg blir! Blir overgira her, haha. Bor i hus, og alt er hvitt, hvitt og atter hvitt – og jeg elsker hvitt, men føler jeg vil ha litt mer kontraster nå. Og så begynner jeg å bli litt lei det ubehandlede tregulvet *pust* Dette tyder jo på at det er håp selv for huset vårt! Hvis bare man hadde hatt litt mer penger… Har i hvert fall fått kjøpt ny hvit Contura-peis med marmorfliser under, that’s a start 🙂

      Du er superflink <3

      1. Oi, det høres jo veldig flott ut!! O LA LA, det er en god start ja!!! 🙂 Veldig kult! Kommer etterhvert! 🙂 Hvitt er dødsfint da, delikat! Men fint med farger og 🙂 <3 Bare og prøve seg litt frem 🙂 Klem

    17. Synes det var fint før også. Gulvet, taket og fargene på veggen var mye penere nå da. Men møblene på “før” bildet var mye mer hjemmekoselig. Synes det ser så stivt og kaldt ut med den sofaen dere har, uten teppe osv..men for all del, hver sin smak 😀 du har vært veldig flink, selvom jeg ville hatt det helt annerledes, hehe!

    18. Så utrolig fint det har blitt! Du inspirerer til å tørre litt mer på interiørfronten den dagen vi får kjøpt oss leilighet. Gidder ikke legge så mye penger i innredning nå som vi bare leier, men det er jo såå fint med litt farger og ting som skiller seg ut fra alt det “vanlige” som alle har 🙂 Skal huske på deg når muligheten byr seg 😀

    19. Sorry, ikke ta det ille opp, men synes det var finere før. Elsker det lyse, og synes leil deres ser litt mørk og dyster ut nå. Men hver sin smak selvfølgelig 🙂 Ha en fin helg 🙂

    20. Hei Lene! Elsker innredningen! Du er kjempeflink <3 kan jeg spørre hvor de sorte "geometriske" telysholderne (?!) på veggen ved siden av vinduet er fra? Klem fra Nina

    21. Hei
      Ser det er snart tre år siden dere malte veggene med Minty Breeze. Jeg skal male litt i stuen og kjøkkenet og jeg liker godt Minty Breeze. MEN nå har jo den fargen vært en stund… ville du malt med den fargen eller begynner den å bli gammel?
      Er du like fornøyd idag?
      Mvh Merete

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg