Before // after – dining room

Dette er absolutt de mest populære innleggene mine om dagene, dere er så engasjerte og det elsker jeg ♥ Liv og røre på bloggen er kjekt altså, og spesielt når dere digger ting som jeg selv brenner så innmari for! Tommel opp for hus, hjem og interiør!

Dette er jo et av de rommene som vi har forandret ganske mye. Her var det nemlig kjøkken og spisestue i ett før, og rommet ved siden av bak kjøkkenet, var soverom. Vi ønsket ett mindre soverom, og større oppholdsrom, så da var saken enkel. Vi tok vekk kjøkkenet, rev ned vegg mellom kjøkken og soverom og fikk åpning mellom disse to rommene. Kjøkken nå er jo der hvor soverommet var før. Elsker åpen løsning, det har jeg alltid vært fan av. Kjøkken, spisestue og stue er en perfekt kombinasjon for oss ♥

Etter min mening er dette et TOTALT annet rom enn det var før. Gøy å se!

Før & etter

24_1400086216
Processed with VSCO with s2 preset24_5273717
Processed with VSCO with s2 preset24_1757606701
Processed with VSCO with s2 preset
24_142429065
Processed with VSCO with s2 presetGulv fra Skogr • Maling på vegg er Minty Breeze fra Jotun • Spisebord har vi laget selv, det er planker fra Dinesen og bordben fra Hay • Spisestuestoler og kaffebord fra Hay • Lenestol fra Bolia • Lampe fra Tom Dixon • Scan 83 peis fra Jøtul • String hyller • Blomsterpotte fra Menu • Betongbenk fra Hagemobler24

Dette er det vi har gjort i spisestuen 
Tok vekk kjøkken
Rev vegg og åpnet opp
Fjernet panel vegger
La nye vegger med gipsplater
Maling på tak, vegger og vinduskarmer/karmer
Tok vekk den gamle ovnen, erstattet den med ny
Nytt gulv og nye lister

Hope you like it ♥

46 kommentarer
    1. Så utrolig fint! Du er superflink og har faktisk fått meg til å vurdere fargen minty breeze når vi skal pusse opp, hehe. Jeg vet det med penger er et ømt tema for noen, men siden vi skal pusse opp selv så er jeg litt nysgjerrig på prisen, kan du svare om det kom på mye over 500 000?

      1. Nå vet jeg ikke med Lene. Men har hørt om mange som har gjort stoor renovering, som legger av opp i mot godt en million kroner til oppussing..

    2. Hei! Det er virkelig blitt så fint hos dere! Elsker stilen din Men jeg lurer på hvor den benken til spisebordet er fra? ☺️

    3. Du er så flink, Lene! Jeg elsker disse innleggene 🙂 gleder meg til å se resten. Fortsatt god uke til deg <3 klem

    4. Oi, dette var jo totalt forandring, på en kjempe stilig måte! er så koselig og kult med de fargene og interiøret i spiserommet! Tok meg en stund før jeg skjønte bildene, men så leste jeg i teksten at soverommet er nå kjøkken og kjøkkenet ble spiserom, og da gikk alt opp, hihi 😀 Men dere er utrolig flinke, sykt imponert hva dere har fått til i leiligheten <3

    5. Sååå fint det har blitt! ..men jeg sliter litt med å forestille meg hvordan det er i virkeligheten? Kan du ta en omvisning med kamera så man får litt romfølelse?

      1. Hei, takk! Planløsningen er veldig genial! Fra ytterdøren ser du rett inn i spisestuen, og til høyre har du stue, og venstre kjøkken! Dermed har vi gang, bad, og to soverom samlet til venstre for når du kommer inn ytterdøren. Veldig enkelt og greit 🙂 Skal få filmet! Men har ikke linse som fungerer nå 🙁

    6. Hei! Lurer på hvor mye det kostet for fiskebensparketten dere har i leiligheten? Er dette MYE dyrere enn feks heltre parkett??
      Digger leiligheten din. Alt er kjempeflott og gjennomført!

      1. Hei Natalie 🙂 Dette koster en del ja, 2160,- pr kvm 😮 Men veldig verdt det. Gulvet er helt sinnsykt solid! 🙂

    7. Jeg er nok litt mer fan av den rustikke Home & Cottage stilen med panel og rotting osv. Den skandinaviske og minimalistiske stilen har aldri vært helt meg. Føler det blir litt nakent, om du skjønner.

      Men når det er sagt, så elsker jeg virkelig fargene dere brukt. Likte spesielt den mørkeblå dere har brukt på kjøkken. Syns det blei en tøff kontrast mellom det hvite og det mørke. Tante er veldig TM Design i sitt hjem, men hu har også brukt mørke vegger enkelte steder. Blant annet i trappa, kjøkkenet og soverommet. I trappa og på kjøkkenet har hun malt det helt svart, mens på soverommet har hun gått for en mørk brun farge. På stua har hun også to vegger i en mørk koksgrå farge. Før var den mer blågrå (noe ala den dere har brukt på kjøkkenet, men med litt grått i), men nå har hun gått over til mørk koksgrå istedet. Syns det er drittøft at vi bruker mer farger på veggene. Det gjør rommet mye lunere – og det uavhengig av hva slags stil man har i hjemmet.

      Men du burde sjekke ut tanta mi sin instagram. Hun har fått over 4000 følgere (om ikke mer), så hun er veldig populær der 😀 Brukernavnet hennes er wenches_home 😀

      Hadde du turt å gå for svart i leiligheten deres en gang, hvis dere skulle tenkt på en ny forandring i fremtida?

      1. Hei! Ja den stilen er koselig! Men ikke for meg 🙂 Helt motsatt der, hehe. Jeg kunne lett hatt svart ja! Det er dødskult 🙂 Får se etterhvert!! 🙂

    8. Hvordan plante er det som står ved peisen? Og er det eukalyptus du har i en vase på stua? Dere har fått det sinnsykt kult!

    9. Love it:) elsker de innleggene her å gledes til se flere:) Den leilighet har nok stiget noe voldsomt i pris å det som er artig med oppussing å se en totalt forandring:) Super stilig og skjønner godt dere trives der:) kanskje du engang ber oss seere på besøk.haha:):)

      1. Tusen takk 🙂 Ja, det håper vi – det var målet! Har hatt megleren vår her på verdivurdering, så vi får se hva han sier 🙂

    10. Hei 🙂 utrolig fin leilighet! Lurer på hvordan benken til spisebordet er å sitte på? Siden det er betong, tenker jeg på.

      1. Hei, takk! Den er god 🙂 Litt kald, men det er bare og kjøpe små puter eller skinn å sitte på <3

    11. Kjempegøy å få se! Har jo blitt helt fantastisk fint 😀 Håper vi får se før og etter bilder av soverommet også. Har dere forresten ett eller to soverom? =) Hadde vært gøy å få se gjesterommet eventuelt også :)!

    12. Elsker fargene dere har brukt, men samtidig synes jeg leiligheten var lekker før renoveringen også…Helt nydelig kjøkken synes jeg, med den gamle ovnen og krona….Passer så godt til den gamle stilen leiligheten har. Men det er jo smak og behag da…Det viktige er jo at dere får deres stil og trives med den, men personlig hadde jeg aldri valgt den stilen i den type leilighet….

    13. Kjempekult og kreativt. Syns leiligheten var fin før også, men veldig kjedelig når man ser den opp mot de nye bildene.. Eneste jeg stusset litt over var lampe-valget på spisestua. Den var litt stusslig, liten og litt feilplassert ut (ja, jeg skjønner at dere måtte henge den i forhold til strukaturen), men det er nå min mening.. Men ellers syns jeg dere har vært kjempeflinke 😀

    14. Hei. Så fint det ble! Jeg har sett på den samme lenestolen. Hvilket stoff og hvilken farge er det dere har valgt?

    15. Hei. Bare sånn rent praktisk. Tok dere ned kjøkkenet, rev veggen og flyttet det bak eller hva jeg skal si? Hvordan ble det med vann og avløp? Mye styr? :O

    16. Hei! Jeg lurer på et par ting.. Hvordan er stolene fra Hay å sitte i? Også mente jeg at du har skrevet før at ovnen heter Scan 85, men ser du har skrevet 83 nå.. Hvilken av dem er det du har? Setter stor pris på svar 🙂

    17. Jeg har som hobby å sitte på finn.no og se på leiligheter (hahaha ikke spør!), og jeg husker denne! Syntes den var fin da også, om kanskje litt kjedelig. Det dere har gjort med den er rett og slett helt fantastisk, jeg hadde flytta inn på FLEKKEN. Badet, kjøkkenet, gulvet, fargene på veggene, stua.. Alt sammen er i en klasse for seg selv. Virkelig flott! 🙂 Håper dere får igjen for det hvis dere en dag bestemmer dere for å selge, for dere har lagt mye arbeid (eller penger, i alle fall. Er vel andre som har gjort arbeidet. I’m not judging! Jeg kan ikke male en cm en gang før jeg uffer meg av kjedsomhet) i leiligheten så det skulle bare mangle. JEG VIL SE MER! 😀

      1. Heia, tuuuusen takk 🙂 <3 Så koselig! Du, vi fikk ny verdivurdering i går, og man kan TRYGT si at vi har fått igjen for arbeidet og pengene vi har lagt i og lagt ut 🙂 Hihi, så vi er superhappy!

    18. Leiligheten ser helt fantastisk ut!! Meget inspirerene og gjennomført. Hvis du ønsker å få inspirasjon og ikke minst finne litt mindre kommersiell interiør som du finner på rundt. Ta turen på Bolina og Stasjonen på Stabekk, Bærum hvis du ikke allerede har vært der, http://www.bolina.no. Utrolig inspirerende og bare gå rundt å titte – stylingene er helt wow! Helt fantastisk og DEN hagen. Unge interiørstylister fra Westerdals og de to eierne som styler begge butikkene. 30 år gammel interiørbutikk som fortsatt er like aktuell. Hilsen fast kunde i 15 år:-)

    19. Så utrolig flott dere har gjort det i leiligheten!
      Jeg elsker stilen dere har nå, de lune fargene i kominasjon med røffe materialvalg (marmor, betong og skinn) blir bare perfekt. Dere hadde det fint tidligere også, men nå har du virkelig tatt det til et nytt nivå i mine øyne. Utrolig lekkert!
      Vi kjøpte leilighet her i Oslo på omtrent på samme tid som dere – og holder på å pusse litt opp, men siden vi gjør det meste selv tar det dessverre litt lenger tid noe som går litt ut over motivasjonen… Men nå ble jeg veldig inspirert til å fortsette 🙂

      Hilsen fra Karina (som var på dykkerkurset en gang for leeenge siden)

      1. Hei, tusen takk 🙂 Så snilt sagt! Bra du fikk opp motivasjonen! Det er tungt når det først står på, til tider.. Men så blir det bra igjen <3 Og bra til slutt 🙂

        Hehe, så gøy! Dykkerkurset jeg aldri gjennomførte 😀 Haha.. Klem!

    20. Hei! Så utrolig lekkert dere har gjort det! Elsker det! Vil gjerne se mer!!
      Fargene har jeg selv brukt til inspirasjon i huset vi hoder på å pusse opp!:-)

      En ting jeg lurer på som jeg håper du kan svare meg på, hvordan syns du lampen du har i taket lyser, gir den godt lys?

      <3klem

    21. Hei Lene! Såååå fint dere har fått det. Jaggu er du flink 😀 <3 Jeg lurte på hvilken maling/farge dere har brukt på muren bak peisen? Vurderer å gjøre noe med muren her hjemme selv og tenker at maling kanskje kan gjøre looken litt mer minimalistisk enn hva stein ville gjort. 🙂

    22. Vet ikke helt, jeg ble litt skuffet da jeg såg det nye kjøkkenet. ser ikke for meg at tung matlaging er mulig der, mangler en skikkelig oppvaskumme og skulle vært fliser over der komfyren står og en ekstra steikovn hadde gjort seg nå som du først pusset opp og hvor hen er det skikkelig kjøleskap og fryser?

    23. Hei! Leiligheten deres har blitt så utrolig fin og jeg titter støtt og stadig innom for å få inspirasjon til leiligheten jeg og samboeren min tar over om en knapp måned. Lurer på hvor dere har kjøpt vinholderen deres og evt. hvor mye den koster? Den så veldig praktisk og fin ut 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg